Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#154611
Gisteren hebben m'n honden alle 3 voor het eerst een stukje lamsnek gehad. Ze waren al lamsribbetjes en lamskotelletjes gewend. Ze hebben er lekker van gesmuld en het is in principe verder wel goed gegaan, maar het viel me op dat ze vandaag alle 3 veel vaker & meer hebben gepoept dan gewoonlijk. Normaal doen ze het alle 3 maar 1 of 2 keer per dag en dan een klein hoopje, maar vanmiddag en vanavond hebben ze alle 3 zelfs 2 keer per wandeling gepoept en best wel een berg. En stinken dat ze deden. :-X :-X :-X
Is dat normaal na het geven van lamsnekken?
Door Lizzy
#154616
Wat voor kleur had de ontlasting? Was deze vrij licht? Als ze namelijk vrij pittige stukken bot hebben gegeten, dan is het heel normaal dat ze meer poepen. Zelfs de hoeveelheid die jij beschrijft. De drollen wel licht van kleur en stevig moeten zijn. Maar naar bosviooltjes ruiken ze niet nee.
Door Audrina
#154621
Nou ruikt het natuurlijk nooit lekker ::) maar ja, het stonkt echt harder dan normaal. Het waren wel keurige harde lichtbruine drollen, dat wel. De teven hebben allebei een stuk nek van ongeveer 250 gram gehad en m'n reu een stuk van 350 gram, compleet met de nekwervels er nog in. Daar hadden ze wel een half uurtje werk aan en ik heb het flink horen kraken, dus er zal behoorlijk wat bot in hebben gezeten.
Het is niet zo dat ik me meteen ernstige zorgen maak ofzo hoor, ik vroeg me alleen af of die berg poep die eruit kwam wel normaal was. ;)
Door Lizzy
#154623
Ja, volgens mij is dit normaal. Ik zal eens tellen, maar volgens mij keutelen ze hier ook wel vier of meer keutels neer na een flink bot (half uurtje werk = flink bot). En Pinkel haar keutels kunnen ook tamelijk meuren, na een bot ;D.
Door Audrina
#154626
Bedankt voor je snelle reactie trouwens. ;D Nu zijn ze hier de eerste keer dat ze iets krijgen altijd lang er mee bezig hoor, omdat ze ff moeten ontdekken hoe het werkt. En de tweede keer is het vaak hap-slik-weg. ;)
Door tieneke
#154879
Als de twins een lamsrib achter de kiezen geschoven hebben poepen ze ook meer dan normaal.
Soms ook wel eens dunner dan normaal.
En ze ruiken niet naar bosviooltjes maar naar .... :-X
Door Audrina
#154883
Alles gaat nu weer normaal, maar ik doe het vandaag rustig aan met ze en geef ze alleen maar een beetje CB. Het schiet me ook ineens te binnen dat ze woensdagmiddag ook alle 3 zo'n knarsbotje (soepbotje van de islamiet) hebben gehad, dus het komt denk ik toch door de hoeveelheid bot die ze hebben gehad.
Morgen krijgen ze voor het eerst geitenribben, maar ik ben nu beter voorbereid op wat er daarna gaat komen. :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door