Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door An
#162099
maandag as mag ik mijn kitten gaan ophalen!

Ik ben al druk in de weer met eten klaarmaken voor het beestje natuurlijk!

Ik heb voer gemaakt aan de hand van de tekst van Billinghurst. Ik heb een variant gemaakt met kip en een variant met kalkoen, vanavond ga ik nog een variant rund maken.

Is dat genoeg variatie om mee te beginnen denken jullie?

En nu maar hopen dat ze (???) het lust!

Afbeelding

Haar (???) kopje is op de foto een beetje groezelig omdat ze net in een bak kip hadden gezeten met zijn allen hahaha.
Laatst gewijzigd door An op di 07 sep 2004, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#162103
ahhh wat een poepie zeg :-*
Lijkt me zeker voor in het begin variatie genoeg, en mijn ervaring met kittens is toch dat die het verse voer heerlijk vinden, Boris en fhoebe waren beiden als kitten brokken gewend en bij het eerste aanbod vlees beten ze in mijn vinger , zo van wauw meer meer ;D
Door Lizzy
#162107
Wat een lekker schatje zeg! Wat zit er allemaal nog meer in die varianten (behalve kip of kalkoen of rund)? Ik bedoel: is het gemalen kippenbot + kippenvlees + kippenorgaan ofzo? Zit er dan verder nog wat anders in?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 07 sep 2004, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#162130
Ik nam aan dat ze komplete maaltijden had gemaakt van één eiwit bron per soort, en dat volgens de billinghurst methode
Door An
#162765
sylvia schreef: Ik nam aan dat ze komplete maaltijden had gemaakt van één eiwit bron per soort, en dat volgens de billinghurst methode
Ja precies. bv. in de variant kip zit, kippevlees, kippebotten,kippemagen, levers en hart, wat groentjes en fruit. En dan in de variant kalkoen weer alles van kalkoen, enz...

de hoeveelheden:
rmb's 1600 gram
groentes 300gram
fruit 100 gram
orgaan 1000gram
knoflook

later nog toe te voegen: yoghurt, eitjes, lijnzaadolie en kelp

Lisa schreef: Geen idee qua voeding maar ik wou even zeggen dat ik dat kitten geweldig vind :D
Dank je, ik vind haar (????) ook super ;D
Laatst gewijzigd door An op wo 08 sep 2004, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#162777
Even over die knoflook, die zou ik zeker bij een kitten even laten zitten.Zeker bij katten moet je daar mee uitkijken en als je het tegen vlooien geeft kun je het wel schrappen want het werkt bewezen niet, zeker niet in de hoeveelheden die een kat of hond kunnen verdragen.
Door Lizzy
#162784
Qua knoflook zou ik dat ook niet aan een kitten geven. Ik moet weer even denken wie het ook alweer schreef, maar een kat kan knoflook niet goed verdragen (veel slechter dan de hond). De hond schijnt ui weer heel slecht te kunnen verdragen, slechter dan de kat. Ik probeer wel even te achterhalen wie dit ook alweer beweert.
Door An
#162787
Oh stond bij in het recept van Billinghurst daarom heb ik het erbij gedaan.
Door 202spots
#162816
Ik zou voor 'n kleintje ook geen knoflook erbij doen...
En weet je niet of 't 'n hij if 'n zij is dan ???
Hiervandaan gezien is het 'n schattig katertje!! ;D

