Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door SemBo
#150733
Hoi,

Mijn hondje Sem (jack russeltje) heeft 5 puppy's gekregen. Geen geplanned nestje en ook ik was volkomen verbaast met deze verrassing... :o
Sem en de pups maken het trouwens uitstekend. Gelukkig!

Voor foto's en dergelijke, zie hier... http://chris.dragtsma.nl/

Nu heb ik reeds met Paul overlegd en ik wil, zodra het kan, Carnibest gaan geven. Geen brok voor deze hondjes! ;D

Mijn probleem is het volgende. Ik heb mijn kat moeten ontvlooien. Ik heb dat met een chemisch middeltje gedaan. Mijn andere 2 honden krijgen weer een knoflookkuurtje maar Sem durf ik even nix te geven. Ze heeft geen vlooien maar ik wil graag weten of knoflook een negatieve uitwerking heeft op de melk van Sem. En wat voor invloed heeft knoflook op puppies? Wat zouden jullie doen? Ik wil in ieder geval geen chemische troep gebruiken... :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#150767
SemBo schreef: Hoi,

Mijn hondje Sem (jack russeltje) heeft 5 puppy's gekregen. Geen geplanned nestje en ook ik was volkomen verbaast met deze verrassing... :o
Sem en de pups maken het trouwens uitstekend. Gelukkig!

Voor foto's en dergelijke, zie hier... http://chris.dragtsma.nl/

Nu heb ik reeds met Paul overlegd en ik wil, zodra het kan, Carnibest gaan geven. Geen brok voor deze hondjes! ;D

Mijn probleem is het volgende. Ik heb mijn kat moeten ontvlooien. Ik heb dat met een chemisch middeltje gedaan. Mijn andere 2 honden krijgen weer een knoflookkuurtje maar Sem durf ik even nix te geven. Ze heeft geen vlooien maar ik wil graag weten of knoflook een negatieve uitwerking heeft op de melk van Sem. En wat voor invloed heeft knoflook op puppies? Wat zouden jullie doen? Ik wil in ieder geval geen chemische troep gebruiken... :(
Indien de hond geen vlooien heeft dan zou ik ook niets doen.
Ik weet niet precies wat de knoflook met de melk en de pups doet, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat puppen die nog spenen hier heel slecht op kunnen reageren.
Door gonny
#150803
oooooo, wat een moppies!!!!! ik heb er net zo 1!!! nou ja ze is al bijna 4 maanden maar dezelfde kleuren!!!
enig!!!! schatjes!!!!! ;D om te :-* :-*
Door Francisca
#150805
Lief zijn ze hè? Leuke namen ook. Escher, is dat toevallig naar M.C.Escher? Ravel vind ik ook een mooie naam. :-* :-*
Door SemBo
#150829
Oke, ik zal voorlopig nix doen qua vlooienbehandeling. Het is ook nog niet echt nodig maar ik vroeg het me gewoon af.... ;)

De namen zijn inderdaad gekozen naar beroemdheden. Escher de schilder en Ravel de componist....de rest zijn acteurs (Denzel washington, Marilyn Monroe en Whoopi Goldberg (zij was er opeens....whoopiiiii)) ....Tis maar voor even hoor, de nieuwe eigenaars mogen natuurlijk zelf hun namen kiezen.... ;D
Door avalon
#151632
een vriendin van mij heeft ook ooit onverwacht een nestje gehad, ze hadden er 1 hondje van gehouden en fopke genoemd. Fopke omdat ze gefopt waren. Haha Maar het zijn lekkere verassingkjes :-* :-* :-*
Door SemBo
#152446
Helen schreef: Jeetje, wat een verassing. Weet je wie de vader is?

groetjes Helen
Nope geen idee...het lijkt wel een onbevlekte ontvangenis, zó lijken ze op de moeder. Vind ik ook helemaal niet erg want Sem is een uniek, lief en leuk hondje.....Ik was meer bang voor een moeilijke bevalling en dat is het helemaal niet geweest. Moeder en pups maken hebt goed! :D
Door Francisca
#153435
Leuk een puppie. :D Blijft ze ook Whoopi heten of krijgt ze een andere naam? 8)
Door betty
#153453
Hoi,
Ik weet het nog niet.Misschien laat ik tegen die tyd de kids kiezen.
Groetjes Betty
we;l lang wachten nog
Door petrap
#154091
Dit bericht kwam ik vorig jaar op een Amerikaanse e-maillijst tegen over knoflook:

On page 197, in the May issue of Prevention magazine, Rebecca Remillard,
DVD, PhD, MSPCA Angell Memorial Animal Hopital, Boston wrote an interesting
article on garlic........

It is indeed dangerous and toxic to feed to dogs to prevent fleas, in
any form, fresh , cooked or powdered it remains toxic...sometimes the damage
does not show up for a long time...one example is anemia...
Door Lizzy
#154133
Ja, maar dit is echt een beetje achterhaalde onzin hoor. Wanneer je veel en langdurig knoflook aan de hond voert, dan zou deze een vorm van bloedarmoede kunnen krijgen. Maar je praat dan over hoeveelheden die een normaal mens niet aan zijn hond geeft. Wanneer je gewoon af en toe wat knoflook aan je hond geeft, dan is er niks aan de hand. Ik heb zelfs gelezen dat knoflook helemaal geen slechte invloed heeft op de moedermelk (voor mensenbaby's) en dat het onzin is dat baby's hier darmkrampjes van zouden krijgen. Misschien geldt dat ook wel voor pups. Zou mij niet verbazen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#154204
Lizzy schreef: . Ik heb zelfs gelezen dat knoflook helemaal geen slechte invloed heeft op de moedermelk (voor mensenbaby's) en dat het onzin is dat baby's hier darmkrampjes van zouden krijgen. Misschien geldt dat ook wel voor pups. Zou mij niet verbazen!
Ik persoonlijk zou het toch niet gaan uitproberen. Nog zogende pups kunnen ontzettend snel gaan hemelen als ze diarree hebben of dat ze om welke andere reden niet goed drinken.
Als mams vlooien heeft dan stop der maar in bad.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door