Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door erica kellenbach
#154360
Ik ben nieuw op deze site. Ik heb vroeger wel eens iets gelezen over Barf en dat sprak me wel aan. Mijn dierenarts haalde mij echter over om mijn hond(cairnterrier, 2 jaar oud) toch maar alleen brokken te geven. Ze vindt dat echter niet lekker en ze ziet er ook niet mooi uit. Dusben ik vlees gaan geven, met een paar brokjes. Nu wordt ze dik. Wat kan ik het beste doen om langzaam-aan te wennen? Is groente met vlees goed?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#154372
Hoi Erica, welkom. Als je vlees met groente wilt gaan voeren is dat niet genoeg voor je hond. Je hond heeft ook botten nodig. En wat ook erg belangrijk is, is dat je alles rauw geeft (groentes mogen kort gekookt worden).
Ik weet niet wat voor vlees je precies geeft? Je hond heeft nl ook verschillende soorten vlees nodig, orgaanvlees en spiervlees en vet.
Dus als je hier nu precies verteld wat je nu voert en hoeveel dan kunnen mensen die er verstand van hebben er commentaar opgeven.
Door 202spots
#154374
erica kellenbach schreef: Ik ben nieuw op deze site. Ik heb vroeger wel eens iets gelezen over Barf en dat sprak me wel aan. Mijn dierenarts haalde mij echter over om mijn hond(cairnterrier, 2 jaar oud) toch maar alleen brokken te geven. Ze vindt dat echter niet lekker en ze ziet er ook niet mooi uit. Dusben ik vlees gaan geven, met een paar brokjes. Nu wordt ze dik. Wat kan ik het beste doen om langzaam-aan te wennen? Is groente met vlees goed?
Hi Erica,Wekom op BP!
Wat bedoel je met vlees? Gewoon vlees bij de slager vandaan of kant en klaar vers vlees hondenvoer?
Heb je al in de Bieb gelezen wat het barf inhoud?
Wanneer je versvlees of vlees met botten voerd dan kan je het niet samen met brokken mengen.
Je kan eventueel wel 1 maaltijd de brokken geven en de andere maaltijd de vlees/bot.
Kijk ander even bij de menu's om 'n idee te krijgen wat andere leden aan hun honden geven en tik bij "zoek" groentes in om de groentes te bekijken.
Door erica kellenbach
#154396
Reuze bedankt voor jullie snelle reactie. Ik geef Dimple nu 125 gr rauwe pens (in pakjes van de dierenwinkel, is helaas niet maar aan het stuk te krijgen), hart, (kippen)lever en een flinke groentelepel fijngemalen rauwe groente. Moet ik daar nog vitaminen en/of gistocal aan toevoegen?
Weten jullie een goed boek over barf?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#154401
erica kellenbach schreef: Reuze bedankt voor jullie snelle reactie. Ik geef Dimple nu 125 gr rauwe pens (in pakjes van de dierenwinkel, is helaas niet maar aan het stuk te krijgen), hart, (kippen)lever en een flinke groentelepel fijngemalen rauwe groente. Moet ik daar nog vitaminen en/of gistocal aan toevoegen?
Weten jullie een goed boek over barf?
Mag ik vragen waarom je niet eerst een kompleet vers voer geeft en dan het zelf samenstellen gaat uitbreiden naarmate je je inleest.
Door Francisca
#154403
Hoi Erica, welkom op Bp.
Leuk een Cairn erbij. :D
Heb je al in de bieb hier gekeken? Daar is veel te lezen over barf. ;)
Je weet ook dat er kompleet vers vlees is?
Francisca.
Door Kaar
#154413
Hoi Erica,
Welkom hier, ik ben ook nog maar net lid hoor.
Ik ben nog in de inleesfase, maar ben al een heleboel wijzer geworden over BARF.
Hoop dat dat voor jou ook zo is.
Door 202spots
#154422
erica kellenbach schreef: Reuze bedankt voor jullie snelle reactie. Ik geef Dimple nu 125 gr rauwe pens (in pakjes van de dierenwinkel, is helaas niet maar aan het stuk te krijgen), hart, (kippen)lever en een flinke groentelepel fijngemalen rauwe groente. Moet ik daar nog vitaminen en/of gistocal aan toevoegen?
Weten jullie een goed boek over barf?
Alleen Pens en orgaanvlees met 'n beetje groenten is niet genoeg.
Er moet VLEES of KIP met botten bijkomen.
In de bieb staat 'n boeken lijst.
Succes!
