Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Losy
#167303
Hallo iedereen,

Ik ben hier volkomen nieuw.
Daar het een hele opdracht is om het ganse forum te lezen en ik eigenlijk al een vraagje wou stellen, propeer ik het hier maar.
Is Vermox een veilig ontwormmiddel voor mijn hond?
Of bestaat er een beter ( onschadelijk ) ontwormmiddel.
Wat raden jullie aan ?
Drontal heb ik absoluut geen goede herinneringen aan bij onze vorige hond Ik zal ook nooit ontwormen als het niet echt nodig blijkt, maar soms heb ik zo het vermoeden , als ze terug eens van paardemest of andere ontlasting heeft kunnen proeven tijdens mijn onoplettendheid.

Alvast hartelijk dank,
Gebruikersavatar
Door Sonja
#167365
Ik heb geen ervaring met Vermox, maar van alle wormenkuren die ik wel eens heb gegeven, werd Flubenol het best verdragen. Zowel door de honden als door de katten.

Kijk ook maar uit met die paardenmest. Als een paard net ontwormd is, is de mest die er vervolgens uitkomt giftig voor honden.
Door Lizzy
#167370
Je zou ook een mestonderzoek bij je dierenarts kunnen laten doen. Dan weet je tenminste zeker of jouw hond wormen heeft of niet. Heeft de hond geen wormen, dan hoef je ook niet te ontwormen. En als er wel wormen zijn: ik heb ook goede ervaringen met Flubenol.
Groetjes, Lizzy
Door tessa
#167376
Mijn hondje eet veel paardenmest ( wij hebben zelf paarden, en ze gaat meestal mee) en heeft er bij mijn weten nooit wormen van gekregen hoor, zelfs bij haar pups kwamen er bij het ontwormen geen zichtbare wormen af (heel wat anders dan toen ik nog brokken voerde, als ik dan mijn pups een wormkuur gaf kwam er spaghetti uit (brrr!!) ondanks veelvuldig onrwormen van de moeder.) maar inderdaad bij paarden die net ontwormd zijn :opletten, er gaat veel vergif in zo n groot beest.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door