Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door margreet
#623
IK probeer toch zo om uit alle macht te gaan barfen dus nog steeds zoekende naar slagers etc.
Kom net bij de islamiet vandaan ja hoor mevrouw lamsribbetjes hebben we wel 7 euro de kilo.
Kippenboer heeft geen hartjes en nekken enz. enz.
Ik wordt er een beetje depri van.
Afijn vandaag krijgen ze 2 ons kipfilet en 2 ons lamshart en 100 gram groente is alvast een begin maar niet echt wat ik verder wil hoor.
Waar halen jullie deze spullen nu vandaan ik woon in Vlaardingen misschien iemand die een goedkoper adresje voor me weet al is het niet direkt in de buurt.
Door Eidos
#624
Margreet ik heb geen idee...
Ik ben hier in Ede ook al wanhopig op zoek ...
Ik haal nu mn lamsribben bij het verkooppunt in otterlo ( carnibest ). Ik weet niet of dit overal zo is, en of ze dat bij bibi ook doen, maar je zou eens kunnen vragen. Verder haal ik bij de supermarkt grote kippepoten en is het mn bedoeling om binnenkort de makro eens te gaan leeghalen ;).

Voor de rest moeten de echte barfers je toch maar meer tips geven, want ik weet het ook allemaal niet ;).

Succes iig en groetjes barbara
Gebruikersavatar
Door chooky
#625
Mijn kippenekken, karkassen enz komen van een verkooppunt van carnibest. Daar wil ik ook runderkophuid en recreatiebotten vandaan halen. Eventueel ook pens misschien.
Verder heb ik bij de islamitische slagers (we hebben er hier, Zeist, drie) gevraagd of ze wel eens afval, botjes etc hebben. Eentje heeft regelmatig wat over. Dit krijg ik gratis mee. Het zijn de stukken vlees die ze niet verkopen, de botten die overblijven na het uitbenen en stukken die ze niet mooi genoeg vinden voor de verkoop. Ik koop er altijd wel iets bij. Hij zorgt zo ook voor de variatie. Soms hebben ze geit, vaak lam of hele konijnen (zonder vachtje...) kalfsstaarten zijn ook fantastisch.
Bij de groene winkel hier haal ik bakjes kopvlees, dogmeat en orgaanmixen (hart, lever nier) Ik heb nagevraagd, en het is alleen rund of lamsvlees. Geen varkensvlees.
Op de markt hebben wij een poelier die vaak aanbiedingen heeft met de kippevleugels, soms heeft ie interessante dingen als eendepoten, konijnedelen... Daar hebben we ook een slager die rundsnippers verkoopt. En Arie de knaller (grootslagerij) heeft vaak aanbiedingen voor het paardevlees.( :'( )
Ik heb dus veel adresjes, maar 't is ook wel leuk hoor. koopjesjagen voor het hondje!!!
groetjes Eva
Door ine
#626
Margreet, Janet woont in R'dam, die weet adresjes! ;)
Ergens staat het ook op deze site vermeld, maar waar?????
Door Astrid
#627
Hoi Margreet, ik heb een tijdje terug wat "zoektips van een beginner" bij Vraag&aanbod Ingredienten gezet, kun je misschien ook wat mee.

groetjes Astrid
Door margreet
#628
Zojuist hebben ze hun eerste barfmaaltijd VERORBERT het was komisch om te zien Lana eet altijd met lange tanden en nu was ze in een mum van tijd klaar.
Ik heb vanmiddag andijvie,worteltjes,komkommer,tomaat,knoflook,spruitjes, gekocht samen met mijn zoon alles gemalen de keuken rook naar een groentewinkel en alles zat onder.
Vervolgens alles verdeeld in porties van 200 gram. Vlees gemalen 400 gram lamshart en 400 gram kipfilet vervolgens de hele zooi door elkaar gemikt eitje erdoor.
Daarna met de hele familie staan kijken met veel genoegen hoe het in twee muniten verorberd werd heerlijk gezicht. ;D ;D ;D

Ja ik heb bij bibi winkel in hoogvliet ook wel eens botten meegenomen maar die waren toch geloof ik 70 cent per stuk en er zat nagenoeg geen vlees aan dat vind ik jammer.
Door geer
#630
Ik zat daar zelf ook al over te peinzen.. Misschien kan je slachthuizen benaderen (al weet ik niet wat je daar kan krijgen)... Hang gewoon een (lul) verhaal op over dat je hond allergisch is voor vanalles, dat je het nu zelf moet maken en niet heel veel geld hebt. Volgens mij kunnen slachthuizen namelijk niet veel met de dingen die ze niet kwijtraken...(misschien is dit ook wel lulkoek hoor).
Heb even gezocht in de omgeving van Rotterdam:

010-4769851 - Kalem Uitbeenbedrijf

010-4655938
Kant Vlies Uitbeenbedrijf Hans


010-4113976
LD Vleesverwerking BV

010-4526133
Interdarm (slachtproducten groothandel)

Lange BV Darmenhandel J M de 010-4110808 (klinkt heel fijn, maar staat ook onder 'slachtproducten groothandel")

015-3695052 (pluimveeslachterij)
Slingerland

010-5117731 (pluimveeslachterij)
Stam VOF H A C vd


Note: ik ben zelf geen Barfer,dus misschien vinden de barfers dit een stom idee...ach, dan was het gewoon een goedbedoeld advies ;D














010-4655938
Kant Vlies Uitbeenbedrijf Hans


Beeningerstraat 36 3042TL Rotterdam








3

010-4113976
LD Vleesverwerking BV


Paradijslaan 56/A 3034SN Rotterdam
Door margreet
#631
Super Geer bedankt ik ga eens een rondje bellen als ik tijd heb. :-* :-* :-*
Door deja
#1446736
Woon je niet vlak bij Rotterdam daar is toch het Ilam Centre daar kan je van alles kopen en Herby bezorgd alles die broer heet Richard en volgens mij zit die in Rotterdam.
Kijk ook eens op vraag en aanbod barf producten ala carte daar vind je op Zuid Holland een heleboel adressen.
Succes.
Door pallas
#1446930
hihi...leuk om te lezen :biggrin2:

gelukkig hebben we nu zo'n mooi ala cart topic met prikker in :)
Door Suzanne
#1447350
chooky schreef:
Verder heb ik bij de islamitische slagers (we hebben er hier, Zeist, drie) gevraagd of ze wel eens afval, botjes etc hebben. Eentje heeft regelmatig wat over. Dit krijg ik gratis mee. Het zijn de stukken vlees die ze niet verkopen, de botten die overblijven na het uitbenen en stukken die ze niet mooi genoeg vinden voor de verkoop. Ik koop er altijd wel iets bij. Hij zorgt zo ook voor de variatie. Soms hebben ze geit, vaak lam of hele konijnen (zonder vachtje...) kalfsstaarten zijn ook fantastisch.

groetjes Eva
Hoi,
Goede raad: pas hiermee ontzettend op! Je weet misschien niet altijd wat je krijgt en dragende botten van grote dieren kunnen levensgevaarlijk zijn; te hard en te scherp.
Hou het dus liever op botten waarvan je weet wat het is en die ook (herkenbaar) klein zijn.

Slagers hebben verstand van vlees... vrijwel geen slager verstand van vlees/botten voor de honden.

Wel gaaf dat je het gratis meekrijgt overigens!

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door