Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#1429167
vanmorgen bij tannetje geweest voor grote check up (winterklaar maken hihi)..

bloed afgenomen, urine en ontlasting (van 1 dag want ze vonden het maar vreemd dat ik opeens met het zakje overal achter ze aanliep.. zelfs tot mijn enkels in de modder- dus dan moet je vooral niet poepen.. na bezoek bij tannetje gaan lopen en kito 2 keer gepoept, de eikel  :biggrin2:)

mijn tuwi-experimentje is deels geslaagd hihi... hij is op mijn verzoek bij de fokker niet gevaccineerd.. daarna op 12 weken 1 keer de DHPPi gehad en nu getiterd om te kijken of dat voldoende was.. helaas was alleen de hondenziekte voldoende en parvo en hepatitis nix.. dus waarschijnlijk nog te vroeg die vaccinatie erin gepropt.. we kunnen helaas niet terug in de tijd maar bij volgende hond ga ik een keertje vaker titeren op maternale immuniteit en dan proberen nog later te laten vaccineren.. voor 12 weken komt er hier sowieso niets meer in.. zal nog wel ff duren voor de volgende hond komt dus het experiment zal nog even duren maar ben wel benieuwd... (als iemand anders het wil proberen... graag)

nu zijn we weer voor 3 jaar onder de pannen en daarna maar weer kijken wat de titers dan doen (issie misschien al officieel de test).. voor nu heb ik in ieder geval geen probleem meer als ik volgend jaar naar de wereld hondententoonstelling zou willen (had gemaild of op de vaccinatie die ie gehad had hij mee mocht)

@ tannetje.. trouwens nog heerlijk gewandeld tussen de buien door.. we hebben de 9 km route gelopen vanaf carnegies cottage en hele weg droog geweest, toen we zaten te eten weer een bui.. toen we naar buiten gingen de hondjes nog even op de zandvlakte laten rennen weer droog en op weg naar huis stortregen.. echt super geluk gehad dus
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1429281
Deesje schreef:

@ tannetje.. trouwens nog heerlijk gewandeld tussen de buien door.. we hebben de 9 km route gelopen vanaf carnegies cottage en hele weg droog geweest, toen we zaten te eten weer een bui.. toen we naar buiten gingen de hondjes nog even op de zandvlakte laten rennen weer droog en op weg naar huis stortregen.. echt super geluk gehad dus
Dat had je goed gepland! Hebben jullie bij Carnegie's de bosbessen taart geprobeerd?

Ik zou het trouwens zelf best eng vinden om tot 12 weken helemaal niets te enten. Ik doe liever wel parvo.
Door Deesje
#1430017
maar ja als die toch niet aan slaat... het is zo dubbel.. nu slaat ie dus zelfs met 12 weken niet aan (waarom weet je natuurlijk nooit)

het voelt allemaal niet lekker/optimaal maar ik geloof zelf absoluut niet in de werking van de vaccinaties voor 10 weken.. maar das niet wetenschappelijk bewezen natuurlijk.. misschien toch met een week of 8/9 eens titeren... kijken wat dat zegt..

ik heb gelukkig nog tijd voor de volgende... :P
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1430118
Maar nu, één jaar na de vaccinatie een titer van 0 wil toch ook niet zeggen dat het vaccin niet is aangeslagen ???. Zegt na zo'n tijd volgens mij alleen dat je hond al een tijdje geen Parvovirus heeft gezien en dat de geheugencellen "in ruste" zijn.

Denk dat zo'n experiment effectiever is een paar weken na de vaccinatie, als de titer dan 0 is dan kun je daar een conclusie aanhangen.

Inderdaad zou titeren op jonge leeftijd en dan vlak na de vaccinatie meer zoden aan de onderzoeksdijk zetten.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1430175
Deesje schreef: maar ja als die toch niet aan slaat... het is zo dubbel.. nu slaat ie dus zelfs met 12 weken niet aan (waarom weet je natuurlijk nooit)

het voelt allemaal niet lekker/optimaal maar ik geloof zelf absoluut niet in de werking van de vaccinaties voor 10 weken.. maar das niet wetenschappelijk bewezen natuurlijk.. misschien toch met een week of 8/9 eens titeren... kijken wat dat zegt..

ik heb gelukkig nog tijd voor de volgende... :P
Je kunt titeren en dan enten als de maternale immuniteit laag is. Ik vind namelijk ook nog wel eens pups van 6 weken zonder antilichamen. En als je met die pups wacht tot 12 weken dan lopen ze wel een groot risico op parvo.
Angelique schreef: Maar nu, één jaar na de vaccinatie een titer van 0 wil toch ook niet zeggen dat het vaccin niet is aangeslagen ???. Zegt na zo'n tijd volgens mij alleen dat je hond al een tijdje geen Parvovirus heeft gezien en dat de geheugencellen "in ruste" zijn.
Mijn ervaring is dat titers van de vaccinatie wel een jaar op drie vier aanwezig blijven. Dus als die na een jaar al weg zijn dan is de enting niet echt goed of zelfs helemaal niet aangeslagen.
Door Deesje
#1430879
maaar goed... stel.. 6, 9, 12 weken vaccineren.. dan had ik 3 keer laten doen en was het ook goed mogelijk geweest dat het alledrie geen effect had gehad... want 12 weken is sowieso de laatste in de reeks.. als het dan niet aanslaat zou het gewone schema dus ook niet goed zijn???



There are two forms of CPV2: intestinal and cardiac. Puppies are most susceptible, but more than 80 percent of adult dogs show no symptoms.[19] With severe disease, dogs can die within 48 to 72 hours without treatment by fluids and antibiotics. In the more common, less severe form, mortality is about 10 percent.[2] Certain breeds, such as Rottweilers, Doberman Pinschers, and Pit bull terriers as well as other black and tan colored dogs may be more susceptible to CPV2 [20] Along with age and breed, factors such as a stressful environment, concurrent infections with bacteria, parasites, and canine coronavirus increase a dog's risk of severe infection.[19] Dogs who catch Parvovirus usually die from the dehydration it causes or secondary infection rather than the virus itself.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door