Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1634980
Tsja voor de teken zit er precies hetzelfde in als in de pulvex, alleen het vlooienmiddel is extra. Mijn honden hebben nooit vlooien dus ik houd het maar bij de pulvex.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1635125
Lizzy schreef: Wat is er zo jippie aan, als ik vragen mag?
Veel mensen zijn er blij mee omdat het goed werkt tegen vlooien, teken en zandvliegjes.
Goede tekenprodukten (scalibor, pulvex) werken beroerd tegen vlooien, goede vlooienmiddelen werken weer beroerd tegen teken. Maar goed het is gewoon een combi van advantage en pulvex in 1 pipet.
Door Kinnie
#1635164
Ehm ja, ik ben daar blij mee! Liever dit als lyme... Joeri heeft nogal lange dikke zwarte haren dus een teek is moeilijk te vinden...

Ja fijn hè bloemetje, jij zal t misschien daar ook al gelezen hebben ;)
Door henneke
#1636607
Kinnie schreef: Ehm ja, ik ben daar blij mee! Liever dit als lyme... Joeri heeft nogal lange dikke zwarte haren dus een teek is moeilijk te vinden...

Ja fijn hè bloemetje, jij zal t misschien daar ook al gelezen hebben ;)
maar doe jij dan ook iets tegen vlooien normaal gesproken daar gaat het om ! tegen teken is dit dus al op de markt als Pulvex ( nou ja de stof dus tegen eken ) en er zit extra iets tegen vlooien in , als je normaal niets tegen vlooien hoeft te doen dan gebruik je nu opeens twee gifstoffen ipv 1 :-\
Door Mevroi Kruim
#1636704
Het enge van die druppels vind ik dat als je hond er verkeerd op reageert, je het niet 1 2 3 weer kunt verwijderen. Een band kun je afdoen.
Ik was nooit zo zorgelijk over teken, ook vanwege de da die zei 'ach, honden krijgen wel eens borrelia maar ze hebben er geen last van'. Inmiddels ben ik daar dus niet zo zeker meer van, bij Den Hoek dachten ze dat de symptomen van Kátur best wel door Lyme veroorzaakt zouden kunnen worden. Dus ik wil liever niet dat Logi ook besmet raakt. Maar ja, wat doe je dan met zo'n jong hondje  :-\
Door bloemetje
#1636786
Maar als je weet dat je hond tegen Pulvex en tegen Advantage kan, geloof ik niet dat het een probleem zal worden. Mijn nichtje woont in Spanje en heeft het spul daar veelvuldig gebruikt op haar eigen hondje ivm de zandvliegjes en bij de honden in asiel waar ze zo nu en dan helpt.
Door Mevroi Kruim
#1637058
Ik weet niet of de pup er tegen kan, en van Kátur weet ik dat hij tegen de Scalibor-band kan maar van de Pulvex weet ik niks.
Anti-vlo krijgen ze hier zelden of nooit, zeker nu de allergische kat overleden is.
Door Kinnie
#1637126
henneke schreef: maar doe jij dan ook iets tegen vlooien normaal gesproken daar gaat het om ! tegen teken is dit dus al op de markt als Pulvex ( nou ja de stof dus tegen eken ) en er zit extra iets tegen vlooien in , als je normaal niets tegen vlooien hoeft te doen dan gebruik je nu opeens twee gifstoffen ipv 1 :-\
Eerlijk gezegd, ja, dat doe ik ook altijd... Voorheen hadden ze hier een scalibor band om, en daarnaast stronghold druppels (werkt niet tegen teken, dus geen dubbele dosering) Maar stronghold is echt heel erg duur geworden vergeleken met vorig jaar of het jaar ervoor :o
Heb nog nooit een vlo gezien hoor bij mn mannetjes, maar ik heb altijd zoiets van beter geen vlooien, want heb je er eenmaal één...... :-X
Daarnaast slapen de honden ook nog eens bij op bed op het voeteneind, dus nee, liever geen ongedierte ....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door