Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1494366
Sinds vorige week zijn wij overgestapt op zelf klaar maken. Nu heb ik dit afgelopen week gegeven, en ging ze wel minder poepen maar wel flink gassen.(denk de groentemix op 1kilo 8 spruitjes 1 rode biet sla alfalfa wortelen en sperzieboontes brocollie wel alles gekookt en door de vleesmolen) Nu heeft ze sinds gistermorgen niet meer gepoept, wel denken we dat ze een stuk kauwbot (runderhuid) heeft ingeslikt.
Het gassen blijft maar het poepen ondanks dat ik ben wezen fietsen niet. Ze is wel actief net als anders en haar buik is gewoon zacht.
Moet ik me zorgen maken of niet?
#1494403
Robert & Mirjan schreef: Sinds vorige week zijn wij overgestapt op zelf klaar maken. Nu heb ik dit afgelopen week gegeven, en ging ze wel minder poepen maar wel flink gassen.(denk de groentemix op 1kilo 8 spruitjes 1 rode biet sla alfalfa wortelen en sperzieboontes brocollie wel alles gekookt en door de vleesmolen) Nu heeft ze sinds gistermorgen niet meer gepoept, wel denken we dat ze een stuk kauwbot (runderhuid) heeft ingeslikt.
Het gassen blijft maar het poepen ondanks dat ik ben wezen fietsen niet. Ze is wel actief net als anders en haar buik is gewoon zacht.
Moet ik me zorgen maken of niet?
Zolang ze actief is, niet spuugt en geen buikpijn heeft zou ik me (vooralsnog) geen zorgen maken. Vieze dingen, die runderhuid-dingen.... Als ze zometeen lekker fullflash barft, heb je die handel in ieder geval niet meer nodig!
#1494431
Lizzy schreef: Zolang ze actief is, niet spuugt en geen buikpijn heeft zou ik me (vooralsnog) geen zorgen maken. Vieze dingen, die runderhuid-dingen.... Als ze zometeen lekker fullflash barft, heb je die handel in ieder geval niet meer nodig!
Er is nog niets van bovenstaande aan de hand, maar gebeurt dat dan wel vaker, meer dan een dag niet poepen?
En wanneer moet ik me wel zorgen maken, ook moet ik wel vermelden dat ze een vrij hoge pijngrens heeft (vorige week haar voetzool opengesneden en wij kwamen er pas achter toen we bloed zagen en zei gaf geen kik en mankte nog niet eens, ook niet toen ik vuil uit de snee haalde).
Dus dan moet ik echt afgaan op een harde buik en braken of moet ik op meer dingen letten?
#1494440
Robert & Mirjan schreef: Er is nog niets van bovenstaande aan de hand, maar gebeurt dat dan wel vaker, meer dan een dag niet poepen?
En wanneer moet ik me wel zorgen maken, ook moet ik wel vermelden dat ze een vrij hoge pijngrens heeft (vorige week haar voetzool opengesneden en wij kwamen er pas achter toen we bloed zagen en zei gaf geen kik en mankte nog niet eens, ook niet toen ik vuil uit de snee haalde).
Dus dan moet ik echt afgaan op een harde buik en braken of moet ik op meer dingen letten?
Als een hond verstopt zit, gaat ie vaak braken. Wordt hij ziek en lamlendig en krijgt hij buikpijn. Ik zou verder eigenlijk geen andere dingen weten waar je op moet letten...
#1494644
Nog niets van dat alles dus met ander woorden nog een dagje afwachten. Maar zoals ik ook al begrijp, gebeurt het vaker dat ze een dag niet poepen. Ben dat eigenlijk niet gewend, met brokkenhonden was het 3 keer per dag, nu met dit teefje op KVV was het altijd netjes 's-morgens vroeg en qua hoeveelheid heel wat minder, en nu op zelf samengesteld ineens een dag niet, dus ik heb eigenlijk zoiets van ojee wat nou weer, maar gebeurt dus vaker als ik het goed begrijp met vers honden.
#1495486
Mooi zo !
Hier ook, mijn kleine Mickey slaat ook regelmatig een dag over.
En inderdaad pens geeft heeel weinig ontlasting.
Ivm de gasvorming.... broccoli en spruitjes behoren tot de groep loolsoortigen en kunnen problemen geven met gassen. Je zou eens kunnen kijken wat ze doet zonder koolsoorten (broccoli, spruiten, bkloemkool en alle andere kolen). Dus bv biet, wortel, knoflook, pompoen, witlof, selderij, sperzibonen, etc...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door