Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Kick4Toi
#153234
Kan het kwaad om chemische tekenbestrijdingsmiddelen (Frontline) te combineren met homeopatische middelen, bijv. Tea Treek Oil?
Ik heb twee Alaskan Malamutes (poolhonden met dikke ondervachten). Ik word helemaal gek van teken. Ik lees berichten van jullie dat er soms wel 10 teken gevonden worden, ik word al gestoord van één of twee teken. Tweemaal per dag tast ik mijn honden af. Bij mijn reu (spagaat-plasser) is het dagelijke routine geworden om zijn liezen te controleren. Heb ik alles gecontroleerd en verwijderd, dan nog vind ik volgezogen teken in huis (is me twee keer overkomen deze zomer). Ik gebruik zowel Front-line pipetten als ook spray. Na een wandeling spuit ik ook nog een borstel in met spray en kam de honden ermee uit. Vaderhond van mijn reu is overleden aan een te laat ontdekte ziekte van Lyme, vandaar mijn smetvrees voor teken.
Ik ga dit weekeinde naar België (Ardennen), met alle kans op nare besten van dien....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#153302
Ine schreef:
Maar heeft het ook nut?
Ik denk het wel aangezien de geur van TT de hond een tikje onaantrekkelijker maken zodat ze er misschien niet eens opspringen of zich er weer meteen vanaf laten rollen en Frontline pas in werking treed als de teek al gebeten heeft, wat naar mijn mening een tikje aan de late kant is.
Ze zal dan wel de vacht voor elke wandeling geheel in moeten wrijven met de TT-oplossing met liefst nog wat andere olietjes erbij om tot een effectieve bescherming te komen.
Door Lizzy
#153340
Je zou eventueel nog wat andere etherische olieen kunnen toevoegen aan de tea tree: rozemarijn-olie, lavendel-olie en kruidnagel-olie zijn algemene afweermiddelen tegen parasieten en insekten.
Door Carlijn
#159245
Ik gebruik ook frontline en teatree naast elkaar.
1 keer in de 6 á 8 weken gebruik ik de spray van frontline en daarnaast haal ik 1 keer in de 2 weken een vochtige doek met een paar teatree druppels over hem heen.
Dit werkt perfect! als ik één van beide vergeet kan ik meteen weer teken plukken.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door