Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#163892
Zo effe naar de islamitsche slager geweest vvor Mozes en ook voor ons een beetje.

Lamsribbetjes met heel veel vlees :P eraan 1 kilo
Kippepoten :P 2 kilo
Kippemagen 1 kilo
schapenek ??? (met heel veel vlees eraan) 2 kilo

Totaal betaald 15 €

een vraagje , heb mozes nog nooit schapenek gegeven kan dit kwaad, nee toch he , het zijn toch geen dragende botten of wel i.v.m. het dragen van de ...ahem...schapekop ??? ???
Door laura
#163897
Bij Tosca heb ik gemerkt dat het bot toch wel vrij hard is. Vaak laat ze een stukje liggen wat haar dus te hard is.

Ik heb hier op t forum volgens mij veschillende verhalen gelezen. Honden die het wel helemaal aten en honden die t te hard vonden. Het zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de leeftijd van het dier.
Door Audrina
#164040
Lams- & schapenekken zijn volgens mij geen dragende delen, maar net wat Laura al zegt: het bot wat er in zit kan keihard zijn. De honden hebben hier nu ook een paar keer lamsnekken op en ze liggen dan echt te smullen en hebben er aardig wat werk aan. 2 van de 3 krijgen het bot ook niet helemaal weg en laten allebei dan wel een stukje liggen. En dat eet nr 3 dan op, want die krijgt het wel weg. Het bot in schapenekken is denk ik nog net ff iets harder.
Door Lizzy
#164118
Nee, nek is niet dragend, maar als het van een oud lam is (oftewel een beetje of helemaal schaap) dan kan het bot wel hard zijn. Als het te hard is zou je het weg kunnen halen, maar ik denk wel pas nadat hij al het vlees eraf heeft gepeuterd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door