Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ikke
#155718
Hebben jullie hier wel eens van gehoord?
Zou dit werken of is het onzin.
Gebruik nu Frontline maar dat is ook niet alles.
Als dit zou werken is het volgens mij ideaal.
Wie O Wie heeft dit al eens geprobeert????

groeten Anna 2
Door SemBo
#155722
CatanDog's is een nieuwe uitvinding die vlooien en teken 2 jaar lang gegarandeerd weghoudt van een hond en kat. Catandog's is een externe antiparasietenpenning, die wekt op basis van een neutraal magnetisch veld. De opgewekte frequentie zorgt ervoor dat het vlooien en teken afstoot.

http://www.catandogs.nl/

Ik ken het niet maar het klinkt in eerste instantie wel goed.... :D
Door ine
#155725
Er staat me iets bij, dat Paul hier ooit iets over geschreven heeft, maar ik kan op BP niets vinden!
Misschien in de crash verloren gegaan, maar ik zoek even verder!
Door ine
#155727
Heb wel iets gevonden, op het oude board van Doggynet.nl bij parasieten.
Je hebt er niet veel aan, maar daar reageerde Paul, dat het een middel voor blondjes was! ;D ;D ;D ;D
www.doggynet.nl>oude board>parasieten>
Catandog penning tegen vlooien en teken??? April 20 - 12:14 pm

Als deze penning de oplossing was geweest, hadden we er vast veel meer over gehoord! ::)
Laatst gewijzigd door ine op za 28 aug 2004, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#156343
Ine schreef: Heb wel iets gevonden, op het oude board van Doggynet.nl bij parasieten.
Je hebt er niet veel aan, maar daar reageerde Paul, dat het een middel voor blondjes was! ;D ;D ;D ;D
http://www.doggynet.nl>oude board>parasieten>
Catandog penning tegen vlooien en teken??? April 20 - 12:14 pm

Als deze penning de oplossing was geweest, hadden we er vast veel meer over gehoord! ::)
;D ;D ;D ;D ;D
Door Cathelijn
#156448
ik krijg komende week ook zoiets op mijn werk. Iets dat je aan de halsband van de hond moet hangen, moet activeren en dat zendt dan geluid uit in verschillende frequenties waar teken en vlooien niet tegen zouden kunnen. Reacties bleken te verschillen... Ik zal het eens proberen en jullie laten weten hoe (en of!) het werkt bij Jonas.
Door nancy
#157335
Ik heb de catandogs penning vorig jaar zomer voor mijn hond, toen nog pupje, aangeschaft, maar helaas is hij de penning verloren na een maand of 4. In die tijd heb ik geen vlooien of teken op hem gezien.

Groot nadeel vond ik dat je hond de penning continu moet dragen voor een goede werking (ivm dat elektromagnetische veld). Houdt dus in dat je hond dag en nacht een halsband om moet. Verder hoorde ik later in de dierenwinkel waar ik het aangeschaft had, dat de werking van de penning sterk zou afnemen als de reliefkant van de penning wat zou beschadigen. Dit werd bevestigd door de firma zelf toen ik daar navraag deed. Vind ik persoonlijk niet handig voor een penning die aan een halsband bungelt .
De werking is echter wel wezenlijk anders dan zo'n geluidsapparaatje, wat volgens mij alleen om hoeft als je naar buiten gaat met de hond. Ben ook zeer benieuwd naar de resultaten hiervan.
Door ~Joke~
#160144
Ik heb vorige jaar ook een soortgelijke penning met een elektromagnetische veld gekocht voor de honden [Duits fabrikaat]. Of het hielp weet ik niet, ze hadden niet veel teken tijdens gebruik. Het nadeel vond ik dat ze dag en nacht de halsband om moesten hebben. Ik heb ze daarom dit jaar niet weer gebruikt[ze waren ook 2 jaar werkzaam]
Door Cathelijn
#160156
nancy schreef: Ik heb de catandogs penning vorig jaar zomer voor mijn hond, toen nog pupje, aangeschaft, maar helaas is hij de penning verloren na een maand of 4. In die tijd heb ik geen vlooien of teken op hem gezien.

Groot nadeel vond ik dat je hond de penning continu moet dragen voor een goede werking (ivm dat elektromagnetische veld). Houdt dus in dat je hond dag en nacht een halsband om moet. Verder hoorde ik later in de dierenwinkel waar ik het aangeschaft had, dat de werking van de penning sterk zou afnemen als de reliefkant van de penning wat zou beschadigen. Dit werd bevestigd door de firma zelf toen ik daar navraag deed. Vind ik persoonlijk niet handig voor een penning die aan een halsband bungelt .
De werking is echter wel wezenlijk anders dan zo'n geluidsapparaatje, wat volgens mij alleen om hoeft als je naar buiten gaat met de hond. Ben ook zeer benieuwd naar de resultaten hiervan.
Jonas heeft het apparaatje nu aan zijn halsband hangen, hij hoort het gelukkig zelf niet (was wel bij een andere hond voorgekomen). Heeft nog geen teek gehad. Tegen teken is het voldoende om het te laten dragen als hij naar buiten gaat, maar neemt hij dan vlo eitjes van buiten mee, krijg je toch vlooien binnen. (behalve in de gang, want daar hangt dat apparaatje). Het schijnt ook gebruikt te worden door en voor mensen. Jonas heeft nog geen teek gehad, maar ja, ik heb het tekenbosje nog niet opgezocht. Misschien gaat dat dit weekend nog lukken...
Door Lizzy
#160818
Ik ben nou zo benieuwd of zulke apparaatjes nu nog uitwerking hebben op de hond zelf! Het is niks dat hij geen teken meer krijgt (tenminste, dat zeggen ze), maar zou de hond zelf nou ook nog iets (positief of negatief) merken? En zo ja/nee, hoe kom je daar achter of hoe weet je dat of hoe meet je dat?
Door arnold
#161345
lijkt mij niet gezond

Denk maar aan wonen onder een zendmast of hoogspannings masten een hoop mensen krijgen van uit een lopende dingen last.
Een magnetron is ook niet voor niets volledig afgeschermt
Door Joan
#164205
Die Catandog penning klinkt een beetje als de Bio-Stabil hanger die in diverse tell-sell programma's aan de man wordt gebracht. Om te kijken of dat ding echt deed wat de reclame beweert, hebben ze die eens opengesloopt en onderzocht. Bleek een heel zwak, doodordinair magneetje in te zitten en verder niets..... ::)

Maar voor 't zelfde geld (w.s. letterlijk :D), werkt deze penning wel!
Laatst gewijzigd door Joan op vr 10 sep 2004, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door