Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14883
ach wat kan een mens twijfelen .......

Eigenlijk wil ik mijn twee katten overzetten op Carnibest (gezien het feit dat dit voor Bas gewoon echt super gaat) maar ik twijfel nog zo...  :-/

De ene kat (Moby, 9 jaar en gecastreerd, circa 8-9 kg) is een kat waar nooit iets mee is. De andere kat (Pebbles, 10 jaar, circa 9 kg) heeft toen ze een jaar of 3 was een alvleesklierontsteking gehad (deze is mogelijk chronisch) en vanaf die diagnose krijgt ze (en Moby ook) voer van Hills.  :-/

Omdat ik denk dat het ook voor deze twee beestjes qua voer beter kan, wil ik eigenlijk overstappen maar .... ik twijfel, wel doen / niet doen. Zijn ze hier niet te oud voor? Gaan ze het wel eten? Lok ik dan geen ellende voor Pebbles uit etc etc.

Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties ....
Door Janet
#14884
Hoi,
ik heb momenteel geen kat meer (mormel weggelopen  :-/), maar die gaf ik ook af en toe bibi. En dat op d'r 15e. Ging altijd goed, beter dan met brokjes.
Gebruikersavatar
Door chooky
#14885
Wij hebben twee poezen, waaronder 1 van 13.
We hebben ze pas allebei overgezet op carnibest. De jonge kat had nog haar bedenkingen, maar eet het nu wel. De oude kat ging helemaal uit haar dak!!! ;D
De vachten zijn nu heel mooi glanzend en zacht. Eerst waren ze nogal stug. Ik ben zo blij dat we de overstap ook met de katten gemaakt hebben.
groetjes Eva
Door yalla
#14886
Mijn beide katten krijgen alleen nog maar BIBI. De een is 9 en de ander 10. Van de ene op de andere dag zijn ze overgegaan (hadden hun levenlang brokjes gegeten) en ze vinden het heerlijk.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14887
oke, ...  ;D.....  :) .... dat wordt een extra bestelling bij Paul, toch maar gaan doen denk ik....

Eigenlijk is het ook vragen naar de bekende weg maar ja, ze zijn nu niet "ziek" alleen veel te dik met een vettige vacht (toch niet helemaal gezond  ??? )
Door Rosita
#14888
Hoi Ivonne,

Ik heb zelf drie katten en deze krijgen al ruim een half jaar vers vlees. De reden was (jammer genoeg) dat een van mijn katten chronische diaree had (bacteriële infectie en giardia) sinds dat hij een kitten was. Ook ik vond dat hij beter kon eten (hij kreeg hiervoor hill's i/d), het gaat nu geweldig, zijn ontlasting is echt een stuk beter. De eerste maanden gaf ik bibi natuurmix, maar door de vogelpest zitten daar nu bijna geen eendagskuikens meer in waardoor ze het alle drie niet meer lusten. Op het moment geef ik naar alle tevredenheid carnibest natuurvoer. Met bibi was het voor mijn katten altijd even wennen aan een nieuwe lading, telkens zag het er net iets anders uit. Dit zorgde soms wel voor wat dunnere ontlasting bij mijn ene kat. Ik heb nu twee verschillende ladingen van carnibest gehad en het is gewoon constant. Misschien blijf ik hier wel bij. Oja, wanneer je je kat laat wennen aan carnibest kun je het even in de magnetron doen. Dit geeft dan een hele aangename geur (ruikt naar kippenbouillon).  Helaas ruikt bibi niet zo lekker in de magnetron, ik hoop maar dat het met de eendagskuikens gaat lukken. Carnibest is namelijk wel een stuk fijner dan bibi (m.u.v mijn laatste lading bibi, dat zag eruit als paté). Ik heb een kat die dit dan ook heel jammer vindt :'(, hij is namelijk gek op kauwen, terwijl hij nu alleen maar likt. Misschien moet ik hem maar een een kippennekje geven, wie weet wordt het dan een echte barf kat ;D.

Groetjes Rosita
Door sylvia
#14889
hee Rosita was jij het die zo uitstekend op alle mutsen heeft gereageerd op brokken voer?
Door Janet
#14890
hee Rosita was jij het die zo uitstekend op alle mutsen heeft gereageerd op brokken voer?
Alle mutsen? Welke van de x?
Door Janet
#14894
Denk ik niet. De voorraad was net op. 't Zou eerder kunnen dat ze zelf eten is gaan zoeken en de weg naar huis niet meer wist  ??? ;D.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14895
nou, vandaag de eerste voorraad Carnibest voor katten opgehaald bij Paul. Ik ga het dus doen......... nou mijn katten nog  ;D  ;D
Door sylvia
#14896
nou, vandaag de eerste voorraad Carnibest voor katten opgehaald bij Paul. Ik ga het dus doen......... nou mijn katten nog ;D ;D
spannend ........heb je al wat gegeven...en en en..... ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door