Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1671675
Prachtig hondje mooie brindle kleur. Wat goed dat je m opvangt. Met een allergie en diaree zou ik zeggen kvv zonder granen of rijst.. Dan zit ie al beter, en liever niet overvoeren. Hij moet op krachten komen, maar teveel voer in eens kan ook problemen geven. mijn Estrella heb ik na een paar weken kvv daarna cold turkey overgezet op NRV of wat men hier Barf noemt. Komt allemaal goed.

Mijn Aquillo had ook last van Kvv. Darmproblemen en maagklachten en misselijkheden. Bleek een graanallergie. Hij mag dus nooit meer iets met graan, rijst of mais. Dus ook geen hondensnacks!! Voor hem bleek NRV (dus ook geen groenten/fruitmixjes) het juiste voedsel te zijn.
(Prooidier, Barf zonder mixjes,. en max 15% bot)
Door Irish
#1673044
Als ik goed gewogen heb is Ivan nou 1,5 kilo aangekomen.
Dus dat gaat goed :)
Zijn ontlasting is nog wel erg wisselend. Ik ben nog steeds op zoek naar een KVV zonder granen/rijst.
Wellicht iets van All Animal, al is dat lastig verkrijgbaar.
Ben er wel ander dat hij niet zo goed reageert op runderstrot, maar volgens mij gaan veel hondjes daarvan aan de race?
Door Migudu
#1673045
Van runderstrot kunnen ze in ieder geval heel erg gaan ruften, en misschien ook wel aan de dunne raken.
Zal wel laxerend werken...
Fijn dat hij is aangekomen!!

Groetjes,
Gerda
Door Too
#1673100
Wow anderhalve kilo in 2 weken da's heel netjes [best veel goed beschouwd  ;)]

de wisselende ontlasting kan heel goed met granen en toevoegingen te maken hebben óf met omschakelen/ontgiften
Wat voer je Kaatje, barf?, ik denk dat ikzelf dan rustig zou gaan schakelen naar barf voor de vent.. je weet wat je geeft en kunt goed zien waar hij op reageert
Kalm aan opbouwen met beginnersbot [alsof je dat zelf niet weet  :P]
Door Irish
#1673123
Die 1,5 kilo is wel een beetje geschat.
Toen ik hem net had heb ik heb op verschillende weegschalen gewogen namelijk (niet echt handig maarja  ::))
Er is wel wel echt verschil te zien tussen nu en foto's van 2 weken geleden.
Ik denk datie ongeveer een kleine halve kilo per week aankomt ofzo.
Kaatje krijgt BARF en dus kan ik straks voor Ivan precies kijken waar meneertje het goed op doet en het hem helemaal op hem aanpassen :)

Had vandaag weer gezeik over wat ik hem voerde op stage, maar ze kunnen me wat  :ras:
Door Ike
#1673862
Wat fijn joh dat Ivan zo aan het aankomen is  :D
Ik zou inderdaad All-Animal proberen, daar zit "niets" in.
Kan je "straks" toch bij Gelukkig dier meesbestellen?
Als je een paar kilo nodig hebt geef je maar een gil  ;)
Door Irish
#1674687
Gisteren heeft meneer een hele complete kwartel gegeten, na wat aandringen en helpen weliswaar, maar toch  :biggrin2:
Fijn om te weten datie dat wel eet, mocht ik hem ooit prooidierenen gaan voeren.
Kaatje is er bang voor, ze was zelfs in de stress toen ze Ivan het zag eten  :o ::)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1674919
heerlijk dat ie gegeten heeft. Misschien is er in het verleden iets met die hond gebeurd tijdens het eten, mss wel gestraft als ie wilde eten. kost tijd voordat ze inzien dat het bij de nieuwe mensen wel mag. Dit zie je bij de adoptiehonden uit Spanje ook vaak. Mochten wel de prooi apporteren, maar niet opeten, en dat aanleren gaat daar zeker niet zachtzinnig. Het wordt er gewoon in geslagen.  :'( :'( :'(

Heel veel succes met hem.
Door Irish
#1676288
Ik zit toch al in gedachten richting een eliminatiedieet te gaan.
Vind datie naast zijn erg wisselende ontlasting, toch ook veel jeuk lijkt te hebben en zijn huid is hier en daar wat roder heb ik het idee.
Maar een eliminatie dieet is volkomen nieuw voor me. Heb er al wel over gelezen en correct me if I am wrong maar het gaat om het volgende:

Voer je woef een voor hem onbekende eiwitbron voor minimaal 6-8 weken.
Indien de klachten over zijn en woef het er dus goed op doet, voeg je 1 iets nieuws toe en ga je hier ook 6-8 weken mee aan de gang.
Enzovoorts enzovoorts.
Het is dan wel zo verstandig met iets te beginnen waar je spiervlees, vleesbot en orgaan van krijgen.

Ik heb totaal geen idee wat voor Ivan vreemd is, weet wel dat hij dus aldi brokken kreeg. Rund en kip zal voor veel hondjes wel bekend zijn.
Mijn idee was om met parelhoen/eend/lam te starten (dus 1 van die 3 dingen)
Jullie nog suggesties en tips hierover?

Of kan dit ook ontgifting zijn? Hoelang is een hond gemiddeld genomen bezig met de ontgifting?
Laatst gewijzigd door Irish op vr 09 jul 2010, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1676322
Ontgiften kán een flinke tijd in beslag nemen, er wordt wel s gezegd dat t wel 1 maand per brokkenjaar kan duren  :o

Is t alleen z'n ontlasting die zo wisselt of heeft ie meer '[over]gevoeligheids' klachten?

Ik ben niet zo op de hoogte van supplementen -daar weten anderen veel meer van- dus ik gooi nu alleen balletjes op:
-probiotica om de darmflora te ondersteunen
-een heel mild ontgiftings middel om t eea een fractie te versnellen

En elimineren.. k zou nog even aankijken maar je zit bijna goed met t schema
6-8 weken een onbekende soort [compleet] en dan [een beetje afhankelijk van reactie] elke week/14dagen voorzichtig een nieuwe soort introduceren , naast de eerste diersoort.
Zie je een reactie dan ga je een stap terug wacht tot ie weer helemaal stabiel is en doet dan weer een nieuw ding erbij etcetc

Eend of konijn zijn idd fijne soorten om een eliminatie mee te doen: je kunt gemakkelijk aan complete dieren komen [spier,bot, orgaan]
Gebruikersavatar
Door Madera
#1676366
Irish schreef: Zijn ontlasting is nog wel erg wisselend. Ik ben nog steeds op zoek naar een KVV zonder granen/rijst.
Wellicht iets van All Animal, al is dat lastig verkrijgbaar.
Ben er wel ander dat hij niet zo goed reageert op runderstrot, maar volgens mij gaan veel hondjes daarvan aan de race?
Je zou ook een van de diabetes versies van CB kunnen proberen. die zijn rijstvrij en bestaat ook in de eend versie(denkend aan eliminatie), al betaal je daar geloof ik wel de hoofdprijs voor, zeker aangezien meneer meer dan een kilo per dag eet...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door