Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1415085
Ik heb een oproep kaart gekregen van de DA voor de prikken voor de honden.
Mijn vraag is krijgen ze niet te veel of doet de DA het wel goed.


verleden jaar gehad
nobivac PPI/lepto
en pneumodog en nobivac L+DHPPI

dit jaar krijgen ze dan
Novibac Lepto en novibac DHPPi
Door pieterendiaan
#1415134
Volgens nobivac hoef je maar om de drie jaar te enten als je hond op 1 jarige leeftijd alles heeft gehad, type het schema voor je over want krijg m er niet ingeplakt  >:(

1 jr:
hondenziekte
parvo
weil
leverziekte
kennelhoest

2 jr:
weil
kennelhoest

3jr
weil
kennelhoest

4 jr:
hondenziekte
parvo
weil
leverziekte
kennelhoest

en dan begint het schema weer hetzelfde als bij 2 jaar.
Dus om de drie jaar hele cocktail en dan zou ik kijken of het zinvol is om bv kennelhoest te enten.
Weil heb je volgens mij nu niets aan kun je beter in het voorjaar doen.
ik heb bikkel laten titeren bij tannetje (uurtje rijden trouwens, goed te doen). Hij heeft geen anti-stoffen tegen hondenziekte, leverziekte zijn de antistoffen te laag en alleen parvo was goed. IOM tannetje hebben we besloten om in het voorjaar alles te enten, omdat leverziekte en hondenziekte niet zo veel voorkomen en het weil seizoen nu afgelopen is..
Hoop dat je er wat aan hebt!
Door Lizzy
#1415174
*Marga* schreef: Ik heb een oproep kaart gekregen van de DA voor de prikken voor de honden.
Mijn vraag is krijgen ze niet te veel of doet de DA het wel goed.


verleden jaar gehad
nobivac PPI/lepto
en pneumodog en nobivac L+DHPPI

dit jaar krijgen ze dan
Novibac Lepto en novibac DHPPi
Ja, da's dus veel te veel. Het enige dat je nu hoeft te vaccineren is Lepto.

Distemper (hondenziekte), HCC (besmettelijke leverziekte) en Parvo: hebben ze vorig jaar al gehad en daarvoor geldt dat de enting 3 jaar bescherming biedt.

Pi is Para Influenza. Is een niet dodelijke ziekte en daar zou ik dus niet voor enten.
Pneumodog is kennelhoest. Is een niet dodelijke ziekte en daar zou ik dus niet voor enten.

Lepto enting biedt inderdaad maar 1 jaar bescherming dus die moet je dit jaar herhalen, wil je voor Lepto vaccineren.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1415426
Vreemd want ik zeg altijd hoeft niet voor kennelhoest ingeent te worden en nu zit het er dus toch in??
Gebruikersavatar
Door choopy
#1415429
*Marga* schreef: Vreemd want ik zeg altijd hoeft niet voor kennelhoest ingeent te worden en nu zit het er dus toch in??
Ja, het zat er vorig jaar inderdaad bij. Pneumodog is de kennelhoest enting.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1415441
Normaal deden ze die apart en dan kregen ze zo'n grote bult van,dus ik zei die hoeven ze niet meer,blijkt nu dat ze dubbel prikken?
Door Lizzy
#1415450
*Marga* schreef: Normaal deden ze die apart en dan kregen ze zo'n grote bult van,dus ik zei die hoeven ze niet meer,blijkt nu dat ze dubbel prikken?
Mogelijk hebben ze 'm gewoon in het flesje oplosmiddel opgelost.... Ik zweer je, het is nog een hele uitdaging om je honden gevaccineerd te krijgen zoals JIJ dat wilt!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1415520
Is dat niet die neusenting die ze apart doen. De PI zit bij deze vorm van coctail in, dus daar hoeft dacht ik niet extra voor geprikt te worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1416086
*Marga* schreef: Ze hebben nog nooit iets in hun neus gehad :)
Houden zo dan maar, want de meeste honden vinden deze enting (de KC) heel vervelend :-X
Door vitess
#1416611
Mijn ogen zijn wijdopen gegaan na het lezen van alle uitgebreide info over enten/niet enten. Ik ben nu aan het nadenken over wat ik wil/kan gaan doen bij mijn uitlaatservice. Ook hier vragen mensen of de hond, wanneer ze deze laten titeren (en hierna dus niet enten), nog wel mee mag? Heel stellig heb ik ruim zes jaar geleden keurig in de contracten gezet dat de hond jaarlijks geent moest worden (cocktailenting/kennelhoest/weil)...
Ik wil ook niet dat mensen straks naar hun dierenarts gaan en zeggen 'de uitlaatservice zegt dat we niet meer moeten enten', dus ik ben hier erg druk over aan het nadenken... Wel bijzonder interessant allemaal!
Door Mevroi Kruim
#1416895
De uitlaatservice zegt dat de hond adequaat gevaccineerd moet zijn. Dat betekent 1x per 3 jaar voor Vanguard en Nobivac, titeren met voldoende resultaat is OK, en je moet zelf nadenken over of je de lastige maar niet dodelijke zaken als kennelhoest verplicht wilt stellen of niet. Ze krijgen het wsch toch wel maar dan ben je wat dat betreft ingedekt tegenover lastige eigenaren.
Zou ook een beetje vreemd zijn als jij jaarlijks enten verplicht gaat stellen terwijl de vaccins 3 jaar geldig zijn ...
Door vitess
#1417025
Ik vind het nog opvallend dat veel hondeneigenaren niet weten dat Vanguard en Nobivac nu drie jaar geldig zijn. Heb twee honden in de groep met epilepsie en ze gaan dus ook nog keurig elk jaar voor alles wat maar geënt kan worden... ook merk ik dat ik 'voorzichtig' moet zijn als uitlaatservice met mijn opmerkingen tegen klanten ten opzichte van de dierenartsen. Ik wil natuurlijk geen onenigheid of een hetze veroorzaken maar ja, sommige dingen verzin ik toch niet (het is toch algemeen bekend?).
Sorry, ik zie dat ik met mijn verhaal nogal off-topic ga.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door