Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1546
Teveel koolsoorten zijn inderdaad niet goed voor de hond. Een beetje (bijv. brocolli) kan heus geen kwaad.

Wat heb je verder nog aan groentes voor de hond?

Waterkers, peterselie, witlof, bleekselderij, worteltjes, veldsla, andijvie, paksoi (veldsla en paksoi niet te veel en te vaak ivm nitriet), peultjes, snijboontjes, courgette, komkommer, tomaat, paprika (tomaat en paprika kunnen allergische reacties geven - mijn honden hebben nergens last van), rucola-sla, knol-venkel, alfalfa-spruiten/kiemen, alle andere spruitgroentes, gemengde sla (geen ijsberg, daar zit niks in), etc.

Afwisselen is de kunst!
Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#1547
Als je het niet erg vindt, verplaats ik deze ook naar "zelf samenstellen".

Groetjes, Lizzy
Door Lizzy
#1548
Een miniscuul stukje rauwe gember doet vaak wonderen op een gevoelige maag. Een stukje van een halve centimeter is meer dan genoeg. Beter niet combineren met knoflook.

Oh, rijpe avocado kunnen ze ook vaak goed verdragen als ze maagpijn hebben. Natuurlijk weer niet iedere dag geven... Waterkers gaat meestal ook erg goed hoor, en alfalfa ook.

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#1549

ik ga al die dingen zelf ook nog eten  ;D  ;Dwat een luxe hond heb ik toch   ;D dan krijgt lobbes vanavond vis op een bedje water kers  gegratineerd met compote van peultjes met wortel    ;D  :P  :P  ;D  lizzy kom je een hapje mee eten  :P  
groetjes ellen
lizzy die vis eet dan komen we allemaal kijken ;D
Door Lizzy
#1550
Hoi Ellen, super bedankt voor jouw lieve aanbod! Maar, zoals Sylvia al aanhaalt: de dag dat ik vis eet is de dag waarom Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen ;D (zoiets was het toch he, het gezegde?). Ik houd me wel aanbevolen voor de waterkers, peultjes en worteltjes!

Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
#1551
(ssst.........maar Lizzy is eigenijk een konijn dat kan praten, niet verder vertellen hoor) ;) ;D ;) ;D ;) ;D
Door sylvia
#1552
(ssst.........maar Lizzy is eigenijk een konijn dat kan praten, niet verder vertellen hoor)  ;)  ;D  ;)  ;D  ;)  ;D
Vandaar dat Ordell zo graag wil wandelen met Lizzy......
aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh :o ;D
Door Lizzy
#1553
Volgens mij hebben jullie er allemaal wel beeld bij he! ;D
Door ine
#1554
Hoe zit het ook alweer met courgettes en avocado?
Er was iets mee, maar kan nergens vinden wat!
Wie helpt?
Door Lizzy
#1555
Hoe zit het ook alweer met courgettes en avocado?
Er was iets mee, maar kan nergens vinden wat!
Wie helpt?
Hoi Ine, ik zou niet weten wat er met courgettes is... Ik geef ze mijn honden regelmatig! Rauw.
De schil en de pit en de plant van de avocado zijn giftig voor honden. De vrucht zelf niet.
Groetjes, Lizzy
Door Diegel
#1556
Hoi Ine, ik zou niet weten wat er met courgettes is... Ik geef ze mijn honden regelmatig! Rauw.
Oef, ik dacht even..., ik geef heel regelmatig courgettes, gaat zo makkelijk in de blender... :)
Door Hutsje
#1557
Moet een courgette nog in de blender? Ikkan me voorstellen dat ze de schil niet kunnen verteren, maar de rest toch wel?
Door Diegel
#1558
Moet een courgette nog in de blender? Ikkan me voorstellen dat ze de schil niet kunnen verteren, maar de rest toch wel?
Ik stop eigenlijk alle groenten in de blender om mijn groentenprutje te maken want zo heel zou Diegel nooit een courgette opeten, ik moet het altijd mengen met iets vlees, vis of ei-achtig... ::)
Of het nodig is voor de vertering weet ik niet zeker, maar ik had wel begrepen dat het goed is om alle groenten zo klein mogelijk te malen...
Door ine
#1559
Vandaar, dat ik niets kon vinden! ;)
Pam gaat weer mixjes maken en samen begonnen we even te twijfelen, vandaar! ;) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door