Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bo
#164356
Hallo allemaal,

Ik kom hier niet zo vaak (ik wil mijn leven wel gaan beteren...), maar ik heb toch een vraag.

Binnenkort ga ik verhuizen. Ik woon samen met mijn hond bij mijn ouders, maar heb nu eindelijk mijn eigen stekkie gekregen. Het is helemaal geweldig, maar ik ben zo bang dat mijn hond niet kan wennen. Hij is officieel van mij, maar hij is helemaal lyrisch van mijn vader. Ook wel van mij, maar mijn vader geniet toch duidelijk zijn voorkeur.

Ik heb eerst heel lang getwijfeld of ik hem niet gewoon "thuis" moet laten, maar heb toch besloten om het in ieder geval te proberen. Lukt het niet, dan kan hij altijd terug.

Mij lijkt het dat er in de nieuwe buurt alles voor hem is om een fijne oude dag te hebben (hij wordt 29 november 7). Er is vlakbij ons huis een uitlaatstrook, een groot park met een vijver, een groot losloopterrein waar hij zo de rivier in kan. En er zit een héle grote tuin bij het huis (120m2).

Ik ben van plan om de week na de verhuizing vrij te nemen van mijn werk zodat we allebei aan de nieuwe omgeving kunnen wennen. Ik werk dan wel hele dagen, maar hij is gewend om alleen thuis te zijn. Ook neem ik al zijn vertrouwde spullen mee.

Helemaal geweldig, zou je denken. Er is alleen 1 probleem: hij zal mijn vader moeten missen... Mijn moeder denkt dat het wel goedkomt (zij is hem ook liever kwijt dan rijk), maar ik twijfel. Zij denkt dat hij bij mij helemaal tot rust komt omdat hij nu continu mijn vader achterna loopt.

Maar als ik zie hoe hij is als mijn ouders een weekendje weg zijn, zoals nu... Ik heb nu een hele rustige hond, maar hij wil niet eten. Pas als ik bij hem op de grond ga zitten, gaat hij eten (hoezo verwend)... Dat is toch niet normaal? En ik was zeker ook niet van plan om dat dagelijks te doen...

Dus als jullie nog wat tips hebben om voor hem de overgang wat makkelijker te laten verlopen, hoor ik ze graag.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Irish
Door MarijeJoanne
#164428
Hoi,

Wat ik zou doen, is de hond thuis laten tot je nieuwe huisje helemaal in orde is.
Dus tot alles op zijn nieuwe plek staat of bijna staat.
En dan de hond ophalen.

Misschien pas in de week dat je vrijneemt, dus de 2e week dat je er zit.
Dan heb je ook tijd voor de hond en hoeft hij niet meteen alleen thuis te zitten.

Natuurlijk is het wennen voor de hond (wat voor ras is het trouwens, de ene is meer een stresskikker en hangt meer aan het oude, dan een andere, daarbij vind ik 7 nog niet echt oud voor een hond, maar ligt aan het ras he), maar hij zal vast wel gewend raken.
Duurt misschien even, maar op een gegeven moment zal hij er zich wel in berusten.

Gaat het toch echt niet, kun je hem nog altijd terug brengen.
Maargoed, als je moeder de hond liever kwijt dan rijk is, ook al is de hond helemaal lyrisch van je vader, zou ik toch denken dat hij bij jou beter af is.
Door Bo
#164923
Ik was ook van plan om hem pas definitief op te halen nádat ik helemaal over ben. Wel wilde ik hem een paar keer meenemen als we aan het klussen zijn. Natuurlijk niet als er geverfd wordt... Lijkt me niet zo'n geweldig plan met al die haren... Maar dat hij in ieder geval wel wat kan wennen. Een beetje rondsnuffelen in het huis en de tuin....

Het is trouwens een Duitse herder.

Trouwens... ik vraag me al een tijdje af wat "barf" nou precies betekent....
Door MarijeJoanne
#164932
Bo schreef: Ik was ook van plan om hem pas definitief op te halen nádat ik helemaal over ben. Wel wilde ik hem een paar keer meenemen als we aan het klussen zijn. Natuurlijk niet als er geverfd wordt... Lijkt me niet zo'n geweldig plan met al die haren... Maar dat hij in ieder geval wel wat kan wennen. Een beetje rondsnuffelen in het huis en de tuin....

Het is trouwens een Duitse herder.

Trouwens... ik vraag me al een tijdje af wat "barf" nou precies betekent....
BARF= Bones And Raw Food
Je kunt er ook nog een andere betekenis aan geven, maar die weet ik ff niet meer.

