Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Carlijn
#144447
Sorry, Ik weet niet of het toegestaan is om hier een foto te plaatsen :-[

Maar onderstaand bot heb ik voor Morris gekregen. Het is een rauw bot, gekocht bij een dierenwinkel en het kwam uit de vriezer ???
Kent iemand dit misschien en kan mij vertellen of ik dit gewoon kan geven. Ben altijd een beetje huiverig bij spul dat ik niet ken.

Afbeelding
Door Audrina
#144497
Is die knoest aan de linkerkant op de foto helemaal van bot of is dat vlees? Ik vind hem zo'n roze hamkleur hebben. Bij veel dsz verkopen ze ook gewoon varkensbotten, zowel rauw als gerookt.
Door gonny
#144502
OOOO niet geven!!!!! heb vorige week ook gegeven aan mn honden!! de hele nacht overgegeven + diarree!!
bij het overgeven allemaal stukjes bot!! was eens maar nooit meer!! (bij mij dan)!!
Door Lupa
#144503
ik weet niet wat voor gedeelte het is, ik denk wel een dragende bot9boven kant van de poot?)
maar ik vind de kleur niet te vertrouwen volgen me is die behandeld(gerookt?)
Door 202spots
#144540
Wanneer ik verse rauwe botten zie,dan zijn ze niet vacuum-verpakt.
Ik vind deze er niet als 'n echte rauwe bot uitzien.
En als je dan ook niet weet of 't vark/kalf/koe of schaap poot is,dan zou ik het terug geven of weg gooien.

Wanneer je echte rauwe botten bij de slager hebt,die ook op deze lijken,dan kan je wel aan de ronde gewricht laten kluiven,maar dat pijp achtige bewijst dus ook dat het waarschijnlijk 'n poot is,van knie naar heup gedeelte,het ziet er ook aardig kort uit en het zal me niet verbazen als 't 'n varkpoot is.

OF...zit die grote gedeelte soms in 'n knoop gemaakt?
net als bij rawhide bones?
Zelf zou ik dit ding dus weggooien.
Door geer
#144542
Dit is volgens mij een gerookt bot... Ruikt het heel erg naar ham/spek (lekkerrrrr) als je hem openmaakt??? Ik heb ze vroeger wel eens gegeven, maar ze zijn retehard en Saar begon er altijd als een tierelier van te drinken.
Door Carlijn
#144562
Bedankt voor de snelle reacties !

Ik heb de verpakking net open gemaakt en het bot ruikt heeeeel erg naar Bifi worst, dus het is zeker geen rauw bot.
Helaas voor Morris maar dit gaat dus zo de prullenbak in :-X
Door Lizzy
#144624
Ja, ik zou dit bot inderdaad ook weggooien.... nou, is "lekker" zonde van je geld zeg! Je kunt 'm morgen ook terug brengen en zeggen "eet dit zelluf maar op" ;D
Door jeanne
#144876
het is misschien heel aardig bedoeld van de gulle gever?
Misschien even heel vriendelijk uitleggen dat dit niet is wat jij verstaat onder verse botten en het dus niet durft te geven omdat je niet weet wat het is, en het gerookt is? Missschien krijgt Morris de volgende keer dan wel een echt vers bot?? ;)
Door gonny
#144879
jeanne schreef: hihi, ik heb wel vaak het woordje misschien gezegd?
misschien toch iets minder vaak misschien zeggen ::)
misschien wel ja!? ;D
Door Lizzy
#145208
"Eet dit zelluf maar op" is ook niet rot bedoeld ;D. Meer een metafoor voor "dit hoeven we niet". Als je het gekregen hebt, dan zou ik zeggen dat je inderdaad een gegeven paard niet in de bek moet kijken de kliko in met die handel ;D). Maar als je ervoor betaald heb.... dan zou ik het terug brengen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 14 aug 2004, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Carlijn
#145617
Lizzy schreef: "Eet dit zelluf maar op" is ook niet rot bedoeld ;D. Meer een metafoor voor "dit hoeven we niet". Als je het gekregen hebt, dan zou ik zeggen dat je inderdaad een gegeven paard niet in de bek moet kijken de kliko in met die handel ;D). Maar als je ervoor betaald heb.... dan zou ik het terug brengen!
Had het bot inderdaad gekregen maar heb het inmiddels al aan de hond van een kennis gedoneerd. Zij schijnt deze botten vaker aan haar hond te geven en die eet hem in zijn geheel op :o
naja, zij liever dan ik!
Door Sammy_Shunka
#147381
Hoi!!!

Ik denk zelfs at het een varkensbot is. Ik heb me dat eigenlijk al vaker afgevraagd indierenwinkels zie je zo vaak gerookte varkensbotten, oren, poten,neuzen liggen. Al dan niet met honing errond.

Je mag geen varkensvlees geven aan je hond, maar waarom verkopen ze ze dan zo in dierenwinkels. Dit kan toch ook zeer schadelijk zijn?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#147400
Sammy_Shunka schreef: Hoi!!!

Ik denk zelfs at het een varkensbot is. Ik heb me dat eigenlijk al vaker afgevraagd indierenwinkels zie je zo vaak gerookte varkensbotten, oren, poten,neuzen liggen. Al dan niet met honing errond.

Je mag geen varkensvlees geven aan je hond, maar waarom verkopen ze ze dan zo in dierenwinkels. Dit kan toch ook zeer schadelijk zijn?
Je geeft geen rauw varkensvlees ivm Aujeski. Die dingen die in de dierenwinkel liggen zijn verhit en dan hoef je voor aujeski niet meer bang te zijn. Wel krijgen veel honden jeuk van die gerookte varkensrommel en dat lijkt me al reden genoeg om ze te laten liggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door