Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sher
#1583296
Ik belde net naar een dierenarts om te vragen of ik mijn hondjes kan laten titeren.
Nou dat kan  :-\ 100 euro per ziekte geloof ik.  :-X
Ik vroeg nog of ik de kennelhoest kon weglaten bij een enting. Dat was wel mogelijk, maar de dame raadde mij aan om toch wel elk jaar voor alles te laten enten. Als je niet ent, haal je het immuunsysteem van de hond onderuit, waardoor deze ook vatbaar wordt voor andere ziektes. Dus als je niet ent voor Weill, kan dat betekenen dat de hond dan bezwijkt aan een griep of parvo.  :o
Ik heb de dame verteld dat ik dacht dat ik het nu in Keulen hoorde donderen en heb het gesprek beëindigd.
Iemand hier al eens van gehoord?
Gebruikersavatar
Door choopy
#1583472
Hoi hoi,

bij welke DA zit jij?? Of heb je gevraagd??
Ik weet dat er 1 in Lelystad zit, die vraagt 65 euro voor de eerste hond en voor de 2e hond krijg je korting, ik dacht 20 euro.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1583498
choopy schreef: Hoi hoi,

bij welke DA zit jij?? Of heb je gevraagd??
Ik weet dat er 1 in Lelystad zit, die vraagt 65 euro voor de eerste hond en voor de 2e hond krijg je korting, ik dacht 20 euro.
Dit was een da in Lelystad. Volgens haar was het immuunsysteem van de hond als een soort bouwwerk. Als je één onderdeel uit de enting haalde stortte het hele bouwwerk in en kon je hond zomaar ziek worden. Allerlei ziektes die niets met de enting te maken hadden. Volgens haar kon je dus niet zonder risico kennelhoest uit de enting weglaten, als was het bij haar wel mogelijk. Ben ik nou gek of........ :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#1583507
Nee jij bent niet gek, tenminste, mijn hondenpopulatie leeft nog steeds, ondanks mijn vreemde manier van enten (niet enten dus). Tja ik weet niet waar het kan, ik ga naar Tannetje, dan krijg je nl. zelf op je vragen antwoord en hoef je niet eerst zelf alles uit te zoeken en dan te trachten een da onderwijs te geven terwijl zelf je eigen vragen nog niet allemaal beantwoord zijn.
Gebruikersavatar
Door Sher
#1583518
Ik heb ook maar een mailtje naar de praktijk van Tannetje gestuurd. Dan moeten we maar naar Otterlo.  ;)
Langzamerhand krijg ik een heel vreemd beeld van "de dierenarts". Is de kredietcrisis toegeslagen of zo?  :-\
Gebruikersavatar
Door Sher
#1583529
Fido schreef: Jouw kin ligt nu gezellig naast mijn kin. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ergens ver in de diepte :-\
Blij dat te horen. Nu ben ik toch al niet meer zo naïef als vroeger, maar bij dit gesprek raakte ik echt even de bodem onder mijn voeten kwijt. Ik heb haar wel drie keer gevraagd of ik haar wel goed verstaan/ begrepen had. Nu weet ik in ieder geval weer dat ik niet gek ben. Blijft dus de vraag of ik plotseling doof ben geworden. :P
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1584026
Ik denk dat 't te maken heeft met bloed opsturen naar een lab. Mijn dierenarts zei ook dat titeren heel duur was (vergeten te vragen wat duur nou is ;) )
Ik ga hem volgend jaar vragen om de vaccicheck titerbepaling. (of ik kijk of er volgend jaar weer titerbepaling in Rotterdam is  ;D )
Gebruikersavatar
Door Sher
#1584063
Hitam schreef: Wat een fantasie, weet je wel zeker dat je het goed begrepen hebt?
Tsja, er reed een auto door de straat, dus toen dacht ik dat ik het niet goed gehoord had. Ik vroeg om het nog eens te herhalen. Daarna dacht ik dat ik misschien niet goed begreep wat ze zei, dus herhaalde ik het nog eens met mijn eigen woorden. Volgens haar klopte het wel. :-\
Misschien heb ik het toch verkeerd begrepen, maar dan vind ik haar toch wel erg moeilijk te volgen.
In ieder geval blijken de entingen van Tilly nog een jaar geldig te zijn en van Chispa nog twee jaar. Dank je Tannetje. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door