Door Tien
#155694
Hallo allemaal
Ik ben Nieuw hier op de site. Ik heb sinds Maandag een hond. Het is een Groenendaler en ze is 8 jaar. Bij het vorige baasje kreeg ze Aldi brokken, aangemengd met Aldi blik vlees, anders wilde ze het niet eten. Nu heb ik me al georienteerd op verschillende sites en heb nu een goede brok gekocht. (Biofood). Maar dit vind ze ook niet lekker. Ik doe er vis vet door heen, omdat ze heel erg kaal is op haar rug/kont. Ook heb ik vers vlees gekocht van het merk Energique. Nu is mijn vraag eigenlijk, kan ik ook ongeveer drie dagen in de week vlees geven en de andere dagen brokken? Ik ben er al wel achter gekomen dat je het niet tegelijk kan geven, omdat er verschillende soorten eiwitten in zitten. Maar bij de dierenspeciaal zaal zeiden ze dat als je eenmaal met vlees begint, je dit ook moet blijven doen en dan geen brokken meer kunt geven. Maar daar ben ik geen voorstander van, dan geef ik liever alleen brokken. Gaat mijn hond hier nog aan wennen? En kan het ook met het gebit te maken hebben? Want ik krijg de indruk dat ze een heel slecht gebit heeft. Ze kreeg bij de vorige eigenaar nooit eens een botje ofzo. Dus ik heb gelijk botten voor haar gekocht en een vlostouw.
Kunnen jullie mij helpen? Hebben jullie tips voor mij?
Groetjes Tien ;D
Door Francisca
#155696
Hallo Tien, welkom. :D
Ja je kunt je hond drie dagen vers geven en de andere dagen brokken. Brokken verteren idd anders dan vers.
mag ik vragen waarom je dan liever alleen brokken geeft?
Francisca.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#155697
Hallo Tien welkom op Barfplaats.Waarom ben je geen voorstander van alleen kompleet versvlees ? Het is wel veel en veel beter dan de brokken.Maar dat zullen de anderen wel uitleggen.Ik moet nl. zo weg.Mijn hondjes zijn er in elk geval gek op.En ze hebben aanzienlijk minder ontlasting.
Door Tien
#155770
Hoi Hoi
Nou de reden is nl dat het zo duur is. Ik heb nu 1 pakje gekocht van het merk Energique en die kost 2,95 euro en dan heb je 600 gram. En als ik op de verpakking lees, dan mag ze 400 gram hebben, dus dan kan ik daar maar 1,5 dag mee doen. Weten jullie misschien een goedkoper merk, die dan wel net zo goed is? Want dan vind ik het niet erg om haar alleen vers vlees te geven! Ik hoor wel weer van jullie!
Groetjes Tien ;D :D
Door Truus
#155774
Tien schreef: Hoi Hoi
Nou de reden is nl dat het zo duur is. Ik heb nu 1 pakje gekocht van het merk Energique en die kost 2,95 euro en dan heb je 600 gram. En als ik op de verpakking lees, dan mag ze 400 gram hebben, dus dan kan ik daar maar 1,5 dag mee doen. Weten jullie misschien een goedkoper merk, die dan wel net zo goed is? Want dan vind ik het niet erg om haar alleen vers vlees te geven! Ik hoor wel weer van jullie!
Groetjes Tien ;D :D
Hallo Tien,
Als je compleetversvlees in een grote verpakking koopt, is het goedkoper.
Je zou ook met meerderen kunnen inkopen.
Ik heb 120 schijven Energique voor 27 euro. Als ik dit vergelijk met de duurdere brokken, dan ben ik net zo duur uit en het is veel gezonder voor mijn hondjes.
Hiervan kun je een schijf per 5kilo lichaamsgewicht geven maar ik geef minder.....vanwege overgewicht.
Succes!
Laatst gewijzigd door Truus op za 28 aug 2004, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#155781
Truus schreef:

Hallo Tien,
Als je compleetversvlees in een grote verpakking koopt, is het goedkoper.
Je zou ook met meerderen kunnen inkopen.
Ik heb 120 schijven Energique voor 27 euro. Als ik dit vergelijk met de duurdere brokken, dan ben ik net zo duur uit en het is veel gezonder voor mijn hondjes.
Hiervan kun je een schijf per 5kilo lichaamsgewicht geven maar ik geef minder.....vanwege overgewicht.
Succes!
Je zult zowiezo merken, dat je na een paar maanden minder moet gaan voeren! Tenminste, dat is mijn ervaring met Carnibest! Ik ben begonnen met 20gr. per kilo lichaamsgewicht. Intussen eten de honden van 35 kilo, geen 700 gr. maar 400gr. Mijn hond van 47 kilo eet nu 650gr. inplaats van 920gr..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door