Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Een van de paarden heeft van verslagen droes een abces op de borst gehad ter grootte van 2 vlakke handen. Je wil niet weten wat daar uit kwam toen het openging  :-X en de huid die eroverheen had gezeten is afgestorven, toen zat er dus een gat waardoorheen je de spieren kon zien en zelfs in de borstholte (spieren waren door de enorme druk gaan atrofieren). Het zag er afschuwelijk uit en we hadden het idee dat het nooit meer goed zou komen maar binnen een paar weken was de wond dicht en het paard gezond. Hij heeft geen AB gehad maar we spoelden de wond dagelijks 2x om te zorgen dat er geen infectiehaarden achterbleven. Met de tuinslang :P en met zout water. Dat was alles. Hij bleef gewoon in de kudde lopen, in de wei, en toch is het niet verder gaan ontsteken. Ongelofelijk hoe sterk dieren zijn!

Heer K zegt dat bij geinfecteerde wonden (geel beslag) alginaat goed werkt. Bij een schone wond honingzalf. En spoelen kan goed werken.
Door Nitus
diergedrag schreef: Inwendig geef ik ook Arnica en Calendula. Echinacea ga ik er nog bij geven.

De dierenarts vindt de grote wond er goed uitzien en dat vind ik zelf ook. De ogen van klanten in de wachtkamer vielen zo ongeveer uit hun kassen bij het zien van de grote wond waarvan (zul je altijd zien) het verband had losgelaten maar ja.
De voorpootwond komt gelukkig toch niet door afknelling omdat de rest van het pootje, zoals de tenen, niet zijn aangedaan. Het dode weefsel is weggesneden en daarmee is nu ook het halve grote zooltje weg.
Het wordt nu het antibioticum doorgeven (kan ook niet anders), twee keer per dag het pootje in een oplossing met Biotex groen weken en een zalf erop. De dierenarts zelf deed er honingzalf op! Hij heeft daar heel goede ervaringen mee. Kijk, daar wordt ik dan wel weer blij van:)

Een wond zo groot als je hand? Jemig!! Hier gaat het 'slechts' om een halve hand. Heel fijn om te lezen hoe snel en goed dat is geheeld!
Fijn dat de wond er goed uitziet (al dachten de klanten in de wachtkamer daar waarschijnlijk anders over ;D)! En super dat de DA ook honingzalf gebruikt :D.
Hoe gaat het nu met de wond (en hond)?
Door Greece
lauraV schreef: ik denk dat ik in jou situatie toch licht in paniek was !!! :o ( en zo snel ben ik dat ook weer niet ;) )
Was ik ook, alleen de DA die we toen hadden moest om mij lachen >:(
Maar hij heeft wel gelijk gekregen met de genezing, alleen die blikken van de mensen op straat maar goed het zag er ook niet uit.
Diergedrag is Lotagen gel niet iets om te proberen?
Wat maf dat ie moest lachen ???

Lotagen-gel ken ik, werkt super! Ik heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht :-[
Dat het zich aan die voorpoot nog steeds uitbreidt, vind ik echt helemaal niks! Waar stopt dit?
Hier even een foto van de achterpoot <a href="http://www.tothedogs.nl/achterpoot.jpg" target="new">link</a> en van de voorpoot <a href="http://www.tothedogs.nl/voorpoot.jpg" target="new">link</a>
Als links want het ziet er echt niet vrolijk uit.

Omdat het bij de voorpoot is begonnen onder een verband en het zich nog steeds uitbreidde (ik heb goede hoop dat dat nu is gestopt) heb ik nu het verband eraf gelaten. Ze steunt er toch niet op. Eng hoe van een intacte huid zoiets kan ontwikkelen.
Laatst gewijzigd door diergedrag op za 27 feb 2010, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
Pff ziet er niet fijn uit.
is het niet een vorm van een vleesetende bacterie? Dat schiet zomaar naar binnen. Maar degene die ik kan is humaan heel erg heftig en soms heel snel fataal.
Aangezien de hond niet dood en dood ziek is denk ik het niet, maar er jengelt zo'n stemmetje van stel toch en je houdt je giechel dicht,
Door Greece
diergedrag schreef: Wat maf dat ie moest lachen ???
Was bedoelt om mij wat gerust te stellen en we kennen(kende) elkaar langer dan vandaag om het zo maar eens te zeggen.
Maar het ziet er wel naar uit die wonden.
De achterpoot is nog het "minst" erge mss dat Lotagen gel hier goed voor is...maar die voorpoot!?
Door lidija
Edy je kunt proberen een laserapparaat te huren en dat in te zetten voor de wondgenezing, laser bevorderd de doorbloeding en herstel van de wondranden en verder gewoon lichtvochtig houden en in combi met groene leem.
Heb hier vaker erg goede resultaten meegezien wordt ook veel gebruikt voor doorligplekken bij bejaarden.
De wond aan haar voorpoot wordt niet meer groter! Gelukkig!!
Ik doe er nu honingzalf op en prodier wondzalf op de grote wond aan haar achterpoot. Kijken of dat goed gaat. Anders stap ik achter toch op Lotagen over.

Ze kreeg antibioticum maar daar ben ik vanmorgen mee gestopt en heb ook even de dierenarts gevraagd of dat ok is. Ze had vannacht namelijk ontlasting met behoorlijk veel bloed erbij en er lagen nog dikke druppels in de buurt. Donker rood bloed dus uit het achterste deel ergens.
Pffff....
Ik kijk het nu op advies van de dierenarts 1 dag aan om te zien of het zich verbetert.

Zware tijden want ik zit ook nog met een hond met een ontsteking aan haar kaakbot (osteomyelitis). Vanwege een autoimmuunprobleem met haar bloed krijgt ze prednison en een chemokuurachtig middel om haar immuunsysteem te onderdrukken en dat heeft ook erg nadelige effecten als ze ergens een ontsteking heeft. Voordeel van de medicijnen is wel dat het haar in leven houdt :)
Na een aantal dagen honingzalf met verband ziet de wond er toch weer slechter uit: het was mooi roze weefsel en nu is het rood en komt er bloederig vocht uit. Ik heb het daarvoor een aantal dagen helemaal niet afgedekt en er niets opgedaan, in de hoop dat het uitbreiden van de wond zou stoppen en dat is gelukt (al hoeft dat niet door mijn aanpak gekomen te zijn!).
Nu twijfel ik, doorgaan met de honingzalf of toch weer even zonder verband tot rust laten komen?
Door Sella
beetje late reactie, maar ik deed 3 keer daags de honingzalf erop en verbond verder niet.
Ik gebruik overigens mesitran, die droogt ook beter de wond zelf.
Is van klinion. Wel altijd de gel nemen, die andere vindt ik te pijnlijk omdat daar korrels inzitten en dat deed bij mij zeer op een geiriteerd stukje weefsel en ik heb het maar niet meer gebruikt op de grote wond :o
De wond aan het voorpootje heelt, met honingzalf, hartstikke goed. Ben daar heel erg blij mee!
De grote wond aan de achterpoot gaat tergend langzaam (Puur Wondgel). Ga daarmee ook overstappen op honingzalf.
Je reactie is dus zeker niet te laat, Sella, bedankt! Mesitran had ik nog nooit van gehoord.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door