Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1621796
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen m.b.t. de scaliborband....

Ik word echt gillend gek van al die vieze gore teken! Het is gewoon te erg.... :-X Elk jaar lijken het er steeds meer te worden en de periode waarin die krengen voorkomen, wordt ook steeds langer. Hier in 't duin en op diverse leuke wandellocaties in NL is 't erg, maar nu we terug zijn van vakantie in Luxemburg ben ik er echt helemaal klaar mee. Daar talloze teken van de honden (en onszelf) afgeplukt en nu we terug zijn en de honden meerdere keren per dag checken, blijven we maar teken vinden in die lekkere dichte poolhondenvachten.... Gruwels.... We hebben voor vertrek gedruppeld met Practic en K'eyush heeft een enorme hotspot gehad, nadat we gedruppeld hebben. Ik weet dat die chemische rommel niet fijn is, maar ik vind deze hoeveelheid teken ook niet prettig. Het is 'n beetje kiezen tussen twee kwaden eigenlijk.... Daar komt nog bij dat ik die teken niet kan zien als ze nog niet vast zitten (en groot genoeg zijn). Maar ik overweeg eerlijk gezegd toch om zo'n scaliborband aan te gaan schaffen. Lyme kan net als die "rommel' ook heel veel kwaad voor de honden..... Dilemma dus.....

Wat vinden jullie?
Door Karin05
#1621808
Als ze (of t baasje ;)) er zoveel last van hebben dan zou ik kiezen voor de band.

Wij hebben m eigenlijk alleen om als we op vakantie gaan en vorig jaar in Tsjechië hebben we er echt veel "plezier"van gehad, dus dit jaar naar Hongarije gaat ie ook zeker mee.

Succes met je keuze.
Door sandrra
#1621812
ik gebruik ipv de scaliborband pulvexdruppels.
Ik vind die banden eng als ze gaan spelen en de ander ze in hun bek krijgt.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1621952
SandRRa schreef: ik gebruik ipv de scaliborband pulvexdruppels.
Indy kreeg vorig jaar een hele vette vacht van die druppels, hadden jouw honden daar geen last van?
Ik denk dat ik toch weer die druppels geef als we naar duitsland gaan. :-\
Door bea
#1622208
Hier hebben Belona en Leroy een tekenband. Duchi niet, want belona bij t Duchi altijd in haar nek.
Dit doen we ieder jaar en bijna geen teek te bekennnen.
Door Bianca
#1622212
Hier kregen de honden ook zo'n vieze vette vacht van de druppels. Heb aantal weken geleden voor het eerst Defendog spray gebruikt (Niels had na een wandeling hier in het bos ineens 12 teken op z'n kop), bevalt tot nog toe uitstekend. De scalibor band vind ik een beetje eng voor mijn zoontje van 3....
Door tijink
#1622238
Ik heb bij mijn honden de scaliborband gebruikt maar twee van de vier honden kregen er een kale nek van, dus gebruik ik ze niet meer.
Door sandrra
#1622273
*Dorothea* schreef: Indy kreeg vorig jaar een hele vette vacht van die druppels, hadden jouw honden daar geen last van?
Ik denk dat ik toch weer die druppels geef als we naar duitsland gaan. :-\
Hier hebben ze hooguit 1 dag een wat vettere plek.
Van de scaliborbanden krijgen ze hier ook kale halzen. Dus naast dat ik ze eng vindt als ze spelen was dat ook een van de redenen om ze niet meer te gebruiken.
Door Truus
#1622284
Dit jaar voor het eerst een Scaliborband ivm met de vakantie. Voorheen zaten ze vol met teken tijdens de vakantie op Ameland en nu nog steeds geen teek gezien. Beide hondjes hebben geen last van de band . Ze zijn vrij prijzig bovendien was ik wat huiverig voor de bijwerkingen waarover werd geschreven maar niks geen klachten dus.
Bevalt hier prima.
Door annielaumen
#1622292
Hier met de scaliborband vorig jaar een flinke hotspot
Deze neem ik niet meer voor Astrid Dit jaar pas een teek gehad
Ondanks flinke wandelingen in het bos en op de hei
Door Malamoods
#1622476
Hm, ervaringen wisselen dus sterk.... Ik denk dus dat 't uitproberen wordt.
Het spelen met elkaar heeft mij inderdaad ook tegen gehouden om de scaliborband te gaan gebruiken, evenals de bijwerkingen. Maar de druppels van bijv. practic of frontline, of andere merken (ik heb al van alles geprobeerd) zijn hier ook geen succes.

Truus, hoelang heb jij die banden om gedaan? Ik neem aan dat je ruim voor de vakantie begonnen bent? En bij thuiskomst? Meteen afgedaan?
Door maddoc
#1622656
hier heel goede ervaringen met de scalibor (niet alleen ikzelf maar ook mensen in mijn omgeving),
geen last van kale nekken (dat kan trouwens ook gewoon komen doordat de band goed sluitend om moet, bij Gina zie je ook aan de vacht waar haar halsband zit).
Ik vind het in combi met frontline optimaal qua tekenbestrijding.  De frontline krijgen ze standaard ivm vlooienpreventie en tot nu toe redt ik het ook daar nu nog mee voor de teken, maar de scalibor ligt klaar in de kast.
De scalibor heeft 2 weken nodig om goed ingewerkt en verspreid over de vacht, talglaag te raken, het is geen poederband.
Er is trouwens geen middel wat 100% bescherming kan bieden.
Door Truus
#1622669
Malamoods schreef:

Truus, hoelang heb jij die banden om gedaan? Ik neem aan dat je ruim voor de vakantie begonnen bent? En bij thuiskomst? Meteen afgedaan?
We hebben de band twee weken van te voren aan gedaan, ze hebben hem nu nog steeds aan. Het werkt 6 maanden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door