Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door e-st@r
#157773
Ik ben op deze site al zo veel te weten gekomen, en dat is heel fijn, maar het maakt mij wel steeds meer aan het twijfelen over mijn DA.
Hire Darka's jeuk verhaal, en graag jullie mening.

Toen we Darka kregen in februarie, had ze wat schimmel op haar huid. Wat kale plekken met rode randen, maar geen jeuk. Middeltje gekregen en over was het...alleen haar oogje bleef een beetje kaal.
Darka was verwaarloosd, kreeg in 2 maanden tijd oorontsteking oogontsteking keelontsteking...

Om haar immuunsysteem wat op te krikken wilde ik goede brokken voor haar hebben. Lam en rijst van nutro choice leek mij de beste keuze. Ze heeft een tijdje een hele mooie glanzende vacht gehad en rook erg lekker...tot ze jeuk kreeg. Een rode buik...middeltje erop gesmeerd en dan was het weer even over.

Voordat we in juni op vakantie gingen werd de jeuk erger, op vakantie werd de jeuk nog erger en had ze 2 teentjes kaal geknaagd. De dierenarts heeft stronghold meegegeven, tegen allerlij parasieten, als het dat niet was dan zal het wel een voedselallergie zijn.

Inmiddels zijn al haar teentjes kaal, is de huid op haar achterpoten verdikt met korstjes, heeft ze een plek naast haar staart en op haar rug. Ook krabt ze haar snoet en oog open.
Ik ben nu overgestapt op bibi in de hoop dat het ontgiften snel voorbij is en ze eens rustig in haar mandje kan liggen. Maar ik heb het zo met haar te doen, ik kan het bijna niet aanzien. Ik gebruik tea tree olie en dat helpt wel wat, maar ik kan het niet op haar hele lijf smeren.

Ik ben echt bang dat de jeuk van iets anders dan voedselallergie komt en dat ze onnodig aan het"leiden is, want dat is het echt.
Wat denken jullie, en sorry voor dit lange verhaal...

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door Angelique
#157810
e-st@r schreef: Ik ben op deze site al zo veel te weten gekomen, en dat is heel fijn, maar het maakt mij wel steeds meer aan het twijfelen over mijn DA.
Hire Darka's jeuk verhaal, en graag jullie mening.

Toen we Darka kregen in februarie, had ze wat schimmel op haar huid. Wat kale plekken met rode randen, maar geen jeuk. Middeltje gekregen en over was het...alleen haar oogje bleef een beetje kaal.
Darka was verwaarloosd, kreeg in 2 maanden tijd oorontsteking oogontsteking keelontsteking...

Om haar immuunsysteem wat op te krikken wilde ik goede brokken voor haar hebben. Lam en rijst van nutro choice leek mij de beste keuze. Ze heeft een tijdje een hele mooie glanzende vacht gehad en rook erg lekker...tot ze jeuk kreeg. Een rode buik...middeltje erop gesmeerd en dan was het weer even over.

Voordat we in juni op vakantie gingen werd de jeuk erger, op vakantie werd de jeuk nog erger en had ze 2 teentjes kaal geknaagd. De dierenarts heeft stronghold meegegeven, tegen allerlij parasieten, als het dat niet was dan zal het wel een voedselallergie zijn.

Inmiddels zijn al haar teentjes kaal, is de huid op haar achterpoten verdikt met korstjes, heeft ze een plek naast haar staart en op haar rug. Ook krabt ze haar snoet en oog open.
Ik ben nu overgestapt op bibi in de hoop dat het ontgiften snel voorbij is en ze eens rustig in haar mandje kan liggen. Maar ik heb het zo met haar te doen, ik kan het bijna niet aanzien. Ik gebruik tea tree olie en dat helpt wel wat, maar ik kan het niet op haar hele lijf smeren.

Ik ben echt bang dat de jeuk van iets anders dan voedselallergie komt en dat ze onnodig aan het"leiden is, want dat is het echt.
Wat denken jullie, en sorry voor dit lange verhaal...

