Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Evelien01
#1604693
Mijn kleine Binky is woensdag begonnen met heel veel overgeven, alles wat hij at kwam er weer uit. Tabletje Cerenia gehaald bij de dierenarts, maar kwam er ook weer uit. Toen een prik gehaald. Het braken was over, maar donderdag en vrijdag was hij toch weer erg lusteloos en wou niets eten. Ik heb hem een beetje zitten dwangvoeren met a/d. Op vrijdag heeft hij nog wel 150 ml infuusje gehad (mocht langs komen bij de da ook al was hij officieel gesloten). Gisteren (zaterdag) leek het wat beter te gaan en at hij weer 2 hapjes bandit. Toen ineens begon hij keihard te gillen en rende in paniek door de hele kamer springt tot twee keer toe in blinde paniek via een stoeltje tegen de ruit en liet zijn plas lopen en ook poep kwam er uit. Ik dacht hij heeft poep aan zn kont dus is helemaal in paniek, hij heeft daar een hekel aan. Heb m gepakt en zitten kroelen tot ie rustig werd. Kontje schoon gemaakt, alles opgeruimd en ik dacht dat was dat. Vervolgens krijgt hij 2 uur daarna WEER zo'n aanval, uiteindelijk heeft hij in totaal 5 keer zo'n aanval gehad waarbij hij het uitgilt van de pijn en in blinde paniek rond gaat rennen. We zijn uiteraard naar de dierenarts geweest en die heeft eerst een pijnstiller gegeven, maar die hielp niet kreeg hij gewoon een aanval doorheen. Vervolgens heeft hij een soort morfine gehad en daar is nu de nacht goed meer doorgekomen. Om zijn nieren te ontlasten heeft hij ook nog extra 100 ml onderhuidsinfuusje gehad gisteren. Nu is hij vandaag zo ontzettend slapen, staat te tollen op zn pootjes en wil zelf weer niets eten. Ik heb hem net weer 4 ml a/d gegeven en 5 ml puppymelk van farmfood. Drinken doet ie wel als ik het bakje voor hem hou.

Binky is 3,5 jaar en heeft ernstig nierfalen (1 nier is weg, de andere nog een klein stukje). Nu schijnt er wel een virus te heersen hier in de omgeving dat braken en bloederige diaree veroorzaakt. Binky heeft geen bloed bij zn poepje, maar had gisteren wel plakkerige diaree. Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen om m op te laten knappen? Woensdag had ie iets koorts, gisteren had ie 37,7 dus dat is wat laag begreep ik.
Ik hoop zo dat iemand kan helpen! Ik wil niet dat mn kleine dappere mannetje zich zo voelt, hij heeft al zoveel meegemaakt en is altijd zo braaf en slaat zich er dapper doorheen. En nu ligt hij daar als slap vaatdoekje :(
Door anneke62
#1604699
Ach ach ach, ik heb helemaal geen tips voor je maar ik wil wel even zeggen dat ik hoop dat je ventje snel weer opknapt, want dit is echt ellendig zo!! Heeft de dierenarts nog kunnen aangeven wat het voor soort pijnaanval is? Of heb je daar zelf ideeën over?
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1604700
Arm beest! Wat zegt de dierenarts van die aanvallen, waar denkt hij/zij dat ze vandaan komen?? Ik neem aan dat er wel gekeken is of er geen verstopping o.i.d. zit...

Ik zou in ieder geval wat bach rescue geven door zijn water bijvoorbeeld als je in huis hebt

Veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat Binky zich snel weer beter voelt!!
Door Lizzy
#1604707
Ik heb geen idee wat die aanvallen kunnen zijn maar bij mijn weten helpen onderhuidse infusen bij honden niet. Het klinkt in ieder geval niet goed in de oren. Heb je bloed laten afnemen?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1604710
ach gos toch, maar wat zei de da dat het kon zijn?
hij heeft toch hopelijk verder gekeken dan een infuus en pijnstilling, het moet toch ergens vandaan komen...
Door Evelien01
#1604740
Waarschijnlijk krijgt hij kramp in zn buikje omdat hij zo lang niet heeft gegeten en zn darmen nu weer op gang komen. Ze hebben gevoeld en omdat bink nierpatient is wil ik m eigenlijk niet onder narcose doen, en stil zitten of liggen voor een foto wil die ook niet. Als vandaag de pijnaanvallen terug komen gaan we toch proberen een foto te maken. Heb ook gevraagd of het geen darminvaginatie kon zijn, maar ze zeggen dan spugen ze constant door en sinds woensdag heeft hij niet meer gespuugd, alleen heel erg slapjes en niet willen eten.
De infuusjes krijgt hij voor zn nieren, dat helpt bij hem in combinatie met de homeopatische medicatie heel erg goed. Mn vriend gaat zo in rotterdam bij de homeopaat een korreltje ophalen die helpt tegen buikpijn en diaree. Maar wat zouden jullie geven om hem aan het eten te krijgen? Ik geef nu dus a/d en puppymelk van farmfood. Bandit, duck etc. hoeft ie niet, pens ook niet :(
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1604761
Wat je nog wel kan proberen is TTouch-oorwerk (heb je haar weer met haar oorwerk denken sommigen nu volgens mij  ::) )
Er staan goede filmpjes op youtube waarin ook uitgelegd wordt waarom het werkt:
bijv