Ik had dit wel over knoflook en katten...
de eerste kan je lezen,die zegd dus absoluut niet geven,en de link zegt met mate geven... :-\
Ik geloof dat Tannetje ook kleine beetje knoflook aan haar katten geeft ???
~~~~~~~~~~~
Cats, Garlic, and Onions
Adapted from “Herbal Cat Care” by Dr. Randy Kidd (Storey Books, 2000).
Simple Solution
People who feed raw garlic to their dogs report great success in keeping fleas away. Garlic also has anti-cancer properties, shown to inhibit canine tumor growth. But is garlic safe for cats? And what about onions? If they’re good for you, shouldn’t they be good for your kitty?

Not necessarily. Get the whole story here.

According to Dr. Randy Kidd, the use of garlic, as well as onions, shallots, and chives, has been shown to cause damage to feline red blood cells which can result in hemolytic anemia and eventual death. Raw garlic and onions can also cause ulcers and irritation of the mouth, esophagus and stomach.

His recommendation: avoid giving garlic and onions to your cat!


En hier waar 't in kleine beetjes okay is:
http://www.holisticat.com/garlic_arch1.html
Laatst gewijzigd door mahuni op wo 08 sep 2004, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door An
#163088
Ja dat is de reden waarom we niet zeker zijn...Het lijkt een katertje he, maar we zien niks hangen om het ff plat uit te drukken ::)hahaha. De DA zal wel raad brengen denk ik he ;) En ach mij maakt het niet uit!

Ja Billinghurst raad dus ook knoflook aan.

op de hoeveelheden die ik een paar posts terug heb geschreven raadt hij 2 a 3 knoflookteentjes aan.

In het kalkoen zit het nu dus al in, in de kip had ik niet gedaan want knoflook was op en in het rund zit ook niks.
Door 202spots
#163212
An schreef: Ja dat is de reden waarom we niet zeker zijn...Het lijkt een katertje he, maar we zien niks hangen om het ff plat uit te drukken ::)hahaha. De DA zal wel raad brengen denk ik he ;) En ach mij maakt het niet uit!
"het" is 'n lieverdje hoor!! :-*
Ja Billinghurst raad dus ook knoflook aan.
op de hoeveelheden die ik een paar posts terug heb geschreven raadt hij 2 a 3 knoflookteentjes aan.
WHOW!!!! 2 a 3 per WAT?????
per pond voer?? per maaltijd ?? per week??? per maand????

Ik denk dat voor 'n volwassen kat 1/2 - 1 teentje per week genoeg is.
en nogmaals...ik zou 't kleintje nog geen teentje geven :-\


Oh ik zie net dat 't bij elkaar zo'n 5 pond voer is?
dus 2 teentjes zal dan wel meevallen...
En hoe lang doe je daar dan mee denk je ?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#163260
An schreef: Ja dat is de reden waarom we niet zeker zijn...Het lijkt een katertje he, maar we zien niks hangen om het ff plat uit te drukken ::)hahaha. De DA zal wel raad brengen denk ik he ;) En ach mij maakt het niet uit!

Ja Billinghurst raad dus ook knoflook aan.

op de hoeveelheden die ik een paar posts terug heb geschreven raadt hij 2 a 3 knoflookteentjes aan.

In het kalkoen zit het nu dus al in, in de kip had ik niet gedaan want knoflook was op en in het rund zit ook niks.
Procentueel gezien heb je met een rooie de meeste kans dat het een kater is, ik heb altijd rooie poezen gehad. Maar ook bij een kater zie je niets hangen, het piemeltje zit binnenwaarts, en de balletjes zijn nu nog niet ingedaald. Je dierenarts ziet het in één oogopslag.
Maar als jij zegt dat hij er als een kater uitziet zal hij dat wel zijn, geslachtstype zit er vanaf het begin al in als het goed is, katers hebben dikkere wangen als poezen, tenminste als hij goed van geslachtstype is.
Door An
#163389
202spots schreef:
"het" is 'n lieverdje hoor!! :-*



WHOW!!!! 2 a 3 per WAT?????
per pond voer?? per maaltijd ?? per week??? per maand????

Ik denk dat voor 'n volwassen kat 1/2 - 1 teentje per week genoeg is.
en nogmaals...ik zou 't kleintje nog geen teentje geven :-\


Oh ik zie net dat 't bij elkaar zo'n 5 pond voer is?
dus 2 teentjes zal dan wel meevallen...
En hoe lang doe je daar dan mee denk je ?
Ik denk heeeeeeeel lang hahaha. Eigenlijk zit er nu op 9 kilo voer 2 teentjes knoflook in, is denk ik best verwaarloosbaar. Ik heb geen idee hoe lang ik met die 9 kilo toekom...maar ik vermoed dat de vleesmolen wel effe in de kast mag blijven nu hahaha (gelukkig maar ;D)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door