Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door linda1985
#1639037
Wij gaan over 3 weken een weekje naar Denemarken (show) maar nu las ik over hartworm, dat het ook evt in Denemarken voorkwam, wat kan ik het beste geven ter preventie? En is het ook nodig om na thuiskomst mn andere 2 honden te behandelen?
Door Jantina
#1639072
Preventief kan je denk ik niet heel veel doen toch?
(Wil wel zeggen dat je prachtige honden hebt! Wat zijn het?)
Door evenstar
#1639074
Wij gaan al jaren naar Denemarken en ik heb mijn honden nog nooit behandeld tegen hartworm.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de mug die hartworm veroorzaakt daar nou meer voorkomt dan in NL.
Wij waren er nog 14 dagen geleden geen mug tezien wel sneeuw zo koud was het daar.
Door Nyncke
#1639078
Nou, op Animal Planet heb ik wel gehoord over een pilletje wat je kunt geven voor hartworm, weet niet of het preventief is.
Vraag eens bij je DA.
Door linda1985
#1639188
Jantina schreef: Preventief kan je denk ik niet heel veel doen toch?
(Wil wel zeggen dat je prachtige honden hebt! Wat zijn het?)
Ik bedoel meer na terugkomst, maar vraag het anders ook is na bij de DA, de foto's zijn van 1 hond, dank je! Het is een welsh springer spaniel, ik heb er inmiddels 2 nu, een zoontje van de hond op de foto
Door Danny
#1646710
Ik ontworm zelf met Milbemax, tegen de hartwormen.
Op de laatste dag op de bestemming en dan 1 maand later nogmaals.
Door Danny
#1657316
Denemarken ben ik nog nooit geweest. Volgens mij loop je een risico op de hartworm, daar waar veel vossen leven..

Ik heb het gedaan, na Belgie, Frankrijk en Oostenrijk.
Door linda1985
#1657404
Dan zal ik voor de zekerheid maar ontwormen denk ik...maar moeten dan alle 3 de honden? Er gaat er maar 1 mee naar Denemarken
Door bloemetje
#1657414
linda1985 schreef: Dan zal ik voor de zekerheid maar ontwormen denk ik...maar moeten dan alle 3 de honden? Er gaat er maar 1 mee naar Denemarken
Voorzover ik weet is het niet besmettelijk maar dat zou ik voor de zekerheid even googlen ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door