http://www.youtube.com/watch?v=qdnXzYZ5uFE

of deze, is wel met kat, maar vanaf 2:55 ongeveer doet Robyn oorwerk bij de kat en verteld ze er ook een mooi verhaal bij over haar eigen kat!
http://www.youtube.com/user/TellingtonTTouch#p/u/10/claYCBZbsAQ


Voordeel van oorwerk is dat je het altijd kan doen en in dit geval niet aan de zere plek hoeft te zitten...
Door Evelien01
#1604854
Ik weet het niet, maar ik heb niet het idee dat bink op zijn einde loopt. Want zn nierwaarden dalen alleen maar dankzij de homeopatie (en dat doen ze nu al ruim een jaar dat ze dalen), hij eet normaal super goed, zo goed dat ie zelfs wat te dik werd, hij is normaal gesproken super levendig, speelt, wandelt rustig een uur of 2 mee wil overal mee naartoe. Woendag begon hij dan dus met braken, maar dat virus schijnt te heersen. Ik ben drie keer bij spoedspreekuur geweest en al die keren zat de wachtkamer vol met honden die allemaal dezelfde symptomen hadden (braken en bloederige diaree). Dus ik denk (hoop) dat het gewoon buikgriep is wat ie heeft. Maar ik weet het ook niet.
Heb trouwens dat oormassage gedaan, vond ie wel fijn :D Hij ging er lekker voor liggen! Hij heeft net ook een grote plas gemaakt. Drinken doet ie trouwens ook gewoon ruim voldoende!
Maak me dan zo zorgen om m, waarom dan weer precies hij! Echt bevorderlijk is dit ook niet voor zn niertjes! Ben wel blij trouwens met mn dierenarts, want die vroeg me zelf om vandaag weer te bellen om te vertellen hoe het ging en hij rekende me ook niet het spoedconsult. Bink en ik komen daar drie keer per week voor een onderhuidsinfuusje (en dat vind bink helemaal niet erg, sterker nog hij staat te springen om mee te gaan), dus misschien heeft ie juist daar het virus opgelopen en dat hij daarom de eerste is die het heeft van mn roedeltje? Hoop niet dat ze dit allemaal krijgen. Vannacht beneden "geslapen", en ga ik komende nacht weer doen. Wil m goed in de gaten houden. Hij heeft tot nu toe op vandaag:
5ml puppymelk van farmfood
4 ml a/d (niet vermengd met water)
13 ml a/d vermengd met water (omdat ie het er dan niet zo snel weer uit gooit met zn tongetje)
een likje van die nutriplus gel.

Ik probeer hem om de 2,5 uur bij te voeren zodat ie vandaag wel een redelijk portie binnen krijgt. Van al die dagen niet eten en wel beroerd zijn raak je ook uitgeput en voel je je beroerd, toch? Ik weet t allemaal niet zo goed, ben zo'n muts als er wat met mn beestjes is en zeker Binky.. Dat is echt mn alles, die begrijpt me en zelfs nu dat ie zo ziek is krijg ik nog kusjes van m en wil die met me mee als ik weg ga!
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1605028
Klinkt inderdaad als een superdierenarts!
Nogmaals veel sterkte, ik hoop dat Binky zich snel weer beter voelt!!
:bigarmhug:  :-*
Door Evelien01
#1605515
Hij is gisteravond begonnen met zelf eten, die muizenhapjes duck en vandaag heeft ie al zo'n 15 gram bandit op. Is natuurlijk te weinig, maar het begin is er! En ik geef hem gewoon heel veel kleine poties per dag zodat ie niet in eens weer zoveel tegelijk binnen krijgt!
Ben hier al heel erg blij mee en hoop zo dat t nu goed blijft gaan!!
Door Evelien01
#1606862
Hij is gelukkig weer helemaal de oude!!! Eet zn eten weer als of ie nooit wat krijgt, rent weer, kroelt weer!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door