Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1500899
De cocktailenting van Balou is verlopen. Nu wilde ik hem eigenlijk weer laten enten omdat ik eind februari naar België ga, maar Tannetje zei dat in België alleen rabiës verplicht is en volgens haar geldt deze regel ook in Duitsland.
Wie kan me hier wijzer in maken, want het liefste zou ik hem niet enten.
#1501068
tt-tjes schreef: Ben ik echt blij mee, hoef ik ze niet te laten enten vanwege die enkele keer dat ik naar het buitenland ga om te showen.
Ja maar, voor te showen gelden natuurlijk andere regels. Enkel rabies is voldoende om het land in te mogen. Maar op shows behoort je hond officieel voldoende geënt te zijn voor al die andere dingen, net als in nederland.
De showmensen hier kunnen je vast vertellen of ze daar in het buitenland op controleren. ;)
#1501148
pike schreef: Ja maar, voor te showen gelden natuurlijk andere regels. Enkel rabies is voldoende om het land in te mogen. Maar op shows behoort je hond officieel voldoende geënt te zijn voor al die andere dingen, net als in nederland.
De showmensen hier kunnen je vast vertellen of ze daar in het buitenland op controleren. ;)
De shows waar ik geweest ben werdt alleen op Rabies gecontroleerd. Bij de Wereldshow in Denemarken dit jaar staat wel expliciet vermeld dat de hond tegen Parvo en Distemper gevaccineerd moet zijn.
#1501794
tt-tjes schreef: Ben ik echt blij mee, hoef ik ze niet te laten enten vanwege die enkele keer dat ik naar het buitenland ga om te showen.
ho, wacht even
Als het gaat om een show kan dat anders liggen. Zoals ook in Nederland is het geven van "gewone entingen" om toegang te krijgen op een show WEL verplicht en dat wordt ook gecontroleerd.
Welke entingen DAN verplicht zijn weet ik niet maar vraag dat goed na! Je kunt in beide landen gewoon nar huis als het niet in orde is... dat zou zondegeld zijn!

*edit: zo ver was je dus al.. sorry :-[

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door