Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1496412
Yuki heeft weer eens iets wazigs  :-\  :-\
Vanmorgen tijdens de wandeling zag ik dat hij een wat vreemd model had, rond zijn kop en hals.
Dus bij thuiskomst hem bevoeld.

Heeft ie 2 dikke knobbels onder zijn bek/kaak.....ik neem aan dat dat lymfeknopen zijn?
En zijn hele bek/neus is opgezet...
Dikke wangen/lippen, neus....

Wat kan het zijn???

(Ik geef hem sinds een week Yucca Intensive...een soort natuurlijk anti-onstekingsmiddel...maar misschien werkt het bij Yuki juist weer averechts?)

Ik overweeg om zo even naar de da te gaan, maar denk dat meteen; wat kan hij eraan doen?? (behalve allerlei chemische spuiten enzo, wat ik dus liever niet heb)  :-\  :-X

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op vr 05 feb 2010, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1496414
Is hij niet gebeten/gestoken door iets tijdens de wandeling??
Tis dan wel koud en beestjes zouden moeten doodvriezen of slapen, maar heb hier begin januari alweer teken van de honden afgeplukt.

Ik kan zo ook niet bedenken wat het kan zijn, maar iig sterkte en succes ermee.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1496415
He bah, kan je niet even naar de da en hem aangeven dat je geen chemie wilt, - in ieder geval niet zomaar een spuit erin laten jassen - maar wel een diagnose zou willen van wat het kan zijn?

Arme Yukemans...knufs voor hem van de haarballen hier!  :-*
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1496416
choopy schreef: Is hij niet gebeten/gestoken door iets tijdens de wandeling??
Tis dan wel koud en beestjes zouden moeten doodvriezen of slapen, maar heb hier begin januari alweer teken van de honden afgeplukt.

Ik kan zo ook niet bedenken wat het kan zijn, maar iig sterkte en succes ermee.
Hij had het al voor de wandeling...
en eigenlijk vind ik hem al een paar dagen niet zoals ik hem ken...maar kan er natuurlijk weer niet de vinger opleggen  :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1496417
-Saskia- schreef: He bah, kan je niet even naar de da en hem aangeven dat je geen chemie wilt, - in ieder geval niet zomaar een spuit erin laten jassen - maar wel een diagnose zou willen van wat het kan zijn?

Arme Yukemans...knufs voor hem van de haarballen hier!  :-*
Ja, zoiets zal het gaan worden, denk ik....
De enige optie die ze dan hebben is, denk ik, bloedafname voor onderzoek...
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1496423
bloemetje schreef: Het lijkt wel een allergische reactie op iets zoals jij het beschrijft  :-\
Ja, zoiets lijkt t mij ook.....
alleen die lymfeknopen....die zijn wel erg groot hoor.....  :-X  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1496457
die opgezette klieren had gentle ook toen ie zo opzwol...
maar zou het zeker voor het onzekere nemen en toch effies langs de da gaan..
of heb je apis in huis?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1496468
vanaalst schreef: die opgezette klieren had gentle ook toen ie zo opzwol...
maar zou het zeker voor het onzekere nemen en toch effies langs de da gaan..
of heb je apis in huis?
Ja, ik heb wel apis, maar is dat niet voornamelijk tegen insektensteken??

Wat had Gentle nu eigenlijk uiteindelijk??  :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1496499
yuki11 schreef: Ja, ik heb wel apis, maar is dat niet voornamelijk tegen insektensteken??

Wat had Gentle nu eigenlijk uiteindelijk??  :-\
tja weet ik veel, volgens mij had ie toen zo'n watertorretje opgevreten....maar eerder had ie het ook eens gehad toen had ie aan een struik gevreten, ook vince heeft het eens gehad die had een kikker opgevreten..
maar apis is tegen alle allergische reacties, iig wel voor veel..
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1496503
vanaalst schreef: tja weet ik veel, volgens mij had ie toen zo'n watertorretje opgevreten....maar eerder had ie het ook eens gehad toen had ie aan een struik gevreten, ook vince heeft het eens gehad die had een kikker opgevreten..
maar apis is tegen alle allergische reacties, iig wel voor veel..
Ok, dan geef ik em apis  :D

Vanmorgen heb ik de Yucca al weggelaten en hem propolis door zijn eten gedaan....want gezien die dikke lymfeknopen is de reactie vanuit t immuunsysteem wel heftig... :-X
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1496608
Apis is voor alle acute zwellingen, dus dat kun je hem rustig geven.
Het lijkt mij een allergische reactie, zeker als het snel ontstaan is. Wel die lymfeknopen goed in de gaten houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door