Heer K zegt dat bij geinfecteerde wonden (geel beslag) alginaat goed werkt. Bij een schone wond honingzalf. En spoelen kan goed werken.
Moderator: Lizzy
diergedrag schreef: Inwendig geef ik ook Arnica en Calendula. Echinacea ga ik er nog bij geven.Fijn dat de wond er goed uitziet (al dachten de klanten in de wachtkamer daar waarschijnlijk anders over
De dierenarts vindt de grote wond er goed uitzien en dat vind ik zelf ook. De ogen van klanten in de wachtkamer vielen zo ongeveer uit hun kassen bij het zien van de grote wond waarvan (zul je altijd zien) het verband had losgelaten maar ja.
De voorpootwond komt gelukkig toch niet door afknelling omdat de rest van het pootje, zoals de tenen, niet zijn aangedaan. Het dode weefsel is weggesneden en daarmee is nu ook het halve grote zooltje weg.
Het wordt nu het antibioticum doorgeven (kan ook niet anders), twee keer per dag het pootje in een oplossing met Biotex groen weken en een zalf erop. De dierenarts zelf deed er honingzalf op! Hij heeft daar heel goede ervaringen mee. Kijk, daar wordt ik dan wel weer blij van:)
Een wond zo groot als je hand? Jemig!! Hier gaat het 'slechts' om een halve hand. Heel fijn om te lezen hoe snel en goed dat is geheeld!
lauraV schreef: ik denk dat ik in jou situatie toch licht in paniek was !!!Was ik ook, alleen de DA die we toen hadden moest om mij lachen( en zo snel ben ik dat ook weer niet
)
diergedrag schreef: Wat maf dat ie moest lachen ???Was bedoelt om mij wat gerust te stellen en we kennen(kende) elkaar langer dan vandaag om het zo maar eens te zeggen.