Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door zurca
#14522
hallo allemaal, ik zit met het volgende; ik heb een kat van 16 jaar en het begint nu echt een oud beessie te worden.het probleem is dat ze sinds een tijdje niet echt veel meer wil eten. ze krijgt altijd brokjes van royal canin.na een bezoekje aan de dierenarts was ik niet veel wijzer(wel wat armer ;)) zij kon niets vinden..blikvoer is ze niet zo weg van dus ook dat is geen optie en zo ben ik eigenlijk hier gekomen... ze vind bijv. de kip en rundvlees die van mijn bord komt wel lekker!! nu is mijn vraag dus wat kan ik mijn kat geven, hoe moet ik het bereiden of is versvoeding echt letterlijk vers en word het rauw gegeven..maar hoe zit het dan met bijv. salmonellabacterien? moet ik groenten erbij geven of extra vitamines???je begrijpt ik zit vol met vragen.. ohja, niet geheel onbelangrijk... echt botten geven is geen optie, ze heeft namelijk nog maar 1 kies en 1 tand  :-/ wie o wie kan mij wat tips geven... ik weet dat er kant en klare maaltijden versvoer zijn maar die zijn bij mij nergens in de buurt te krijgen :'(.. ik wil dus echt wat zelf voor d'r maken.. nou, tis een heel verhaal geworden alvast bedankt. groetjes van mij en een pootje van de kat
Door Paul_Barte
#14523
Waar woon je??? Er zijn meer merken die een complete versvlees-kattenvoer hebben en soms staan de verkoopadressen niet allemaal op de site!!
Door zurca
#14524
ik woon in zwijndrecht.. wat voor merken versvoer zijn er nog meer? ik heb gehoord van carnibest en bibi..groetjes
Door zurca
#14526
om te fietsen is het nog een behoorlijk eind weg... 'k heb al wat rond gevraagd bij familie en vrienden om te rijden maar iedereen is druk, druk of met vakantie... vandaar dat ik zo benieuwd ben of ik zelf wat kan maken.. groetjes
Door Gaby
#14527
Hoi zurca,

Heeft je D.A. al een bloedonderzoek gedaan?
Ik ben altijd wat huiverig bij wat oudere katten en zou toch eerst willen weten dat alles goed zit.

Gr. Gaby
Door sylvia
#14528
Hoi zurca,

Heeft je D.A. al een bloedonderzoek gedaan?
Ik ben altijd wat huiverig bij wat oudere katten en zou toch eerst willen weten dat alles goed zit.

Gr. Gaby
huh die snap ik even niet....eerst kijken of alles goed zit voor dat je je kat eindelijk voer geeft waar hij alleen maar beter van kan worden.....ik mis denk ik even iets,als je over gaat op een ander brokje wordt er niet zo gedacht ???
Door zurca
#14529
hoi Gaby, ik snap wat je bedoelt... bij oudere katten komen bijv. nogal eens nierafwijkingen voor ik laat dus om het half jaar een bloedonderzoek doen.. mocht ze iets mankeren dan ben ik vrij optijd bij.. haar bloed is op dit moment in orde. medisch kon de dierenarts niet vinden... alleen haar tandvlees kon wel eens heel licht ontstokken zijn, daar heeft ze een antibioticakuurtje voor gekregen en alles is daar binnen weer ok..groetjes
Door sylvia
#14530
hoi Gaby, ik snap wat je bedoelt... bij oudere katten komen bijv. nogal eens nierafwijkingen voor ik laat dus om het half jaar een bloedonderzoek doen.. mocht ze iets mankeren dan ben ik vrij optijd bij.. haar bloed is op dit moment in orde. medisch kon de dierenarts niet vinden... alleen haar tandvlees kon wel eens heel licht ontstokken zijn, daar heeft ze een antibioticakuurtje voor gekregen en alles is daar binnen weer ok..groetjes
ja maar ik snap nog steeds niet waarom je dan eerst je kat moet testen eer je hem/haar op versvoer wilt zetten.
Buitendat hoor je dat nooit iemand roepen als ze op een ander brokje overgaan!!!!
Door zurca
#14531
hoi sylvia, ik denk niet dat gaby bedoelde dat ik mijn kat eerst moet laten onderzoeken voordat ik 'm op versvoer (of elk ander voer) over kan zetten. maar dat ze bezorgt was om het feit dat het een oude kat is en zo ineens minder is gaan eten.. dat zou er op kunnen duiden dat er medisch iets aan de hand is. ik denk dus dat het van haar kant gewoon bezorgdheid was... groetjes
Door sylvia
#14532
hoi sylvia, ik denk niet dat gaby bedoelde dat ik mijn kat eerst moet laten onderzoeken voordat ik 'm op versvoer (of elk ander voer) over kan zetten. maar dat ze bezorgt was om het feit dat het een oude kat is en zo ineens minder is gaan eten.. dat zou er op kunnen duiden dat er medisch iets aan de hand is. ik denk dus dat het van haar kant gewoon bezorgdheid was... groetjes
ooooo op die fiets......ik snapte em ff niet helemaal ;D
Door Gaby
#14533
hoi sylvia, ik denk niet dat gaby bedoelde dat ik mijn kat eerst moet laten onderzoeken voordat ik 'm op versvoer (of elk ander voer) over kan zetten. maar dat ze bezorgt was om het feit dat het een oude kat is en zo ineens minder is gaan eten.. dat zou er op kunnen duiden dat er medisch iets aan de hand is. ik denk dus dat het van haar kant gewoon bezorgdheid was... groetjes

Hoi Silvia,

Ik bedoelde het inderdaad zoals Zurca hierboven heeft uitgelegd..

gr. Gaby
Door zurca
#14534
van af woensdag ligt er bij mij ook carnibest in de vriezer... ik hou jullie op de hoogte!
Door sylvia
#14535
van af woensdag ligt er bij mij ook carnibest in de vriezer... ik hou jullie op de hoogte!
en vondt tie het lekker of dacht tie eet dat zelf maar ;D
Door sylvia
#14536
oeps zie het al het vervolg staat bij versvlees   8)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door