Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door massam
#152710
ik heb een tijdje terug bij de slager een kilo ingevroren runderhart in stukken gekocht..

maar ik durfde het niet rauw te geven, maar hoorde hier steeds dat dat moest, dus het hart lag nog in de vriezer...

zaterdag hebben we het eruit gehaald en laten ontdooien...

en weet je wat? sam weet weer wat eten is!!!

hij eet normaal met zéér lange tanden misschien een half handje brokjes en kijkt daar heel zielig bij..

dus nu we besloten hebben ze allebei op kvv te zetten mocht het hart er ook aan geloven...

allebei een bakje gegeven.. gewoon aanvallen was wat ze deden!!! ik heb met tranen in mijn ogen staan kijken met hoeveel smaak sammes zijn bordje leegat!! lola eet altijd goed, maar dit was echt hap-slik-weg!!

gister het laatste gegeven. lola buiten en sam binnen omdat lola sams deel ook opat de eerste dag en daarna zo'n dikke buik had dat ik bang was voor een maagkanteling, ze is pas 15 weekjes.

ik zette lola buiten en sams bord in de keuken en liep weg.. bijna direct daarna zag ik sam bij de keukendeur staan en de ergernis kroop alweer naar mijn keel... meneer zal het wel niet meer hoeven!!

dus ik naar de keuken en wat denk je??? het was al op!!! de frolic en de knuffels waren natuurlijk niet aan te slepen!!

MIJN MANNETJE EET!!!
Door Lizzy
#152763
Hee, goed zeg! Wat fijn! Oh, reken er wel op dat runderhart en alle orgaanvleesjes een een beetje tot zeer laxerend werken (hart een heel klein beetje en lever heel erg). Dus mochten ze daarna wat dunne ontlasting hebben, schiet dan niet in de stress hoor!
Groetjes, Lizzy
Door massam
#152767
het is mij niet opgevallen.. daarbij hebben ze 's ochtends die dagen wel brokken gehad, misschien hebben die het laxerende effect vermindert?

het was in ieder geval héél leuk!
Door massam
#152769
ik hoop echt dat als we op vers zitten dat het elke dag zo gaat!!

dan is sam een gelukkig mannetje en ik een gelukkig meisje!
Door Truus
#152774
Dat is echt genieten he :D, en het is ook nog eens veel beter dan al die brokken ;).
Er valt hier veel te leren op dat gebied dus.....jij kunt ook vooruit met je ontdekkingstocht qua voeding 8).
Heel veel succes!
Door Ollie
#152785
massam schreef: ik hoop echt dat als we op vers zitten dat het elke dag zo gaat!!

dan is sam een gelukkig mannetje en ik een gelukkig meisje!
Ze krijgen hier vers sinds dec vorig jaar, en nooit geen moeilijke eters meer gehad sindsdien! ;)
Door massam
#152788
daarvoor wel??

sam eet soms echt dagen bijna niks!

ik denk wel dat ie dit in ieder geval langer lekker gaat vinden want met zoveel smaak heb ik hem nog nooit zien eten..

en lola.. ja, die kun je zand geven en dan eet ze het nog op, dus het gaat vooral over sam
Door Ollie
#152790
massam schreef: daarvoor wel??

sam eet soms echt dagen bijna niks!

ik denk wel dat ie dit in ieder geval langer lekker gaat vinden want met zoveel smaak heb ik hem nog nooit zien eten..

en lola.. ja, die kun je zand geven en dan eet ze het nog op, dus het gaat vooral over sam
Nou Belfi was vooral de slechte eter. Dan moest ik haar brokje voor brokje opvoeren ::) En ja dat zagen de anderen dan weer van haar af, en dan wilden die ook opgevoerd worden.
Maar goed nou hoef ik dat dus nooit meer te doen, het is hap slok weg! ;D
Door Cathelijn
#152793
massam schreef: daarvoor wel??

sam eet soms echt dagen bijna niks!

ik denk wel dat ie dit in ieder geval langer lekker gaat vinden want met zoveel smaak heb ik hem nog nooit zien eten..

en lola.. ja, die kun je zand geven en dan eet ze het nog op, dus het gaat vooral over sam
hier ook hoor, een slechte eter, begon vaak pas 's avonds laat wat te eten. Nu zit hij een aantal weken op carnibest en de bak is leeg voordat ik het weet!
Sam is straks gewoon slechte-eter af! Hij weet gewoon heel goed wat lekker en goed is ;D
Gebruikersavatar
Door Binno
#152799
Onze honden hebben altijd vrij goed willen eten, ook toen ze nog op brokken stonden. Behalve Binno.
Zij heeft brokken nooit lekker gevonden, heeft altijd getreuzeld met haar eten, al vanaf de eerste dag dat ze van bij de fokker kwam. Dezelfde brokken meegekregen, maar ze wilde nauwelijks eten. Ook op andere brokken bleef het een moeilijke eter.
Tot we een half jaar later haar eindelijk op versvoer gezet hebben.Afbeelding
Hap slik en binnen, met veel smaak, de bak binnen de kortste keren leeg! Echt een plezier om te zien. :D
Door dana
#152836
Super he als je honden zo met smaak eten.
Ik weet uit ervaring dat staffies kunnen miepen met hun eten ;) Dickens van mij had daar ook een handje van.
Behalve als hij duck of rodi kreeg.
Had ik toen geweten wat ik nu weet had hij nooit brokken gekregen :-[ maar ja kan dat niet meer terug draaien maar mijn meiden die overigens alles eten krijgen lekker alleen vers.
Door Francisca
#153319
Hier word de voerbak smakkend en snuivend leeggegeten. :D Heerlijk om te zien en te horen. ;)
Mika danst om me heen als ik zijn voerbak vul. Vanmorgen heeft hij voor het eerst pens gehad. Ik heb de pens vastgehouden en hij scheurde/kauwde er stukken af. 8)
Ja dit is echt leuk!!! ;) :D
Door Kaar
#153386
Geweldig als je hond weer eet he?
Ik heb hetzelfde ellende gehad met brokken, eerst ging het goed en op den duur kwam de diarree steeds om de hoek kijken en de brokken bleven steeds staan. Toch een duidelijk teken.
Ik heb hem nu op de Duck gezet voor de overstap naar Barf en elke keer weer is het geweldig om te zien hoe snel die bak leeg is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door