alvast bedankt
Een voedselallergie kan nog steeds. Stel dat ze allergisch is voor kip dan kan ze ook niet tegen Bibi of elk ander KVV waar dat in verwerkt zit.
Persoonlijk zou ik haar op een eliminatiedieet zetten en daarbij in de gaten houden of het misschien ook een contactallergie kan zijn, omdat het grootste drama zich lijkt te manifesteren op de uitstekende delen.
Houd dus in de gaten of met een bepaald weer de klachten toenemen, of als je naar een bepaald gebies geweest ben om te wandelen, of de jeuk met het wisselen van de seizoenen erger of minder wordt.
Indien je denkt dat het ontgiftingsverschijnselen zijn zou ik dat proces een beetje helpen door haar een flinke reinigingskuur te geven met (SV) Petogen, Groene leem of Herbella blasplasma.
Dit zou ik eigenljk zowieso doen aangezien een schoon lichaam een betere weerstand heeft.
Door e-st@r
#157817
De jeuk was er al voordat ze kvv kreeg. Ze ruikt trouwens ook niet meer lekker en zurig uit haar oren, vind ik zelf heel opvallend.
Zou het verstandig zijn alleen bibi lam en rijst te geven?
En wat je over die reinigingskuur zegt is voor mij nogal hocuiepocusie, kan je er iets meer over uitleggen?

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door Angelique
#157827
e-st@r schreef: De jeuk was er al voordat ze kvv kreeg. Ze ruikt trouwens ook niet meer lekker en zurig uit haar oren, vind ik zelf heel opvallend.
Zou het verstandig zijn alleen bibi lam en rijst te geven?
En wat je over die reinigingskuur zegt is voor mij nogal hocuiepocusie, kan je er iets meer over uitleggen?

alvast bedankt
Ja, dat kan goed, als er in de brok kip zit en in de kvv ook (bijvoorbeeld hé :)) en ze kan niet tegen kip dna blijft het probleem zich voordoen.
In Bibi lam/rijst zit ook kip, dus ALS het om kip gaat is dat geen optie. Met een eliminatiedieet begin je met een eiwitbron die ze nog nooit gehad heeft een daar voeg je na een week of 6 per week (of 2 weken) een voedingsmiddel aan toe om te zien hoe ze daarop reageeert.
Een reinigingskuur schoont het lichaam op, werkt alle eventueel aanwezige gifstoffen het lichaam uit. Vaak zie je dan wel eventjes verergering van de klachten, tenslotte wordt dan alle prut het lichaam uitgewerkt en dat kan op vele manieren (uitslag, diarree enz). De middelen die ik noemde dienen allemaal hetzelfde doel, alleen bevalt het één de ene beter dan de andere.
Door e-st@r
#157833
he angelique,

Ik vind het wel moeilijk nu een eliminatiedieet in te gaan voeren, omdat ze natuurlijk ook met ontgiftingsverschijnselen zit. Het loopt allemaal zo door elkaar snap je? :-\
Ergens anders las ik dat het niet de eiwitten maar de granen zijn die allergien veroorzaken. Dan zou het niet uit moeten maken welk kvv je geeft...toch?
En hoe kom ik aan die middeltjes voor een reinigingskuur?
Zou het nut hebben om tea tree olie bij de hondenshampoo te doen om de jeuk wat te verzachten? Ik heb ook gelezen dat honden met veel jeuk er baadt bij zouden hebben iedere dag gewassen te worden....AAAH ???
Misschien lees ik te veel, ik heb het ook zo met mijn meissie te doen!
Door Eidos
#158048
Mijn hond krijgt veel last van jeuk door een natte vacht ( als het te lang nat blijft... Hij heeft een dikke vacht en ondervacht dus dat droogt uit zichzelf erg langzaam ).. Elke dag wassen vind ik wel erg veel hoor :o !!!

Ik zou inderdaad je hond een tijdje op bijv. lam- rijst van CB of eend rijst zetten, daarbij borage en visolie geven.. en dit even een tijdje aankijken ...

Houdt er wel rekening mee dat door het ontgiften de jeuk klachten in eerste instantie erger worden, voordat verbetering optreed. Je kan eventueel ook een keer of 2 /3 per week wat fytomix geven om de darmen te helpen de rotzooi uit het lijf te krijgen ...
Laatst gewijzigd door Eidos op di 31 aug 2004, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#158051
e-st@r schreef: he angelique,

Ik vind het wel moeilijk nu een eliminatiedieet in te gaan voeren, omdat ze natuurlijk ook met ontgiftingsverschijnselen zit. Het loopt allemaal zo door elkaar snap je? :-\
Ergens anders las ik dat het niet de eiwitten maar de granen zijn die allergien veroorzaken. Dan zou het niet uit moeten maken welk kvv je geeft...toch?
En hoe kom ik aan die middeltjes voor een reinigingskuur?
Zou het nut hebben om tea tree olie bij de hondenshampoo te doen om de jeuk wat te verzachten? Ik heb ook gelezen dat honden met veel jeuk er baadt bij zouden hebben iedere dag gewassen te worden....AAAH ???
Misschien lees ik te veel, ik heb het ook zo met mijn meissie te doen!


