Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door e-st@r
#152214
Ik las in een vorig onderwerp dat dit middel gevaarlijk en zelfs dodelijk kan zijn voor herder-achtigen. Geldt dit voor alle soorten herders of alleen shelties?

Een aantal weken geleden heb ik strong-hold van de DA meegekregen en daar zit het dus ook in. Er is niks gebeurd maar ik wil mijn DA er wel op aan spreken,mocht het gevaarlijk zijn...

alvast bedankt, Esther
Gebruikersavatar
Door Nitus
#152248
Ik dacht voor Shelties en Schotse herders :-\, ik weet iig dat die rassen ook gevoeliger zijn voor bepaalde narcose middelen.
Door lekker kort
#152256
e-st@r schreef: Ik las in een vorig onderwerp dat dit middel gevaarlijk en zelfs dodelijk kan zijn voor herder-achtigen. Geldt dit voor alle soorten herders of alleen shelties?

Een aantal weken geleden heb ik strong-hold van de DA meegekregen en daar zit het dus ook in. Er is niks gebeurd maar ik wil mijn DA er wel op aan spreken,mocht het gevaarlijk zijn...

alvast bedankt, Esther
geld momenteel alleen voor de collie achtigen
Door ~Joke~
#152262
Mijn Border Terrier Spike kreeg zijn eerste zware aanval na het gebruik van Stronghold.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op ma 23 aug 2004, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#152267
Ik ken een Shelties fokker en die gebruikt al heel lang Stronghold, ik dus niet. :) Ze dweept ermee.en wil elke pupkoper aan de Stronghold,nou ik moet het niet. ;)
Door e-st@r
#152284
Ik ken een Shelties fokker en die gebruikt al heel lang Stronghold, ik dus niet. Ze dweept ermee.en wil elke pupkoper aan de Stronghold,nou ik moet het niet.

Kan ik me voorstellen, vooral na dat verhaal van Essie,

brrrr, ik moet er niet aan denken, zo'n risico, al was de kans nog zo klein zou ik nooooit nemen. Maar ja sommige mensne zijn nu eenmaal eigenwijs zullen we maar zeggen ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#152351
e-st@r schreef: Ik las in een vorig onderwerp dat dit middel gevaarlijk en zelfs dodelijk kan zijn voor herder-achtigen. Geldt dit voor alle soorten herders of alleen shelties?

Een aantal weken geleden heb ik strong-hold van de DA meegekregen en daar zit het dus ook in. Er is niks gebeurd maar ik wil mijn DA er wel op aan spreken,mocht het gevaarlijk zijn...

alvast bedankt, Esther
Dit geldt in principe voor alle honden die het blue merlegen dragen. Da's weten dat ook, staat in de bijsluiter, alleen herkennen DA's vaak niet de honden die het gen kunnen dragen zonder de uiterlijke kenmerkenervan te vertonen.
Een bobtail pletterd er dus ook van neer :-\
Maar Stronghold zijn toch pipetjes? Misschiend at dan de hoeveelhied meevalt en niet dodelijk is. De dodelijke dosissen (of doodziek makende) zijn toch de anti-mijtprik en b.v paardenontwormmiddel.
Door Diegel
#160861
Volgens mij is Stronghold niet met ivomectine (ivermectine) maar met selamectine en wordt dus juist wèl verdragen door herderachtigen. :-\
Groetjes, Diegel
Door e-st@r
#161744
er zit wel degelijk ivomectine in stronghold, vandaar ook mijn vraag, anders was het geen issue geweest in eertste instantie
Door 202spots
#161752
ik zie geen ivomectine??...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Product Overview

Name of the Medicinal Product
Stronghold

Marketing Authorisation Holder
Pfizer Ltd
Sandwich
Kent
CT13 9NJ
UK

Active Substance
60 mg/ml Selamectin (EMEA/V/C/050/01/0/0)
120 mg/ml Selamectin (EMEA/V/C/050/02/0/0)

Excipients or other substances:

0.8 mg/ml Butylated hydroxytoluene as antioxidant preservative


International Nonproprietary Name or Common Name
Selamectin

Pharmaco-therapeutic Group
--

ATC Code
--

Therapeutic Indication
Treatment and prevention of Ctenocephalides spp. infestations in cats and dogs

Use as part of a treatment strategy for flea allergy dermatitis in cats and dogs

Prevention of heartworm disease caused by Dirofilaria immitis in cats and dogs

Treatment of ear mites (Otodectes cynotis) in cats

Treatment of sarcoptic mange (Sarcoptes scabiei infection) in dogs

Treatment of adult intestinal roundworms (Toxocara cati) and intestinal hookworms (Ancylostoma tubaeformae) in cats

Treatment of adult intestinal roundworms (Toxocara canis) in dogs.

Treatment of biting lice in dogs (Trichodectes canis) and cats (Felicola subrostratus).
Door e-st@r
#162526
ik heb de gebruiksaanwijzing niet meer, kan het tegendeel dus niet meer bewijzen. Ik werd ongerust omdat ik gelezen had dat er ivomectine in zat, wel in mindere mate.

Heballeen nog het pipetje
Door e-st@r
#162704
Je hebt gelijk, zitten ook zoveel ine's in ;)

Zou ik de verkeerde bijsluiter gelezen hebben? Lekker bezig esther :-[ ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door