Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danja
#164033
Hallo, zit hier alles aandachtig door te lezen, maar er zijn wat zaken verwarrend. Eieren mag je geven, maar voor mijn hondjes maar 1 in de week en dan niet de schil dit kan scheuren en maagbloedingen veroorzaken. En hoe kook je een ei zonder de dooier? ::) Groetjes Anneke ;D
Door Francisca
#164036
Hoezo, koken?
Ik bedoel, een ei kun je rauw geven.
Laatst gewijzigd door Francisca op vr 10 sep 2004, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
#164039
een ei koken zonder de schil koken heet pocheren, maar je moet em rauw geven!!!
Laatst gewijzigd door gonny op vr 10 sep 2004, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#164063
danja schreef: Hallo, zit hier alles aandachtig door te lezen, maar er zijn wat zaken verwarrend. Eieren mag je geven, maar voor mijn hondjes maar 1 in de week en dan niet de schil dit kan scheuren en maagbloedingen veroorzaken. En hoe kook je een ei zonder de dooier? ::) Groetjes Anneke ;D
Eieren geef je rauw mag met schil (mijn honden eten de schil niet) je geeft het gehele ei dus het eiwit en het eigeel.
Door danja
#164067
Ik ga het een keer proberen. Kijken wat ze er van vinden en dan gaan we het natuurlijk wel even filmen. Zijn de schillen dan niet schadelijk. Wat ik ergens anders wel las. ::)

Groetjes Anneke
Door Lizzy
#164069
Hoi Anneke, even helemaal off topic: ik vermoed dat de foto in jouw handschrift wat te groot is. Ik scroll me ook suf ;D.

Over eieren: ik geef zelf altijd biologische eieren maar legbatterijeieren zijn in Nederland nauwelijks te koop. Ik zou me over de schillen dus totaal geen zorgen maken en lekker een rauw ei MET schil geven. De meeste honden laten de schillen overigens liggen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#164073
Ik denk dat ze bedoelt dat de schil de maag kan verwonden, maar dit is niet het geval hoor mijn honden eten alleen de schil dus niet op, vinden ze niet lekker, het ei wel dat wordt zo opgelebberd, ik doe dus een rauw ei geven en de schillen laat ik drogen en maal ik met de koffiemolen en gebruik ik weleens bij de barfmaaltijden.(ook voor de katten)
Door Lizzy
#164076
sylvia schreef: Ik denk dat ze bedoelt dat de schil de maag kan verwonden, maar dit is niet het geval hoor mijn honden eten alleen de schil dus niet op, vinden ze niet lekker, het ei wel dat wordt zo opgelebberd, ik doe dus een rauw ei geven en de schillen laat ik drogen en maal ik met de koffiemolen en gebruik ik weleens bij de barfmaaltijden.(ook voor de katten)
Nou, er is ook een topic waar wordt gesuggereerd dat eierschalen allerlei vreselijke stoffen bevat dus ik dacht dat ze daar op doelde.... (in dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=6275)

Maar goed, mijn Dalmaat eet ei MET schil en hij ondervindt daar geen problemen mee.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 10 sep 2004, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Francisca
#164095
Mika eet, sinds kort omdat ik niet eerder durfde, ook 1 keer in de week een ei. Hij eet het ei met schil op en ik vind er later ook niets van terug.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#164157
Ik heb dan kennelijk een stelletje vullisbakken, want hier vinden ze de eierschalen ook erg lekker.
Door Lind@
#164161
Sonja schreef: Ik heb dan kennelijk een stelletje vullisbakken, want hier vinden ze de eierschalen ook erg lekker.
Hier ook ;)
Gebruikersavatar
Door Binno
#164164
Sonja schreef: Ik heb dan kennelijk een stelletje vullisbakken, want hier vinden ze de eierschalen ook erg lekker.
Binno vindt ze ook erg yammie Afbeelding, en heeft er nog nooit last van gehad. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door