Ih, je leest teveel door elkaar :)
Veel voedselallergíën bij honden worden veroorzaakt door granen, maar er zijn ook zat honden die b.v. niet tegen rundvlees kunnen, of kip oid. Omdat jouw hond op KVV gewoon doorgaat lijkt het er meer op dat het om een eiwitbron gaat en welke dat dan is dat vind je met het eliminatiedieet uit.

Wassen met een shampoo met teatree zuivert wel de huid en brengt het wat tot rust, maar het neemt niet de oorzaak weg. Iedere dag wassen lijkt me een slecht idee.

De middelen zijn te koop bij o.a. http://www.plaza33.com maar bij sommige reformhuizen kun je ook groene leem krijgen. Dit is van Vertagil en dan moet je nog even opletten dat je de variant voor inwendig gebruik krijgt.
Door lekker kort
#158053
Hoe zien de liezen en oksels eruit?
Door rob
#158072
Wil geen spelbreker zijn maar...............................
heb ergens gelezen dat als een hond gechipt is, dit door groene leem uit het lichaam gedreven kan worden.
Weet het niet precies maar denk wel dat het eventueel belangrijk is voor de reiniging van het lichaam.
Als ik fout zit lees ik het wel maar we moeten het wel zeker weten voordat we de hond iets toedienen, lijkt me

Linda
Door Lizzy
#158074
Hoi Linda, nee, dat heb ik ook gehoord hoor. Maar nu heb ik al diverse groene leem kuren gedaan hier en de chips zitten bij alle honden nog waar ze moeten zitten! Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of het niet een beeeeeetje (klein beetje - een tikkie) overdreven is en dit alleen maar hoooooogst zelden voor komt?!
Gebruikersavatar
Door Binno
#158083
rob schreef: Wil geen spelbreker zijn maar...............................
heb ergens gelezen dat als een hond gechipt is, dit door groene leem uit het lichaam gedreven kan worden.
??? ??? ???
Dit lijkt me nogal straf. Als de chip goed geplaatst werd, kapselt die zich na enige tijd in dmv lichaamsweefsel en kan dan geen kant meer uit volgens mij. Alleen komt het soms weleens voor dat een chip die in de hals aangebracht werd, in het begin een beetje gaat "reizen" in het lichaam en dan nadien een stukje verder teruggevonden wordt. (zit bij onze labrador ook niet meer op dezelfde plaats...) Maar eens die ingekapselt en echt vastzit kan hij volgens mij toch echt niet meer weg hoor! :-\ ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#158099
Hoe lang staat Darka al op de Bibi? Je moet wel een beetje geduld hebben en niet te snel switchen.
Door e-st@r
#159217
Hoe zien de liezen en oksels eruit

Liezen en oksels zijn wel droog, maar ziet er redelijk rustig uit.
Hitam schreef: Hoe lang staat Darka al op de Bibi? Je moet wel een beetje geduld hebben en niet te snel switchen.
Ik denk dat dat het is, we zijn nog maar 2 weken aan de bibi, als ik te snel ga switchen weet ik als het over gaat nog niet waar het nou aan gelegen heeft.

Ik vindt het alleen zo frappant dat ze die jeuk pas sinds een aantal maanden had en daarvoor niet. Toen we haar kregen was ze in zo'n slechte conditie dat een allergie zich vast eerder geopenbaard zou hebben...
Door e-st@r
#159219
Nou, de fytomix is nog in huis, daar ga ik mee beginnen.
Ook heb ik borageolie gekocht, is het verstandig dit tegelijkertijd te geven? En in wat voor hoeveelheid?

thanx
Gebruikersavatar
Door Nitus
#159230
Misschien een rare vraag, maar ben je in die tijd van waspoeder of wasverzachter verandert? Of heb je vlooienbestrijdingsspul voor de omgeving gebruikt, of op je honden?
Abby heeft ook eens een hele rode jeukende buik gehad van het rennen door heel hoog gras (in Duitsland), een allergische reactie voor een bepaalde grassoort dus.
Want wat jij beschrijft kan ook heel goed een contactallergie zijn. Maar goed, vind dat maar eens uit :-\.
Fytomix en borageolie kun je rustig tegelijkertijd geven. Als het helpt weet je alleen niet of het van de fyto of de borageolie kwam, maar dat lijkt me niet zo'n probleem, het is allebei heel gezond voor je hond, dus meteen ermee beginnen zou ik zo zeggen ;).
Succes en hopelijk is de jeuk snel over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door