Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Charlotte
#151744
Sinds een week of drie stinkt Sandro ::)
Hij stinkt niet uit zijn bek maar zijn vacht ruikt heel erg naar...muffe hond. Als hij naast je op de bank ligt ruik je het al, zelfs het bezoek zegt dat hij stinkt.
Hij heeft echt nooit gestonken, wij vonden hem altijd best lekker ruiken voor een hond ;D
Ook merk ik dat de honden van de uitlaatdienst wat meer interesse voor hem tonen. Ze willen constant aan zijn penis likken en op hem rijden (hij is gecastreerd) Ook dit gebeurde eerder nooit!

Hij eet goed, is levendig, heeft schone tanden en goede ontlasting.
Ik ben al bij de DA geweest om hem na te laten kijken....maar ze kon niks vinden. Ook heb ik hem een keer gewassen (om uit te sluiten dat er misschien iets smerigs in zijn vacht zat)

En nu krijg ik het natuurlijk weer op mijn dak :-\ (van familie en omgeving)
Geef die honden dan toch ook niet die rauwe troep, met brokken weet je zeker dat er alles in zit wat ze nodig hebben bladiebladiebla.

Heeft iemand dit ook eens voor handen gehad?

oh ja, Sandro is 9 jaar (zou het aan de leeftijd liggen?)
Door Netty
#151789
het zelfde probleem. de ene dag stinkt ze meer dan de andere, en niet "de laatste tijd", maar al jaren!!!!!
jij hebt een grotere hond dan ik heb, ik heb een teckel, maar toch, een "pittig geurtje."
wat ik er aan doe?
gewoon niks meer, ik heb alles gedaan en er is alles nagekeken, maar niks gevonden.
als het te erg is dan stop ik haar in bad, is het ff weg :D
maar je ziet je bent niet de enige.
en op de vraag over dat gemier met brokken, is het simpel.
ik zeg altijd, "als die brokken zo zaligmakend zijn, waarom hebben ze die dan nog niet uitgevonden voor mensen?" dan krijg je steevast het antwoord, "je gaat toch geen brokken aan mensen geven"
antwoord, "als het zo goed zou zijn met alles erin, dan zouden ze die dingen aan daklozen en in bejaarden in tehuizen kunnen geven en in Afrika, er zou dan ALLES in zitten!!!!" ;)
groetjes Netty
Door Kaar
#151805
Zou die geur dan echt te maken kunnen hebben met het eten van rauw ipv brokken?
Als dat zo is dan kan je wel nagaan wat er in brokken toch te weinig zit.
Door Netty
#151809
mevrouw stonk met brokken en ze stinkt met versvoer, geen verschil, ze heeft wel een "betere" huid.
maar de ene mens "stinkt" ook meer dan de andere, ik denk dat het bij honden ook zo zal zijn.
ik weet niet hoelang je vers geeft, maar het zou ook te maken kunnen hebben met het ontgiften, precies weten doe ik het niet.
dat ontgiften kan wel een poosje duren, gewoon vers blijven geven.
Door Jantien
#151842
hoi,

nou inderdaad van brokken en van die gore blikken voer gaan honden pas stinken...check die bekkies en die gezellige gele tanden :o :-X om van over te geven.

Ik denk dat het inderdaad wel kan komen door zijn leeftijd, hond van mijn ouders stonk de laatste jaren ook, hij was toen 11 jaar.....

ik zou het anders ook niet weten
Door Lizzy
#151858
Zit de stank vooral boven op de rug? Misschien heeft het te maken met hormonen en niet met voer.

Sinds wanneer is hij gecastereerd?

Zwemt hij momenteel veel? Van zwemmen schijnen bepaalde klieren actiever te worden en gaan ze nog erger ruiken.

Geef je hem omega 3 vetzuren in de vorm van visolie? En misschien wat borage-olie geven?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 23 aug 2004, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door