Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Charlotte
#151753
Ik kan het even niet vinden hier op het forum...dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Ik krijg regelmatig te horen dat het voeren van rauw vlees gevaarlijk is omdat je hond er wormen van krijgt. (rauw vlees stikt van de worm eitjes ::) )Nu weet ik dat dit onzin is....maar hoe zat het ook alweer????

Zijn het de lintwormen die via een enorme omweg in de darmen van onze hond komen? Via vlooien ontlasting enz enz?

En hoe zit het met de spoelwormen??
Gebruikersavatar
Door Nitus
#151757
Lintwormen krijgt een hond via vlooien. (afval)Vlees dat wij onze honden voeren komt van dieren die goedgekeurd zijn voor de menselijke consumptie, dus daar komen geen wormen in voor.
Zoiets was het dacht ik.
Gebruikersavatar
Door Binno
#151812
Het maagzuur van honden die versvoer krijgen is veel zuurder dan bij honden die brokken eten.
Het zou aangetoond zijn dat honden die versvoer eten daarom ook bijna nooit wormen hebben. Als de hond toch met wormen besmet voedsel zou binnenkrijgen, dan zouden de wormen het niet kunnen overleven door de hoge zuurtegraad in de maag van de hond.... ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door