Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door annelies2
#14552
hallo luitjes mijn katertje van 13 jaar oud begint heel hard boven in huis te miauwen na het eten dat ie dan heeft gehad.
Nu vraag ik me eigenlijk af of het dementie kan zijn, ik heb daar namelijk weleens van gehoord dat dat bij oudere katertjes voorkomt.
Kun je daar wat aan doen of moet je het zo maar laten, het is niet lang dat ie dat doet.
Het is hooguit een paar minuten.
Groetjes van annelies en toeska
Door sylvia
#14555
:)hoi janet hij krijgt altijd vers vlees en het liefste eet hij vers runderhart.
de andere katten eten het ook en die zijn 15 jaar en 17 jaar.
groetjes van annelies en toeska
runderhart is geen kompleet kattenvoer annelies.
#14557
ja ze krijgen ook compleet voer en twee soms drie keer per week runderhart of gekookt kippevlees de andere twee katten miauwen niet zo, en die zijn notabene ouder.
groetjes van annelies en toeska
Door Roeleke
#53040
annelies2 schreef: hallo luitjes mijn katertje van 13 jaar oud begint heel hard boven in huis te miauwen na het eten dat ie dan heeft gehad.
Nu vraag ik me eigenlijk af of het dementie kan zijn, ik heb daar namelijk weleens van gehoord dat dat bij oudere katertjes voorkomt.
Kun je daar wat aan doen of moet je het zo maar laten, het is niet lang dat ie dat doet.
Het is hooguit een paar minuten.
Groetjes van annelies en toeska
Hallo,
Elke kat is weer anders, en reageren ook verschillend. Misschien heeft jouw kat toch wat kramp en is het een idee om zijn buik licht te masseren na het eten? Je kunt het allicht proberen.

Zelf heb ik hier eens een oude dame van 23 gehad, die werd afgedankt omdat ze te hard jankte. Ze was bijna blind en doof, maar had nog een goede eetlust. Maar brokken kon ze niet meer eten, dus heb ik haar verwend met voer dat ze wel wilde. En zodoende was dat meer de duurdere soorten blikvoer van de dierenarts (het is al weer een jaar of 5 geleden).
De eerste nacht jankte ze 9 keer, de volgende nacht 2 keer, en elke keer troostte ik haar even, en was het rustig. Toen ik haar op het zachte voer had, was het over.
Dit is natuurlijk een voorbeeld, van wat er soms kan zijn.
In het geval van jullie kat moet ik toch denken aan spijsverteringsproblemen, misschien dat hart toch uit het menu zou moeten?

Groet van Roeleke
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door