Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door K@rin
#14663
Mijn kat krijgt Carnibest ca. 100 gram per dag, maar hij eet daar nog graag wat harde brokjes bij.
Wat is nu een goede/natuurlijke brok, die ik erbij zou kunnen geven.
In het verleden heb ik eigenlijk nooit zo veel aandacht aan het kattenvoer besteed . Gewoon naar de supermarkt een pak brokken en een aantal blikjes meenemen. Maar nu ik de honden al een aantal jaren vers geef en ik bij Corine ontdekte dat zij ook kattenvoer had, wil ik toch ook wat meer aandacht aan zijn brokjes geven  :)
Door Jennie
#14664
Ook Salome knabbelt graag brokjes naast haar carnibestmaaltijden. Aan kippennekjes krijg ik haar niet en omdat Balthazar absoluut geen nat voer/ rauw vlees lust en dus brokjes krijgt, smikkelt Salome lekker mee af en toe.
Ik heb in ieder geval 3 merken ontdekt zonder chemische/synthetische toevoegingen. Geen van de merken is gemakkelijk verkrijgbaar, maar er zijn wel meer verkooppunten dan voor vers voer.
Yarrah, 2 smaken, verkrijgbaar bij biologische winkels, Nederlands. Op de site zijn de verkoopadressen te vinden.
Carocat in 4 verschillende smaken, is van producent Vobra en die hebben ook een site waarop verkooppunten staan, Nederlands.
Nutro, ik heb via hun site gemaild en gevraagd naar verkoopadressen in de buurt. Geen Nederlands merk, maar ik weet niet meer uit welk land het dan wel komt, volgens mij de VS.

Als het goed is, heeft Animonda ook kattenvoer zonder toevoegingen, maar ik ben daarnaar nog niet op zoek gegaan want ik moet een telefoonnummer bellen van de importeur om achter verkoopadressen te komen. 030-2479611. En ik heb geen zin om te bellen.
Bovendien lust Salome de andere drie merken en Balthazar eet af en toe Carocat en Yarrah. Helaas is mijn junk niet van de Hill's TD brokken af te krijgen.

Of deze vier merken ook echt goede brokjes hebben, weet ik niet. Maar het feit dat er niets aan chemische en synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen en anti-oxydanten wordt toegevoegd, vind ik al heel belangrijk.

Ik heb trouwens een ander probleem. Ik heb een nieuwe lading carnibest gehaald en de samenstelling is iets groffer dit keer. Wat mij betreft geen probleem,maar ik heb al een zakje weg kunnen gooien, want mevrouw blieft het niet. Omdat Balt brokjes krijgt, kan ik Salome niet dwingen carnibest te eten door alleen dat ter beschikking te stellen. Dus ze eet behoorlijk veel brokjes op dit moment en geen carnibest meer.
Nou heeft ze me dat ook al geflikt met de vleesmix, die ze plotseling niet meer lustte. Ik heb nog 14 zakjes ervan. Nu is het natuurvoer dus ook al 'niet lekker'  meer en laat ik nou 45 zakjes hebben ingeslagen .... Ik hoop dat het een kwestie van wennen is. Zucht.
Waarom heb ik van die lastige katten?
Door K@rin
#14665
[quote author=Jennie link=board=140000;num=1066325941;start=0#1 date=10/16/03 om 23:09:14Carocat in 4 verschillende smaken, is van producent Vobra en die hebben ook een site waarop verkooppunten staan, Nederlands.

Toevallig voer ik nu Caracroc omdat ik daar een keertje een proefzak van gekregen had :)
Ik zal ook eens op de andere sites gaan kijken voor de verkoopadressen.
Bedankt !!!
Door Angelique
#14666
Mijn kat krijgt Carnibest ca. 100 gram per dag, maar hij eet daar nog graag wat harde brokjes bij.
Wat is nu een goede/natuurlijke brok, die ik erbij zou kunnen geven.
In het verleden heb ik eigenlijk nooit zo veel aandacht aan het kattenvoer besteed . Gewoon naar de supermarkt een pak brokken en een aantal blikjes meenemen. Maar nu ik de honden al een aantal jaren vers geef en ik bij Corine ontdekte dat zij ook kattenvoer had, wil ik toch ook wat meer aandacht aan zijn brokjes geven :)
Ik ken wel een aantal zeer tevreden Technical voerders. Zelf ben ik er niet bekend mee :-[
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#14667
Jennie, ook  mijn twee katten hebben even een "staking" gehad in het eten van Carnibest (je weet wel die twee die ik over heb gezet rond de tijd dat jij ook een poging deed).

Ik persoonlijk zelf had zoiets van "jullie bekijken het maar, dit is wat je krijgt en anders niet" .... het heeft een paar dagen geduurd en toen was dat ook weer klaar en zijn ze braaf hun bakjes weer leeg gaan eten.

In die paar dagen ben ik het ze wel blijven aanbieden maar ze aten het gewoon niet op en ik kon het dus weggooien. Alleen het ontbijt bestaat uit brokken en de andere twee etensmomenten per dag is Carnibest.

Wat het ook geweest is.... hier is de staking weer voorbij.
Door sylvia
#14668
Tijger hier eet alleen in de zomer brokjes,en ik denk dat het gewoon C1000 brokjes zijn en brekkies enzo.......ik weet dat niet want Tijger scoort die brokjes zelf.Ik wil dus niet dat hij brokjes eet,maar als zomers alle deuren uitnodigend open staan vat onze tijger dat ook op als uitnodiging en loopt naar binnen en eet daar wat brokken mee uit de poezenbakjes.Hier heeft hij aardig wat adresjes voor,ik hoor in iedergeval van een hoop mensen uit de buurt;die vlekjes poes is toch van jullie? die komt wel ens bij ons brokken eten  :-X :-/ >:( ;D
Door Jennie
#14669
(Toevallig voer ik nu Caracroc omdat ik daar een keertje een proefzak van gekregen had :)

Caracroc is van dezelfde producent, maar ik geloof dat dat hondenbrokken zijn. En niet ieder verkooppunt van de hondenbrokken heeft ook de kattenbrokjes, heb ik gemerkt tijdens mijn speurtocht ....

Overigens is de staking weer over! Ik had de brokjes weggehaald - op die van Balt na want die lust Salome toch niet - en het bakje carnibest was weer helemaal leeg. Waarschijnlijk had het een iets ander smaakje dan de vorige lading.
Door meesmerel1
#54460
wel s gehoord van Bento Kronen Premium? Is dat wat? Mijn dierenwinkel beweert dat het een B-merk is van Royal Canin, maar daar geloof ik niets van, vlg mij wordt het in Belgie gemaakt door Versele-Laga, maar hij wil het niet voor me bestellen omdat hij er slechte ervaringen mee zou hebben...

BENTO KRONEN PREMIUM ADULT
bevat alle energie en voedingsstoffen om actieve katten in al hun fysische inspanningen te ondersteunen en om zo hun uitstekende conditie te handhaven

Ingredienten:
Kip, maïs, rijst, maisglutenmeel, kippenvet, bietenpulp, haringmeel, gedroogde hele eieren, biergist, visolie, mineralen, FOS (1%), lecithine, Yucca-extract.
Door meesmerel1
#55674
daar heb ik nu een proefpakketje van dat Felidae, en ze vindt het superlekker! Nu ff. op de prijs wachten...
Nutro vindt ze ook erg lekker, dus dat is een tweede goede keuze...zag dat er bij Carocat stond dat er geen kunstmatige anti-oxidanten waren toegevoegd...dus ze zitten er wel in....in het voorproces...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door