Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#155031
Ik wil mijn honden morgen hele sardientjes geven (met dank aan Laura ;)), maar nu vraag ik mij dus af, vis is natuurlijk al bot en vlees in een, dus ik hoef er geen bot bij te geven, maar de ingewanden zijn er wel uit (kop en ogen zitten er nog wel aan :-X). Kan ik dan 's morgens bv een beetje pens en groentemix met een ei geven en dan 's avonds alleen maar vis?
Dat zou voor Nitus betekenen dat hij 's avonds zo'n 700 gr aan sardientjes krijgt, is dat niet wat teveel? Of kan dat geen kwaad?
Normaal krijgen ze hier Carnibest en ze hebben al eens sardientjes gegeten die ik in stukjes heb gesneden, dat ging er in als koek.
De visoliecapsules geef ik morgen maar even niet ;).
Door Lizzy
#155080
Ja, ik beschouw de vis als een "compleet prooidier" (tenminste, als alles er nog op en aan zit). Je kunt heel goed 's morgens pens + groente + ei geven en 's avonds alleen vis. Alleen vind ik 700 gram inderdaad best veel. Mijn honden eten het met gemak op hoor, maar misschien moet je eerst een paar keer wat minder geven om te kijken hoe ze het er op doen. Je zou dan 's morgens gewoon wat meer pens kunnen geven en 's avonds bijv. 400 gram sardien (en de keer erop 500).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#155103
Ja, de hoeveelheid vis leek mij ook wat veel in 1 keer, maar ik geef het liefst 's avonds het grootste gedeelte van de maaltijd. ('s morgens krijgt hij al 300 gr groentemix, 200 gram pens en 2 rauwe eieren, bij elkaar zo'n 600 gram)
Ik kan hem natuurlijk 's avonds ook 400 gr vis met wat vlees geven (om aan die 700 gr. te komen) of wat kippenvleugeltjes erbij :-\.
Of is dat geen goed idee vlees en vis?
Door laura
#155144
Volgens mij zitten in die sardientjes nog wel ingewanden toch? Die ene keer dat ik ze gegeven heb, kon ik geen snee vinden....

Ach, lekker laten smullen! 700 gram lijkt me ook wat veel om in ene te geven, ze zijn het tenslotte niet gewend...
Misschien is het een idee om het als toetje te geven? Aangezien sardientjes best duur zijn, kun je het dan eens vaker geven? Die 1,7 kilo is zo op...
Door Lizzy
#155146
Nitus schreef: Ja, de hoeveelheid vis leek mij ook wat veel in 1 keer, maar ik geef het liefst 's avonds het grootste gedeelte van de maaltijd. ('s morgens krijgt hij al 300 gr groentemix, 200 gram pens en 2 rauwe eieren, bij elkaar zo'n 600 gram)
Ik kan hem natuurlijk 's avonds ook 400 gr vis met wat vlees geven (om aan die 700 gr. te komen) of wat kippenvleugeltjes erbij :-\.
Of is dat geen goed idee vlees en vis?
Nou, je kunt altijd kijken hoe hen dat bekomt. Mijn honden hebben er geen moeite mee. Je kunt ook eerst een groentemix met bijv. huttekase geven en daarna een grammetje of 400 vis.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#155218
laura schreef: Volgens mij zitten in die sardientjes nog wel ingewanden toch? Die ene keer dat ik ze gegeven heb, kon ik geen snee vinden....
Ik heb ze net in bevroren toestand staan bekijken maar ik twijfel, bij 1 dacht ik wel een snee te zien bij een andere niet :-\. Nou ja, dat mysterie wordt dus morgen opgelost ;) ;D.
Lizzy schreef: Je kunt ook eerst een groentemix met bijv. huttekase geven en daarna een grammetje of 400 vis.
Oh, dat is ook een idee, maar misschien een domme vraag, die huttekase geef ik die dan ipv vis/vlees?
Ik zit nl met de totale hoeveelheid voor Nitus, hij moet zo'n 1250 gr per dag hebben.
Door Lizzy
#155260
De meeste sardientjes is met orgaan! Soms zijn ze wat uit elkaar gevallen en hangt er al het e.e.a naar buiten ( :-X), maar dan nog zit er orgaan in.

Nou, als je 400 gram sardientjes geeft en 150 a 200 gram groente en 100 a 150 gram huttekase, dan zit je wel goed, denk ik (en op 700 gram in totaal voor de avond maaltijd). Komt niet zo krap hoor!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 27 aug 2004, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#156858
De sardientjes werden met smaak gegeten ;D. Ik heb even een paar foto's proberen te maken maar ze waren zo snel weg :o, dat je alleen de staartjes nog net uit hun bek kunt zien hangen :).
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#156865
Nitus schreef: De sardientjes werden met smaak gegeten ;D. Ik heb even een paar foto's proberen te maken maar ze waren zo snel weg :o, dat je alleen de staartjes nog net uit hun bek kunt zien hangen :).
Afbeelding Afbeelding
Ja gaaf. Hier glijen ze ook altijd met een rotgang naar binnen ;D
Door 202spots
#156873
Nog meer vis eters... ;D
alleen jammer dat deze makreel in 3-4 happen word doorgeslikt om er effe later weer uit te komen :-\ ::)
Dan knip ik het zooitje maar in kleiner stukken voordat ze 't terug krijgen.. :-\

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Nitus
#156875
202spots schreef: Nog meer vis eters... ;D
alleen jammer dat deze makreel in 3-4 happen word doorgeslikt om er effe later weer uit te komen :-\ ::)
Dan knip ik het zooitje maar in kleiner stukken voordat ze 't terug krijgen.. :-\

Afbeelding
:o :o :o Maar die is wel een stukje groter als mijn sardientjes :o ;D weet niet of ze die hier wel weg krijgen?
Door 202spots
#156876
Sardientjes worden gewoon opgezogen...daarom dacht ik dat het wel effe langer zou duren om 'n grote vis weg te werken...ja 't duurt 1-2 min.langer dus...en dan weer uitkotsen...
maar ze hebben er op deze manier wel dubbel plezier van :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#156878
Angelique schreef: Ja gaaf. Hier glijen ze ook altijd met een rotgang naar binnen ;D
Ik stond in de aanslag met de camera terwijl m'n vriend de sardientjes in de bak deed ;D anders waren die foto's dus nooit gelukt, want Nitus en Gitte wilden nu ook niet zo goed blijven zitten wachten op 't commando dat ze mochten gaan eten, 't rook véééls te interessant ;) ;D.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#156880
202spots schreef: Sardientjes worden gewoon opgezogen...daarom dacht ik dat het wel effe langer zou duren om 'n grote vis weg te werken...ja 't duurt 1-2 min.langer dus...en dan weer uitkotsen...
maar ze hebben er op deze manier wel dubbel plezier van :-\
Jakkie :-X
Maar Nitus en Gitte hebben nog wel gekauwd op de sardientjes, nu waren dit ook hun eerste hele sardientjes dus ze moeten denk ik nog even meer oefenen ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door