Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door claudiaB
#1583165
vandaag is de hond van mijn broer per ongeluk geent tegen de niesziekte van de kat. :o
Het was de bedoeling dat hij de coctailenting weil/parvo kreeg.
deze heeft hij na het ontdekken van de vergissing alsnog gehad.
Volgens de DA kan het geen kwaad, maar mijn broer maakt zich toch zorgen.
Hij vind de hond ook wat hangerig.

Weet iemand wat de gevolgen kunnen zijn?
En moet mijn broer nog ergens opletten. Graag jullie reacties.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1583537
Als hij gaat miauwen zou ik even terug gaan.  :-\

Wat is het toch met da's en verkeerde spuitjes de laatste dagen? Op een ander forum kwam ik al een verhaal tegen waarbij een hond per ongeluk door de da was ingeslapen terwijl hij eigenlijk alleen een ab-spuit had moeten krijgen.  :-X :-X :-X Het zal je maar gebeuren........ :'(

Fouten zijn natuurlijk menselijk, maar het lijkt me toch dat een da geacht wordt het etiket te controleren voordat hij iets inspuit? Hoe kan zoiets dan gebeuren?
#1583541
Sonja schreef: Op een ander forum kwam ik al een verhaal tegen waarbij een hond per ongeluk door de da was ingeslapen terwijl hij eigenlijk alleen een ab-spuit had moeten krijgen. :-X :-X :-X Het zal je maar gebeuren........ :'(

:o :o :o :o :o :o :o
Door Fido
#1583727
Sonja schreef: Als hij gaat miauwen zou ik even terug gaan. :-\

Wat is het toch met da's en verkeerde spuitjes de laatste dagen? Op een ander forum kwam ik al een verhaal tegen waarbij een hond per ongeluk door de da was ingeslapen terwijl hij eigenlijk alleen een ab-spuit had moeten krijgen. :-X :-X :-X Het zal je maar gebeuren........ :'(

Fouten zijn natuurlijk menselijk, maar het lijkt me toch dat een da geacht wordt het etiket te controleren voordat hij iets inspuit? Hoe kan zoiets dan gebeuren?
Niet om het één of ander maar klinkt een beetje naar een broodje aap verhaal :-\
1) Je euthanaseerd een dier niet met één spuitje, daar komen wel meer injecties aan te pas.
2) ab spuit je subcutaan (onder de huid) en niet in een ader of andere plekken wat dodelijk is.

Ik weet dat niet alle da even zorgvuldig en/of volgens de regelen der kunst werken maar het kan er bij mij niet in dat een da zo dom/stom/ondoordacht bezig is geweest om in plaats van een ab injectie een dier te euthaniseren.

Btw. euthanasie middelen horen ook op een totaal andere plek te staan dan de ab middelen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1583794
Fido schreef: Niet om het één of ander maar klinkt een beetje naar een broodje aap verhaal :-\
1) Je euthanaseerd een dier niet met één spuitje, daar komen wel meer injecties aan te pas.
2) ab spuit je subcutaan (onder de huid) en niet in een ader of andere plekken wat dodelijk is.

Ik weet dat niet alle da even zorgvuldig en/of volgens de regelen der kunst werken maar het kan er bij mij niet in dat een da zo dom/stom/ondoordacht bezig is geweest om in plaats van een ab injectie een dier te euthaniseren.

Btw. euthanasie middelen horen ook op een totaal andere plek te staan dan de ab middelen.
Fido schreef: Niet om het één of ander maar klinkt een beetje naar een broodje aap verhaal :-\
1) Je euthanaseerd een dier niet met één spuitje, daar komen wel meer injecties aan te pas.
2) ab spuit je subcutaan (onder de huid) en niet in een ader of andere plekken wat dodelijk is.

Ik weet dat niet alle da even zorgvuldig en/of volgens de regelen der kunst werken maar het kan er bij mij niet in dat een da zo dom/stom/ondoordacht bezig is geweest om in plaats van een ab injectie een dier te euthaniseren.

Btw. euthanasie middelen horen ook op een totaal andere plek te staan dan de ab middelen.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik de persoon in kwestie niet persoonlijk ken en het dus ook een vreemd verhaal vind. Maar het komt toch ook weer niet over als een totaal verzonnen verhaal. De hond is ook niet direct overleden. Ze hebben nog geprobeerd hem te redden toen de vergissing bemerkt werd. En de hond heeft nog een aantal uur geleefd, maar is uiteindelijk toch overleden.
Wat zou er gebeuren als T61 subcutaan i.p.v. intraveneus wordt toegediend omdat de da in de veronderstelling verkeert dat het ab is?
Door sandrra
#1583795
Fido schreef: Niet om het één of ander maar klinkt een beetje naar een broodje aap verhaal :-\
1) Je euthanaseerd een dier niet met één spuitje, daar komen wel meer injecties aan te pas.
2) ab spuit je subcutaan (onder de huid) en niet in een ader of andere plekken wat dodelijk is.

Ik weet dat niet alle da even zorgvuldig en/of volgens de regelen der kunst werken maar het kan er bij mij niet in dat een da zo dom/stom/ondoordacht bezig is geweest om in plaats van een ab injectie een dier te euthaniseren.

Btw. euthanasie middelen horen ook op een totaal andere plek te staan dan de ab middelen.
Misschien patiënten verwisseld?

Maar goed ff terugkomend op verkeerd spuiten het is toch eigenlijk te zot voor woorden...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door