Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1474515
Ze krijgt al Zitac en dat lijkt niet te helpen. Maar ik dacht ook dat dat misschien niet sterk genoeg is. Ik heb zelf veel last van maagzuur (en een beschadigde maag) en dat soort middeltjes doet bij mij niks. Omeprazol in een redelijk dosering werkt wel heel goed.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1474604
Ik lees aandachtig mee
Mevroi Kruim schreef: Ze krijgt al Zitac en dat lijkt niet te helpen. Maar ik dacht ook dat dat misschien niet sterk genoeg is. Ik heb zelf veel last van maagzuur (en een beschadigde maag) en dat soort middeltjes doet bij mij niks. Omeprazol in een redelijk dosering werkt wel heel goed.
Wat betreft de Omeprazol kan je die voor mensen ook gewoon geven? En zo ja, hoeveel dan.
Door hamada
#1474614
Ik kan me voorstellen dat je helemaal wanhopig bent.
Met de honden heb ik gelukkig geen ervaring met zulke aanvallen, maar een vriend van me heeft iets vergelijkbaars een keer om de zoveel maanden. Zantac helpt hem dan. Het lijkt erop dat hij het heeft als hij (te) veel koolhydraten eet. Ik weet niet wat Sofie eet? Misschien zit het bij haar ook bij iets wat ze eet (koolhydraten/gluten?), ook al is het niet zo duidelijk.
#1474710
*Nikki* schreef: Ik lees aandachtig mee

Wat betreft de Omeprazol kan je die voor mensen ook gewoon geven? En zo ja, hoeveel dan.
Zou ik niet durven zeggen. Dat zou je echt aan een dierenarts moeten vragen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1474766
Geer, zou het iets zijn om Sophie dmv (jawel, daar komt ze weer  :-[...heb geen aandelen) bioresonantie te laten doorlichten??

Baat het niet, schaadt het ook niet!!
Het is in ieder geval niet belastend voor Sophie!

Overleg anders met Erwin, die heeft ook wel een visie omtrent deze methode  ;)
Door geer
#1474783
yuki11 schreef: Geer, zou het iets zijn om Sophie dmv (jawel, daar komt ze weer  :-[...heb geen aandelen) bioresonantie te laten doorlichten??

Baat het niet, schaadt het ook niet!!
Het is in ieder geval niet belastend voor Sophie!

Overleg anders met Erwin, die heeft ook wel een visie omtrent deze methode  ;)
Eh. Al gedaan  :-[ :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1475122
Heb je al eens geprobeerd om tijdens een aanval Antagel of Gaviscon suspensie te geven?
Dat bindt heel snel overtollig maagzuur.
Heb geen idee of het zal helpen, maar is allicht het proberen waard?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1475139
Lizzy schreef: Ik denk zelf dat het of veroorzaakt wordt door een mechanisch iets (misschien wel aangeboren). Of iets dat op jonge leeftijd is mis gegaan. Ik denk dan bijv. aan vaccinatie. Heb je er wat aan? Nope. Zien ze zoiets bij een gastro-endoscopie. Nope. Tenminste, bij Whoofer niet. Nou ja, je weet hoe het leven van Whoofer uiteindelijk geeindigd is.... Ik heb altijd geroepen "ze gaat of dood aan iets met haar maag of aan haar rug". Het is haar maag die haar fataal geworden is....
Ik heb nog niet alles gelezen  :-[
maar kan het zijn dat Woofer helicobacter heeft gehad? Dat geeft aanleiding tot het ontstaan van maagtumoren.
Door miik
#1475283
Ik denk even hardop mee....

Over het gras eten, het gras prikkelt de maag, wardoor ze gaan braken, vaak is het probleem dan na het braken over. maar omdat ik dnek dat in dit geval het probleem erna niet over is, zou ik zelf geen gras laten eten. Juist omdat dat de maag meer prikkelt en dat in dit geval denk ik niet goed is.

Ik zou ook het ontwormen overwegen. evt eerst een ontlastings onderzoek. Er zijn ook ontwormings pipetjes voor katten,d ie druppel je in de nek. Lijkt mij dat dat de maag minder belast. Misschien de moeite om eens uit te zoeken of je die pipetjes ook voor honden kunt gebruiken, ook al zijn ze daar niet voor geregistreerd.

En ik dacht, vaak als ze zo misselijk zijn komt dat door het maazuur wat omhoog komt. Ik lees dat ze dan Zitac krijgt. Dan help je het wel iets, want dat maakt remt het maagzuur en maakt de boel minder zuur.
Daarentegen krijgt ze Carnibest meen ik gelezen te hebben. Het vlees stimuleerd juist dat het maagzuur heel erg zuur wordt, dat moet ook, want dan wordt het het beste verteerd. Ik vraag me af in hoeverre het een dan het ander tegenwerkt. (ikzelf voer nu al ruim 4 jaar vers en ben er een groot voorstander van hoor...).
Ik zou bijna zeggen om even tijdelijk geen rauw vlees te geven en kijken of dat haar maag "helpt" . Wat je dan wel moet voeren is dan natuurlijk wel lastig, misschien toch vlees en dat gekookt geven, dan verdeeld over de dag kleine porties.... ik denk dat ik dat zelf wel zou gaan proberen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt !
Door Borke
#1475377
Ik kan je niet helpen Geer, maar wil je vel sterkte wensen!
Het lijkt me afschuwelijk om je eigen hond zo te zien, zeker midden in de nacht.
Lastige bijkomstigheid is dat het me ook moeilijk lijkt om haar alleen thuis te laten en soms zal dat toch moeten...

Ik hoop dat Erwin je kan helpen!
Door mcSnurk
#1475948
zou het aan het eten kunnen liggen? Stel nou, ze kan ergens niet tegen wat in het vlees zit. Ik neem aan dat vlees niet altijd van dezelfde boerderij komt, dus stel die koe heeft iets binnengekregen, AB kuur, koeiebrokken.....weet ik veel wat zo'n beest binnen kan krijgen......euhhhmmm, ik ging effe uit van rundvlees :-\. Maar je snapt wat ik bedoel. Ik heb wel eens gelezen van honden die alleen nog maar bio verdragen, of geen vlees van een bepaalde aanbieder.....Zou de onregelmatige aanvallen kunnen verklaren :-\
Door Sella
#1476090
Is een goeie Gemma, ik merk ook dat ik qua leverencier meer of minder reactie krijg met mijn epi hond.
Maar ik gooi dat altijd op een slechtere periode :-\
Kan ik ook weer verder puzzelen.
Door Cathelijn
#1476268
Jonas had er vanacht weer last van (1 uur, 4 uur, 8 uur). Hij begint te smakken en Floor maakt me wakker  ;) Vanochtend goed gepoept en nu is hij al de hele dag rustig gelukkig.
Gisterenavond hebben ze zalm gegeten, dat gaat meestal wel goed  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door