Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door macho0704
#147209
K probeer ergens iets te vinden over t geven van zalmforel, maar zie alleen iets over forel. Is zalmforel ook ok om te geven i.v.m met graten enz? Heb gister nl een visje gekocht voor t eerst, kijken of Macho dat lekker vindt.
Zou iemand mij ook kunnen vertellen of er iets van groenten of ei of iets anders bij moet of is t visje (+- 850gr) genoeg? Hij krijgt nog 3x pd eten en wil gewoon 1 maaltijd vervangen. Hij weegt 24 kg en is 4 1/2 maand.
Bedankt
M/M
Gebruikersavatar
Door Angelique
#147228
Zalmforel is ook prima om te geven. Vaak zijn deze wel erg groot en dan zou ik even naar de vinnen kijken.

Voor 1 maaltijd kun je gerust alleen het visje geven. Is die compleet met binnenwerk?

Ook erg lekker trouwens bij verse asperges e.d. ::) :D
Laatst gewijzigd door Angelique op di 17 aug 2004, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door macho0704
#147234
Ze keken me raar aan toen ik om de ingewanden vroeg, maar nee dat zit er niet meer in. Wat bedoel je met; naar de vinnen kijken?
Door Carlijn
#147248
Zalmforel word hier gewoon lekker gegeten.
Volgens mij moet je ze alleen wel eerst een tijdje in de vriezer leggen omdat het zoetwatervis is. Ik leg ze in ieder geval altijd zo'n 2 weken in de vriezer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#147271
macho0704 schreef: Ze keken me raar aan toen ik om de ingewanden vroeg, maar nee dat zit er niet meer in. Wat bedoel je met; naar de vinnen kijken?
Grote vissen hebben vaak grote en scherpe vinnen. Aangezien die volgens mij toch verder geen meerwaarde hebben zou ik die er voor de zekerheid afhalen.
Door macho0704
#147463
Angelique schreef:

Grote vissen hebben vaak grote en scherpe vinnen. Aangezien die volgens mij toch verder geen meerwaarde hebben zou ik die er voor de zekerheid afhalen.
Oh oke haal ze er dan wel af.
Bedankt
Door macho0704
#147465
Carlijn schreef: Zalmforel word hier gewoon lekker gegeten.
Volgens mij moet je ze alleen wel eerst een tijdje in de vriezer leggen omdat het zoetwatervis is. Ik leg ze in ieder geval altijd zo'n 2 weken in de vriezer.
Heb ze bevroren gekocht.
Door Lizzy
#147583
Volgens mij is zalmforel hetzelfde als gewone (regenboog)forel, maar zijn de beesies roze vanwege de roze voeding waarmee ze gevoerd worden. Dus even invriezen en lekker opvoeren! Meestal zijn deze vissen wel zo groot dat je ze in stukken moet knippen/hakken.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#147597
Lizzy schreef: Volgens mij is zalmforel hetzelfde als gewone (regenboog)forel, maar zijn de beesies roze vanwege de roze voeding waarmee ze gevoerd worden. Dus even invriezen en lekker opvoeren! Meestal zijn deze vissen wel zo groot dat je ze in stukken moet knippen/hakken.
En Lizzy wint het ijsje van vandaag :D
Door Lizzy
#147607
Angelique schreef:

En Lizzy wint het ijsje van vandaag :D
Oh OK dan! Doe maar een Cornetto ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#147629
Lizzy schreef:

Oh OK dan! Doe maar een Cornetto ;D
Afbeelding

Astuuuuu. ;D ;D

pvdikkeme toch altijd gedacht dat het een gekweekte kruising was, weer een illusie armer, blijkt het een doodordinaire forel te zijn die ze teveel worteltjes te vreten geven :-\
Door Lizzy
#147667
Angelique schreef:

Afbeelding

Astuuuuu. ;D ;D

pvdikkeme toch altijd gedacht dat het een gekweekte kruising was, weer een illusie armer, blijkt het een doodordinaire forel te zijn die ze teveel worteltjes te vreten geven :-\
Oh lekker, bedankt :D!

Ik weet het ook alleen maar omdat Leo toevallig graag vlieg-vist op forel.... maar inderdaad, het zijn met caroteen gevoerde vissen. Vroeger voerde ze die dingen garnalen volgens mij, waar ze roze van werden. Nu zijn ze zelfs rozer dan een zalm :-X
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 17 aug 2004, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ziggy
#147715
Hoi M/M,
als je die vis laat ontdooien kan je onderwijl op zoek gaan naar een lekker menutje.
Is de vis ontdooid, of bijna ontdooid, dan kan je hem fileren.
Voorbeeld het deel dat zonder graten is maak je klaar voor jezelf en de rest geef je aan je hond als vlees- been maaltijd.
Iedereen smullen maar.
Groet,
Vic.
Door macho0704
#148220
ziggy schreef: Hoi M/M,
als je die vis laat ontdooien kan je onderwijl op zoek gaan naar een lekker menutje.
Is de vis ontdooid, of bijna ontdooid, dan kan je hem fileren.
Voorbeeld het deel dat zonder graten is maak je klaar voor jezelf en de rest geef je aan je hond als vlees- been maaltijd.
Iedereen smullen maar.
Groet,
Vic.
Hoi Vic
Te laat het visje is niet meer, Macho heeft m heerlijk opgegeten. Hij eet veel dus volgende keer 2 visjes kopen (ook 1 voor mij)
Door macho0704
#148221
Lizzy schreef: Volgens mij is zalmforel hetzelfde als gewone (regenboog)forel, maar zijn de beesies roze vanwege de roze voeding waarmee ze gevoerd worden. Dus even invriezen en lekker opvoeren! Meestal zijn deze vissen wel zo groot dat je ze in stukken moet knippen/hakken.
Inderdaad moest m in stukken knippen, heb ook de graten door geknipt (ze waren niet hard maar toch) Heb alleen de tandjes weggelaten (eng eng) las det de ogen gewaardeerd werden, nou die gingen er prima in (en uit ha ha ha)
Groet M/M
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door