Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door samantha!
#1545903
3 weken geleden is Macho geent tegen rabies.
Een weekje later kreeg hij een entreactie.
Ik wist dat het even kan duren voor dat wegtrekt.
Maar nu heeft hij zich vorige week donderdag in zijn lompe gedrag heel hard gestoten op die plek.
Sinds afgelopen vrijdag zit er dus een grote bult die tot nu toe niet kleiner lijkt te worden.
Moet ik dit even aankijken? of moet ik me zorgen maken om die bult?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1545936
Als die bult op dezelfde plek zit als de injectie is gweest dan komt het niet van stoten, maar van de prik. Het kan een ontsteking zijn, dan is het warm en pijnlijk. Op zich kan de enting ook zo'n bult geven, dan moet je hem goed in de gaten houden. Hij kan lang blijven zitten, maar na een week of zes moet hij kleiner worden of weg zijn, anders weg laten halen.
Door samantha!
#1546035
Hij zit op dezelfde plek als de enting is gegeven (in zijn rechter flank).
Het is niet warm en ook niet pijnlijk, hij merkt er zelf geloof ik helemaal niets van.
Ik kijk het even aan of het de komende weken minder wordt.
Wat is de reden dat het weggehaald moet worden als het niet vanzelf weg gaat? is er dan kans op ontstekingen ofzo?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1546992
Het is een reactie op stroffen in de enting en dat is een ontsteking. Alleen kan dat ontaarden in een tumor. Dus als het niet weggaat moet het weggehaald worden.
Dat het een bult wordt, gebeurt vrij vaak, dat het een tumor wordt maar heel zelden. Dus het is niet perse reden tot paniek, maar je moet het wel goed in de gaten houden.
Door samantha!
#1547505
Oke bedankt voor je antwoord!
Ik heb het gevoel dat het al iets minder is geworden.
Ik kijk het de komende weken even aan, hopelijk gaat het vanzelf helemaal weg.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door