Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
#14473
vandaag heeft Tijger een nieuwe variant op eendags kuikens gegeten namelijk 3 dagen oude kwartels.
nee schrik niet ,ik heb ze niet uit de voiliere gevangen om ze aan Tijger te voeren.We hadden vier jonge kwartels alleen die dingen kunnen zich verslikken in stukjes grond en jawel er waren er 4 en ineens nog mar twee  :o  ik ze eruit gehaald en net toen ik ze wilde weg gooieen dacht ik......eeehhh waarom niet of ik nou eendagskuikens in de winkel koop of kwartel kuikens uit eigen voiliere geef.
Hij vond ze heerlijk ...op met huid en haar (veer ehhh dons) Dus ik denk dat ik nu ook maar weer eens eendagskuikens ga proberen kijken of hij ze nu rauw wil eten,hoewel dat natuurlijk een stuk grotere kuikens zijn.
Door Angelique
#14474
Geef je die kuikens dan als maaltijd of als tussendoortje?
Geef je ze ook wel eens aan de honden? of mag ik dat hier op het kattenforum niet vragen ;D
vandaag heeft Tijger een nieuwe variant op eendags kuikens gegeten namelijk 3 dagen oude kwartels.
nee schrik niet ,ik heb ze niet uit de voiliere gevangen om ze aan Tijger te voeren.We hadden vier jonge kwartels alleen die dingen kunnen zich verslikken in stukjes grond en jawel er waren er 4 en ineens nog mar twee :o ik ze eruit gehaald en net toen ik ze wilde weg gooieen dacht ik......eeehhh waarom niet of ik nou eendagskuikens in de winkel koop of kwartel kuikens uit eigen voiliere geef.
Hij vond ze heerlijk ...op met huid en haar (veer ehhh dons) Dus ik denk dat ik nu ook maar weer eens eendagskuikens ga proberen kijken of hij ze nu rauw wil eten,hoewel dat natuurlijk een stuk grotere kuikens zijn.
Door sylvia
#14475
Geef je die kuikens dan als maaltijd of als tussendoortje?
Geef je ze ook wel eens aan de honden? of mag ik dat hier op het kattenforum niet vragen ;D
ik geef ze als holle kies vulling want met drie dagen zijn ze tergrote van een hommel ;D

en je je mag het vragen hoor ...nee ik geef ze niet aan de honden,Eden herkent er een kuiken in en vindt dat zielig.bunnie ziet ze niet eens liggen en bridget gooit ze alleen in de lucht,als er weer een paar gaan hemelen neem ik ze wel mee voor mucho ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op do 14 aug 2003, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#14476
Een hommel, hahaha, nou lekkere hap zeg ???
Dacht dat ze veel groter waren, maar dan heb ik de kippekuikens in gedachte :)

ik geef ze als holle kies vulling want met drie dagen zijn ze tergrote van een hommel ;D

en je je mag het vragen hoor ...nee ik geef ze niet aan de honden,Eden herkent er een kuiken in en vindt dat zielig.bunnie ziet ze niet eens liggen en bridget gooit ze alleen in de lucht,als er weer een paar gaan hemelen neem ik ze wel mee voor mucho ;D
Door sylvia
#14478
syl, fotoo? ;D :-X
ik heb geen digi en met een levendig kwartel kuiken op mijn hand voor de pc gaan zitten.....eeehhhhhh en toen was er nog maar 1 :-/ als ik een digi heb zal ik eens een foto maken van een kwartel kuikendit zijn trouwense chinese dwergkwartels de kleinste kwartelsoort.
Door Janet
#14479
Kolere Syl, dan hebben je katten per maaltijd zo ongeveer uh.... 15 (???) kwartelkuikens nodig om het idee te krijgen dat ze gegeten hebben.
Zijn die kwartels in volwassen toestand niet net zo groot als kippekuikens van een paar dagen?
Door sylvia
#14480
Kolere Syl, dan hebben je katten per maaltijd zo ongeveer uh.... 15 (???) kwartelkuikens nodig om het idee te krijgen dat ze gegeten hebben.
Zijn die kwartels in volwassen toestand niet net zo groot als kippekuikens van een paar dagen?
Ik heb maar 1 kat hoor,15 dan ligt tie nog aan de geeuwhonger ,en ja die chinese kwartels ,laten we zeggen als ik vraag Janet kom je eten ,we eten kwartel,dat je er dan verstandig aan doet eerst nar de mac donald te gaan ;D
Door Nelly
#14481
Kwartelkuikens, ze zijn zó leuk, maar ook zó klein. Weet dat iemand ooit bij een oom van m'n ex enkele kwartelkuikens heeft doodgetrapt in de veronderstelling dat het horzels waren, vóór dat oom eracher kwam dat het kwartelkuikens waren... :o
Door Janet
#14484
Ik heb maar 1 kat hoor,15 dan ligt tie nog aan de geeuwhonger ,en ja die chinese kwartels ,laten we zeggen als ik vraag Janet kom je eten ,we eten kwartel,dat je er dan verstandig aan doet eerst nar de mac donald te gaan ;D
Kom dan maar bij mij eten. Krijg je stamppot zuurkool met spek en worst. Vult veeeeel beter ;D.
Maar goed.... om on-topic te blijven: snaait Tijger wel eens kwarteleieren als ie de kans krijgt? Of geef je de niet-uitgekomen eieren aan Tijger of de honden?
Door sylvia
#14485
Kom dan maar bij mij eten. Krijg je stamppot zuurkool met spek en worst. Vult veeeeel beter ;D.
Maar goed.... om on-topic te blijven: snaait Tijger wel eens kwarteleieren als ie de kans krijgt? Of geef je de niet-uitgekomen eieren aan Tijger of de honden?
Kwartel eieren heb ik nog nooit gegeven omdat kwartels hun eieren door de hele voiliere leggen,er niet meer naar omkijken en dan ineens de goeie eieren uitzoeken ,ze door de voiliere gaan rollen ,ze bijelkaar leggen en dan gaan broeden.Dus van de kwartel eitjes blijf ik af aan het eind van het seizoen gooi ik de overblijvers weg want dat zijn dan stinkeieren.
Van de parkieten krijgen ze wel eens een eitje,als die zo'n rond de 4 eieren gelegd hebben gaan ze broeden en dan zo'n 3 dagen later kijk ik of ze bevrucht zijn,zijn ze leeg dan krijgen de honden ze,tijger rolt ze alleen over de grond .de honden eten ze in het geheel op.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door