Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1526129
Omdat ik een trimsalon heb, laat ik mijzelf voor tetanus enten elke 10 jaar. Is dat nu nodig of niet? Honden worden niet geent daarvoor, paarden weer wel. Ik ent mijn paarden niet, maar nu is het 5 jaar geleden van de laatste enting. Ik twijfel nu wel wat te doen. Gr. Ingrid
Door sandrra
#1526195
Ik zou me niet laten enten. Als ik op straat zou vallen en me flink openhaal moet ik ook een tetanus injectie halen.
En dat doe ik ook niet op voorhand voor mocht ik een keer vallen.
Door Sella
#1526421
Ik heb vaak wondjes en ik wroet vaak in de grond en ik kom in aanraking met paardenmest dus ik doe elke 10 jaar een herhaling halen omdat ik een hoog risico heb.
Mocht ik niet zo een kwetsbare huid hebben zou ik dus minder wondjes hebben zou ik het ook niet doen tot een incident.

Ik weet niet of jij vaak wondjes hebt aan je handen?
Ik zou mijn eigen paarden ook niet enten tegen tetanus, ik zou hun weerstand zelf goed omhoog brengen.
Door vagebond
#1526685
Haha, das grappig, ook mede daarom laat ik mijzelf elke 10 jaar enten, ik doe zelf de hoeven van ons eigen paardjes en schiet nog wel eens uit. Zie je me al staan, allemaal bloed over mijn hand, en ik maak altijd even af waar ik mee bezig ben. Ik weet wel dat ik handschoenen aan moet trekken, maar dat vergeet ik nog wel eens.
Altijd sneetjes, schaafplekjes aan mijn handen. En dan komt er weer zo'n vieze hond in de trimsalon, valt je pleister weer af, geen tijd om een nwe te pakken, ja zo gaat dat dan. Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1526720
Mensen die intensief met dieren omgaan worden geacht af en toe een tetanusenting te krijgen. Ik heb begrepen elke 15 jaar en dat doe ik wel. Ik vind elke 15 jaar niet heel erg veel.
De paarden doe ik eens in de 10 jaar.
Door Sella
#1526937
vagebond schreef: Haha, das grappig, ook mede daarom laat ik mijzelf elke 10 jaar enten, ik doe zelf de hoeven van ons eigen paardjes en schiet nog wel eens uit. Zie je me al staan, allemaal bloed over mijn hand, en ik maak altijd even af waar ik mee bezig ben. Ik weet wel dat ik handschoenen aan moet trekken, maar dat vergeet ik nog wel eens.
Altijd sneetjes, schaafplekjes aan mijn handen. En dan komt er weer zo'n vieze hond in de trimsalon, valt je pleister weer af, geen tijd om een nwe te pakken, ja zo gaat dat dan. Gr. Ingrid
Dat zou nu helemaal niets voor deze Ingrid zijn ;D
handschoenen ehh oh ja dát was ik vergeten 8)
Door Sella
#1527103
Ik ben er van overtuigd dat het met paarden hetzelfde is, een goede basis enting met Tetanus en dan indien een verwonding na de 15 jaar een nieuwe tetanus prik.
Maarrrr ik kan het niet staven, dat is iets wat mijn gevoel zegt.
Door Mevroi Kruim
#1527188
Toevallig van het najaar een hele discussie gehad met onze da. De tetanus wordt standaard gecombineerd met influenza en die moet minimaal 1x per jaar, tetanus wordt dus ook altijd 1x per jaar gegeven. Toen ik vroeg of dat niet erg overdreven was kwam ze met een heel verhaal over hoe de immuniteit bij paarden veel korter is dan bij mensen en dat ze al diverse keren paarden met tetanus had meegemaakt die een paar jaar niet gevaccineerd waren ... ik ben deze keer maar overstag gegaan :-[ maar ik denk er nog eens heel hard over na.
Tannetje, heb jij info dat 10 jaar een acceptabele interval is?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1527209
Mevroi Kruim schreef: Toevallig van het najaar een hele discussie gehad met onze da. De tetanus wordt standaard gecombineerd met influenza en die moet minimaal 1x per jaar, tetanus wordt dus ook altijd 1x per jaar gegeven. Toen ik vroeg of dat niet erg overdreven was kwam ze met een heel verhaal over hoe de immuniteit bij paarden veel korter is dan bij mensen en dat ze al diverse keren paarden met tetanus had meegemaakt die een paar jaar niet gevaccineerd waren ... ik ben deze keer maar overstag gegaan :-[ maar ik denk er nog eens heel hard over na.
Tannetje, heb jij info dat 10 jaar een acceptabele interval is?
Nee, ik weet weinig van entingen van andere dieren dan honden en katten. Dat is puur op gevoel en een beetje logica.
Ik ent overigens niet tegen influenza, alleen als ie toevallig bij de tetanus zit 8)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door