Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#14754
ik heb er sinds vandaag 2 poezenkinders bij..(zie barplaats; mooi schouwspel) ik zit met 2 vraagjes... ze zijn ongeveer een week of 7 oud, is het een probleem om deze kittens al carnibest te geven? het volgende probleem is als volgt; ik heb al twee katten, deze komen beide uit het asiel en zijn daar geent. ik heb het daar bij gelaten, ze komen verder niet buiten en niet met andere katten in kontakt tot nu dus.... ik ben dus van plan om deze kittens te laten enten in de hoop dat ik op deze manier voorkom dat er een of ander ziekte hier de kop op steekt... maarre ik zie graag jullie visie hierop... nog even voor de duidelijkheid het gaat om twee kittens die buiten geboren zijn (zwerfertjes dus)groetjes zurca
Door ine
#14755
Je kunt zonder probleem de kittens 4x per dag een klein beetje Carnibest voorzetten!!
De kittens, die ik half juli in de schoot geworpen kreeg hebben ook direct C. gegeten en aten het met smaak!!
Over het enten heb je al reactie bij je andere thread! ;)
Door zurca
#14756
hallo ine, bedankt voor je reactie (ook bij m'n andere berichtje) ze hebben zojuist wat carnibest gegeten, nou dat ging erin als koek ;D
ik heb besloten om ze met twaalf weken te laten enten en dan nog een herhaling na een paar weken en dan niet meer...
morgen ga ik wel even een ontwormingskuurtje voor ze halen...
verder gaat alles goed met ze... wat ik wel verwonderlijk vind is dat ze al gelijk zo zindelijk zijn.. tot nu toe is alles keurig op de bak gebeurd, hopelijk blijft dat zo ;)
Door ine
#14757
Mocht het toch fout gaan, kijk dan, of je aan een bench kint komen!! Een grote! Daar een open kattebak in, een mandje of doosje wat hangend speelgoed en de kittens een paar dagen in de bench laten!
Bij mij was er 1 niet helemaal zindelijk, maar na 3 dagen in de bench, had hij het helemaal door! Geen ongelukjes meer gehad!! ;) ;D
Eind deze week gaat het 2de katertje naar z'n nieuwe huis, er is eindelijk over gebeld! ;)
Door zurca
#14758
ik heb inderdaad een grote bench.. daar gaan ze 'snachts in en overdag ook een tijdje zodat m'n andere katten kunnen wennen aan het gespuis ;) en zoals jij al beschreef, er staat een open kattenbakje in en een mandje en wat speelgoed...maarre meestal zijn ze zo uitgeteld dat ze alleen maar slapen als ze in die bench zitten...
Gebruikersavatar
Door Sonja
#14759
Hihi, ik dacht ook slim te zijn toen ik de kittens zindelijk wilde maken. Ik Stans bench in de kamer gezet. Dekentje, bakje water, kattenbak en tot slot de kittens erin. Deurtje dicht. Ik even de tuin in. Kom ik terug, komt er een kitten op me af gehuppeld.  ???
Waren de spijlen te grof. Pasten die ieniemienie katjes gewoon tussendoor!  :-/
Door karin2
#14760
Hihi, ik dacht ook slim te zijn toen ik de kittens zindelijk wilde maken. Ik Stans bench in de kamer gezet. Dekentje, bakje water, kattenbak en tot slot de kittens erin. Deurtje dicht. Ik even de tuin in. Kom ik terug, komt er een kitten op me af gehuppeld. ???
Waren de spijlen te grof. Pasten die ieniemienie katjes gewoon tussendoor! :-/
;D ;D ;D ;D ;D
Door kattie
#14761
ik heb ook even een vraagje.
ik heb een poes van 6 maanden en een kitten van 5 weken (verstoten door moeder,lang verhaal) en ik vroeg me af of ik ze allebei op versvlees kan zetten.
het is hier in de buurt alleen heel moeilijk te krijgen (omgeving hoorn).k ben nog niet bij de tuincentra's wezen kijken,maar weten jullie zo of er daar ook vervlees voor katten wordt verkocht?
Door Paul_Barte
#14762
ik heb ook even een vraagje.
ik heb een poes van 6 maanden en een kitten van 5 weken (verstoten door moeder,lang verhaal) en ik vroeg me af of ik ze allebei op versvlees kan zetten.
het is hier in de buurt alleen heel moeilijk te krijgen (omgeving hoorn).k ben nog niet bij de tuincentra's wezen kijken,maar weten jullie zo of er daar ook vervlees voor katten wordt verkocht?
In Purmerend zit een adres dat Bibi voor de kat verkoopt. De kittens van mijn dochter aten met 6 weken al volop Carnibest.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door