Tijdens het verven lijkt me idd ook geen handig moment ;D , maar tijdens de rest van de eventuele verbouwing/verhuizing ook niet echt.
Het lijkt me namelijk dat je dan wel druk genoeg bent, en om dan ook nog eens op een hond te letten, lijkt me nou niet echt ideaal.
Vooral niet als die ook nog eens in de weg gaat lopen 8) .
Denk ook niet dat de tuin goed afgeschermd is???
Als het niet anders kan, dan kan het niet anders.
Kan het wel anders, zou ik toch daar voor gaan.

Rustig moment alla, maar denk niet dat er veel rustige momenten voorbij komen als je bezig bent met verhuizen.

Je kunt van Bach Bloesem ook allerlei druppeltjes ed krijgen, dat bijvoorbeeld helpt bij verandering ofzoiets, veel weet ik er ook niet van, maar er zijn vast wel anderen die er wat meer over weten.

Van Mechelse Herders weet ik wel dat ze behoorlijke stresskikkers kunnen zijn, Duitse Herders zijn toch wat koeler in hun koppie?
Door 202spots
#164936
MarijeJoanne schreef:
BARF= Bones And Raw Food
Je kunt er ook nog een andere betekenis aan geven, maar die weet ik ff niet meer.
Biologically Appropriate Raw Foods ;)
Door MarijeJoanne
#165174
202spots schreef:

Biologically Appropriate Raw Foods ;)
Ja, dat bedoelde ik, zag ik laatst nog ergens voorbij komen, maar dan in het Nederlands.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#165276
MarijeJoanne schreef:

Ja, dat bedoelde ik, zag ik laatst nog ergens voorbij komen, maar dan in het Nederlands.
ja op het spanielforum denk ik ;D
Door yalla
#165298
Bo schreef:Helemaal geweldig, zou je denken. Er is alleen 1 probleem: hij zal mijn vader moeten missen... Mijn moeder denkt dat het wel goedkomt (zij is hem ook liever kwijt dan rijk), maar ik twijfel. Zij denkt dat hij bij mij helemaal tot rust komt omdat hij nu continu mijn vader achterna loopt.
Honden zijn niet als mensen en hebben ook niet dezelfde emoties als mensen, dus ik zou me daar niet zo druk om maken. Heimwee kennen honden niet. Ze kunnen hoogstens gestresst reageren omdat ze de omgeving niet kennen en daardoor niet goed met de situatie om kunnen gaan. Hij is bij jou zo weer gewend, zodra hij zijn eigen, vertrouwde spullen om zich heen heeft.
Door 202spots
#165323
MarijeJoanne schreef:

Ja, dat bedoelde ik, zag ik laatst nog ergens voorbij komen, maar dan in het Nederlands.
BGRV.... ???
Biologies Geschikte Rauwe Voeding

BERV .. ???
Botten En Rauwe Voeding

8)
Door MarijeJoanne
#165386
202spots schreef:
BGRV.... ???
Biologies Geschikte Rauwe Voeding

BERV .. ???
Botten En Rauwe Voeding

8)
Nee, dat niet, ietsjes anders, het was wel BARF en er kwam ook wel iets van biologisch in voor, maar voor de rest weet ik het ff niet meer.
Kom er over een half uurtje wel op terug, ga nu zoeken ;D ;D ;D (wil het nu weten ook 8) ).
Gebruikersavatar
Door chooky
#165388
MarijeJoanne schreef:

Nee, dat niet, ietsjes anders, het was wel BARF en er kwam ook wel iets van biologisch in voor, maar voor de rest weet ik het ff niet meer.
Kom er over een half uurtje wel op terug, ga nu zoeken ;D ;D ;D (wil het nu weten ook 8) ).
Biologisch Aangepast Rauw Freten? ;D;D;D
Door 202spots
#165415
chooky schreef:

Biologisch Aangepast Rauw Freten? ;D;D;D
Eva zoiets had ik OOK gedacht!!! ;D ;D
Biologies aangepast Rauw Foer...

Biologies Alles Rauw Foeding...

Botten Aan Rauw Flees

:-\??? ??? ??? :-\
Door MarijeJoanne
#165434
Weet je, ik geef het op.
Heb de laatste dagen zoveel gelezen, dat ik niet meer zou weten waar het dan zou moeten staan.

Misschien had ik het wel verkeerd, misschien had iemand die benaming zelf bedacht, ik weet het niet meer.
Laten we het dan maar op de Engelse versie houden... ;D
Door 202spots
#165463
Zoalng we het met elkaar eens zijn dat er rauwe Botten
rauw vlees/kip e.d,rauwe groente/fruit op 't menu staan dan weten we wel wat we bedoelen!! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door