Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nelly
#14154
Hallo allemaal :), misschien heeft het ook in andere dagbladen gestaan, weet ik niet :-/, maar in "de Limburger"vond ik gisteren het volgende artikel :o (ik neem het letterlijk over):

AAIEN VAN HOND KAN BLINDHEID VEROORZAKEN.

Het aaien van een hond die besmet is met de zogenoemde spoelworm, kan blindheid bij mensen veroorzaken. Ook kunnen de longen en de lever worden aangetast. Tot nu toe was er van uitgegaan dat alleen contact met uitwerpselen van honden gevaarlijk is. Dat staat te lezen in de komende uitgave van het Engelse populair-wetenschappelijke blad New Scientist, dat vandaag uitkomt.
De spoelworm (Toxocara) leeft in de darmen van een hond en is 8 tot 12 cm. lang. Deze darmbewoners zorgen voor een enorme eiproductie. Een volwassen vrouwtje produceert al gauw tweehonderdduizend eitjes per dag, die grotendeels weer worden uitgepoept. Een kleine hoeveelheid eitjes nestelt zich via de bloedsomloop in de rest van het hondelichaam. Britse wetenschappers hebben na onderzoek bij zeventig honden vastgesteld dat een kwart van hen enkele tientallen larven in de vacht had. Die kunnen door simpelweg het aaien van de hond op de mens worden overgebracht. Vooral kinderen lopen het risico op besmetting, omdat die over het algemeen hun handen niet regelmatig wassen.

De wetenschappers raden hondenbezitters dan ook dringend aan om hun huisdieren regelmatig pillen te voeren die de spoelworm vernietigen.

Wat moet je nou met zo'n verhaal ??? ??? ???
Er zullen altijd weer mensen zijn die het letterlijk van a tot z aannemen, met het gevolg dat ze hun hond regelmatig wormentroep gaan voeren. >:(

Zelf vind ik een groep van zeventig honden nou niet bepaald representatief, en hoe de hygieënische situatie was, wordt natuurlijk niet vermeld. :-X

Kortom, ik vind het een sh..verhaal, wat vinden jullie?

Groetjes, Nelly :)
Door Ink
#14155
Volgens mij hebben we hier een dubbel.
Ria heeft het artikel ook geplaatst hier ergens onder Medisch.
Door Nelly
#14157
Volgens mij hebben we hier een dubbel.
Ria heeft het artikel ook geplaatst hier ergens onder Medisch.
Ink waar dan ??? ??? ??? Kan het echt niet vinden hoor :-/
Groetjes, Nelly :)
Door cattystyle
#14158
"De wetenschappers raden hondenbezitters dan ook dringend aan om hun huisdieren regelmatig pillen te voeren die de spoelworm vernietigen".

De wetenschappers...nou, die hebben dan geen idee wat voor giftige rommel er in die zooi kan zitten.

Ik hou ze hier goed in de gaten en ik ontworm al tijden niet eigenlijk. Vlooien hebben ze ook niet.

Ze moeten die kinderen maar leren, zoals mij is geleerd, nooit je hand in je mond te steken voordat je je handen hebt gewassen!

Ik zal mijn hond er geen seconde minder om aaien. Ben blij dat je het geplaatst hebt, Nel, vind het alleen heel vervelende berichten, mensen onthouden hier natuurlijk maar weer de helft van: niet aaien, die hond, daar word je blind van!!! GAAP!!!
Door sylvia
#14159
Hoor je die moeders ook al roepen....truusje kom hier niet die vieze honden aaien straks krijg je er nog wat van......zucht  >:(
"De wetenschappers raden hondenbezitters dan ook dringend aan om hun huisdieren regelmatig pillen te voeren die de spoelworm vernietigen".

De wetenschappers...nou, die hebben dan geen idee wat voor giftige rommel er in die zooi kan zitten.

Ik hou ze hier goed in de gaten en ik ontworm al tijden niet eigenlijk. Vlooien hebben ze ook niet.

Ze moeten die kinderen maar leren, zoals mij is geleerd, nooit je hand in je mond te steken voordat je je handen hebt gewassen!

Ik zal mijn hond er geen seconde minder om aaien. Ben blij dat je het geplaatst hebt, Nel, vind het alleen heel vervelende berichten, mensen onthouden hier natuurlijk maar weer de helft van: niet aaien, die hond, daar word je blind van!!! GAAP!!!
Door wieke
#14161
loopt wel lekker rustig in het park: Niet aaien, lekker dorlopen en geen mensen die vragen of je een Tissue  :ohebt, oh nee, het is echt een cockerspaniel.

Dat aaien regel ik zelf wel, en mijn rondje is een uur korter!! ;D
Door sylvia
#14163
daar zeg je wat wieke ,ik ook niet meer van o leuk een golden retriever pup  ??? die word wel groot hoor mevrouw hij heeft al van die grote poten  ;D of voor de ander ,kijk wat leuk een  king charles spaniel  :-/ of deze ook hilarish weet u dat de amerikaanse cocker uit de clumberspaniel komt die heb ik vroeger gehad  :-X
inderdaad lekker rustig  ;D  ;D  ;D  ;D

loopt wel lekker rustig in het park: Niet aaien, lekker dorlopen en geen mensen die vragen of je een Tissue :ohebt, oh nee, het is echt een cockerspaniel.

Dat aaien regel ik zelf wel, en mijn rondje is een uur korter!! ;D
Door Nelly
#14164
Twee weken geleden werden mijn witte herders nog voor hollandse herders uitgemaakt (niet persoonlijk bedoeld, Ordell ;D), en de vorige week, door een klein jongetje, voor jonge ijsberen :D. Ach ja :)...
Groetjes, Nelly ;)
Door sylvia
#14165
jonge ijsberen ;D ;D ;D kijk die is nou leuk ;D behalve natuurlijk als je die 5 x in de week hoort :-/

heb je AC witte herders of  witte duitsers
Laatst gewijzigd door sylvia op di 06 mei 2003, 01:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#14166
Hoi Sylvia, ik heb  A.C. Witte Herders, oftewel Bergers Blancs de Suisse, zoals ze tegenwoordig deftig heten :o.
Door sylvia
#14167
grappig dus ze zijn van amerikaans canadees in zwitsers veranderd  ;D inderdaad een chique naam hoor,gelukkig zijn de honden nog het zelfde gebleven
heb nog nooit een ras zovaak van naam zien veranderen  ;) maar is iedereen het nu eens over deze naam of verzinnen ze nog verder  ;D
Hoi Sylvia, ik heb A.C. Witte Herders, oftewel Bergers Blancs de Suisse, zoals ze tegenwoordig deftig heten :o.
Door Nelly
#14168
We wachten af! Maar weet je wat het probleem is? Iedere keer naar het gemeentehuis om een nieuwe pas aan te vragen ;D. Daarbij ben ik bang dat ze misschien een identiteitscrisis krijgen, want ze zijn nogal gevoelig ;). Ashley wordt over 3 weken 10 jaar en is in z'n leven al 3 keer van ras veranderd. Hij is geboren als A.C. Witte Herdershond (wat ons het beste beviel), werd toen 'n Witte Herder, en nu dus een Berger Blanc de Suisse 8).
Groetjes, Nelly 8).
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door