Sorry meid
Maar ik kan het brichtje niet blauw kopieeren dus ik doe het maar zo dan

Veel sterkte
Gr Jolanda
Moderator: Lizzy
jolly64 schreef: Angelique je hebt gelijk is hyppoallergeendieetMaakt niet uit joh, vergissen kan goed aangezien de termen vaak door elkaar heen gebruikt worden.
Sorry meid
Veel sterkte
Gr Jolanda
jolly64 schreef: Angelique je hebt gelijk is hyppoallergeendieetBedankt voor de tip
Sorry meid
Veel sterkte
Gr Jolanda
Lizzy schreef: En een reinigingskuur, zou dat ook wat zijn voor hem?Misschien is een reinigingskuur inderdaad wel een slim idee om te proberen.
Hitam schreef: Het beste eliminatie dieet is er een die je zelf maakt met zo min mogelijk ingredienten.Tannetje, bedankt voor je reactie!
De geit van Bandit zitten wat groenten en rijst in.
Nu verwacht ik niet dat die groenten veel problemen zullen geven, maar er zit eigenlijk meer in dan ik zou willen.
Rijst en een eiwitbron die hij nog nooit eerder gehad heeft. Het mooist is als je van dat dier ook botten en organen kunt krijgen. Dan kun je het compleet maken en anders maar even niet compleet.
Draineren kan op heel veel manieren. Ik laat het een beetje afhangen van wat je gemakkelijk te pakken kunt krijgen. Brandnetel(thee) is ook een drainagemiddel.
Drainage compositum van de Groene Os is een meer uitgewogen middel wat zowel de lever als de nieren draineert.
Maar altijd voorzichtig draineren bij dieren met klachten, dat ze niet verergeren.
Carlijn schreef: Even een vraagje - Kan ik als koolhydraten bron het beste rijst gebruiken (mijn DA adviseerde namelijk macaronie) en zo ja, wat voor rijst (witte, zilvervlies, bruine) ?Ik zou proberen 60% botten met vlees (dus 30% bot), 10% tot 20% vlees, 15% tot 20% orgaanvlees 0% tot 10% witte of zilvervliesrijst. Zilvervliesrijst is iets minder makkelijk verteerbaar (langer koken!) maar bevat een tikkie meer vitamines en mineralen. Ik zou zelf geen macaroni kiezen. Macaroni is gemaakt van tarwemeel en veel honden zijn allergisch voor tarwe.
En als ik een eliminatie-dieet samenstel van alleen vlees, botten (orgaanvlees als ik het te pakken kan krijgen) en rijst welke verhoudingen kan ik dan het beste aanhouden?
Lizzy schreef:Ik heb inderdaad ook aan eend zitten denken, maar waarschijnlijk is daar nog lastiger aan te komen dan aan geit. Maar aan konijn had ik nog niet gedacht.
Ik zit te denken he (weet niet hoe je er tegenover staat) maar zou het niet makkelijker zijn om een eliminatie dieet te doen met hele prooidieren? Ik denk dan aan bijv. hele eend of gans of konijn? Tis maar een idee maar misschien heb je dit allang overwogen en verworpen!
Carlijn schreef:Nou ja, met hele prooidieren bedoelde ik gewoon een hele eend of een heel konijn maar dan wel 'netjes gemaakt' zeg maar. Bij de VEN kun je trouwens heel makkelijk aan hele eend komen. De organen zitten er zelfs bij (wel in een plastic-je verpakt). Niet goedkoop hoor. Ze kosten iets van 4 euro de kilo en da's exclusief btw. Maar ik denk dat geit ook niet goedkoop is. Konijn weet ik niet of het seizoen begonnen is maar ik weet wel dat Helen en Eva konijn geven aan hun honden. Nu weet ik niet of deze al 'netjes' gemaakt zijn....? Volgens mij zijn dit 'overschot konijnen' van dierenwinkels. Bij Mulder Diervoeding verkopen ze ook konijnen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=4855. Geen idee of deze gekuist zijn.....
Ik heb inderdaad ook aan eend zitten denken, maar waarschijnlijk is daar nog lastiger aan te komen dan aan geit. Maar aan konijn had ik nog niet gedacht.
Ik zou eens kunnen kijken of de poelier ze hier al heeft (seizoen al weer begonnen ?) en wat het bij hem kost.
Hele prooidier kopen zie ik niet zo zitten omdat ik niet de mogelijkheid heb om ze in stukken te hakken, maar als ik het ergens kan kopen waar ze dat voor mij kunnen doen, graag!