Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1596654
Chispa heeft een hele bult op de plek waar hij tegen Weil geënt is. Is dat normaal?
Hij heeft er geen last van denk ik.  :-\
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1596752
IK weet wel dat mijn honden een bobbel kregen van een inenting tegen kennelhoest.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1603904
Chispa heeft inmiddels nosodes gekregen en de bobbel is weg.
Door kojak
#1608628
-
Laatst gewijzigd door kojak op do 10 jun 2010, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
#1655286
Hou het maar goed in de gaten.
Slechte ervaring hier, de bult (onsteking) werd een fibrosarcoom (kwaadaardig gezwel)
Gebruikersavatar
Door Sher
#1655362
Staftime schreef: Hou het maar goed in de gaten.
Slechte ervaring hier, de bult (onsteking) werd een fibrosarcoom (kwaadaardig gezwel)
Kwam dat dan ook nadat de bult volledig was weg getrokken? Er is namelijk niets meer te zien en voelen. :-\
Door Staftime
#1655512
Sher schreef: Kwam dat dan ook nadat de bult volledig was weg getrokken? Er is namelijk niets meer te zien en voelen. :-\
Van wat ik op ineternet lees zou het niet moeten kunnen nadat de bult volledig weg is getrokken.
Toch is dat bij Julia wel het geval geweest vorig jaar.
Ze heeft een paar weken een bult gehad op de plek van de enting, die wegtrok.
Toen later ineens weer een heel klein bultje op die plek ontstond, en die groeide erg snel.
Bij onderzoek bleek het dus om een fibrosarcoom te gaan, en deze had al een uitloper die gelukkig nog nergens in was gegroeid.
Want dat is de pest met deze tumoren, ze krijgen uitlopers die overal in het lichaam terecht kunnen komen en nieuwe tumoren veroorzaken.
We waren er dus op tijd bij gelukkig.

Maar ik ben dus heel bezorgd nu, want ook onze Julia heeft nu weer een reactie op de enting, een bult, de da zegt dat er niets aan de hand is als het binnen enkele weken wegtrekt, maar ik geloof ze niet, want mijn ervaring leert me iets anders.
Door Lizzy
#1655790
Staftime schreef: Van wat ik op ineternet lees zou het niet moeten kunnen nadat de bult volledig weg is getrokken.
Toch is dat bij Julia wel het geval geweest vorig jaar.
Ze heeft een paar weken een bult gehad op de plek van de enting, die wegtrok.
Toen later ineens weer een heel klein bultje op die plek ontstond, en die groeide erg snel.
Bij onderzoek bleek het dus om een fibrosarcoom te gaan, en deze had al een uitloper die gelukkig nog nergens in was gegroeid.
Want dat is de pest met deze tumoren, ze krijgen uitlopers die overal in het lichaam terecht kunnen komen en nieuwe tumoren veroorzaken.
We waren er dus op tijd bij gelukkig.

Maar ik ben dus heel bezorgd nu, want ook onze Julia heeft nu weer een reactie op de enting, een bult, de da zegt dat er niets aan de hand is als het binnen enkele weken wegtrekt, maar ik geloof ze niet, want mijn ervaring leert me iets anders.
Eigenlijk had jouw DA Julia gewoon niet meer moeten vaccineren. Dat is natuurlijk achteraf en achteraf is een koe in z'n kont kijken maar ik vind het eigenlijk best wel heel jammer dat jouw DA haar 'gewoon' heeft gevaccineerd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1655793
tja , en zo een bericht doet mij ook twijfelen.....
iets meer dan 1 jaar geleden heeft loeka een spuit tegen weil gehad , met als gevolg ook een bultje .
het heeft meer dan een halfjaar ( met regelmatige massage) geduurd eer het weg was :-[ (gelukkig)
ik heb een maandje terug een herrinnerings bericht gehad dat de dames weer geent moeten worden :-[
ik weet eigelijk nog niet wat te doen , aangezien ze hier met regelmaat in konijnen hollen en een eendenvijver zitten :-[
Gebruikersavatar
Door Sher
#1655857
Lizzy schreef: Eigenlijk had jouw DA Julia gewoon niet meer moeten vaccineren. Dat is natuurlijk achteraf en achteraf is een koe in z'n kont kijken maar ik vind het eigenlijk best wel heel jammer dat jouw DA haar 'gewoon' heeft gevaccineerd.
Betekent dit dat ik Chispa nu niet meer tegen Weil kan laten enten? :-\
Door Staftime
#1656333
Lizzy schreef: Eigenlijk had jouw DA Julia gewoon niet meer moeten vaccineren. Dat is natuurlijk achteraf en achteraf is een koe in z'n kont kijken maar ik vind het eigenlijk best wel heel jammer dat jouw DA haar 'gewoon' heeft gevaccineerd.
Ja, de da heeft de link tussen de enting en de tumor niet gelegd, daar ben ik zelf achter gekomen door te zoeken op internet!
Dat vind ik nog het meest kwalijk van alles.
Ik zelf heb die link moeten leggen, zonder internet had ik dus nooit geweten dat de tumor veroorzaakt is geweest door de enting.
Eerlijk gezegd wist ik ook niet dat het iets is wat weer kon gebeuren, ik dacht dat het eenmalig zou zijn.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door