Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door peggy
#1414750
Beste hondenvrienden,
mijn 13 jarige collie kreeg een middenoorspoeling met specifieke endoscoop onder gasnarcose....perfecte hartbewaking en controle maar bij het ontwaken is hij beginnen piepen en janken.....uren aan een stuk.....hij is volledig de draad kwijt.....gedesoriënteerd en dat piepen.....ik weet echt niet wat hij wil.
is pas maandag gebeurt....pffff.....slaapt naast mijn bed en piept er maar op los.
ik las bij vanaalst dat bij de castratie van haar reu dit ook het geval was.
we hadden eerst zes weken antibioticum gegeven voor dat oorje maar trommelvlies bleef gebombeerd en troebel......
graag jullie reacties
peggy
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1414752
wat hebben ze gegeven voor de gasnarcose om hem in slaap te krijgen? Je kunt een dier nl niet onder narcose brengen met alleen gasnarcose.
Door Fido
#1414777
*Dorothea* schreef: Maar nu nog steeds, 3 dagen later?
Dat vind ik ook raar, kan ik niet plaatsen. Gelukkig ook nog nooit meegemaakt vind zo'n ketamine flip erg akelig om te zien  :-\
Dokterlief ligt al in bed kan niets meer vragen.
Door peggy
#1414796
jaja....weegt 45 kg en 2x per dag rimadyl.....50 mg
hij was voor de operatie ook al wat apathisch hoor....dachten door druk in middenoor....maar dat piepen heeft hij nog nooit gehad...onze apotheker zei dat dit een reactie was op lachgas.
heb er geen ervaring mee.....
Door Nicky
#1414804
Mijn dame doet dat ook als ze van slag is...maar bij haar is het dan aandacht trekken omdat ze zichzelf vooral heel zielig vind...als ik haar dan waarschuw en naar dr mandje stuur gaat ze nog even zielig piepend zuchten en dan is het na een tweede waarschuwing meestal over...
Van ketamine ben ik zelf ook wel eens dagen van de wereld geweest (had het verkeerde drankje te pakken gehad op een feestje) dus is niet gek als dat bij honden ook zo lang duurt?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1414805
De meeste na effecten van de narcose zijn na een dag toch zeker wel weg. Dus zou het logischer zijn dat het iets met de operatie te maken heeft. oorpijn? desorientatie?
Door Fido
#1414807
Wordt er tegenwoordig dan nog geopereerd met lachgas?
Er zijn veel modernere middelen.
Ik heb dat lachgas nog wel moeten leren maar nog nooit in de praktijk meegemaakt er zitten nogal wat nadelen aan.
Door Fido
#1414808
Hitam schreef: De meeste na effecten van de narcose zijn na een dag toch zeker wel weg. Dus zou het logischer zijn dat het iets met de operatie te maken heeft. oorpijn? desorientatie?
Zat daar ook aan te denken. Gaatje in het trommelvlies -> pijn?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1414811
Fido schreef: Wordt er tegenwoordig dan nog geopereerd met lachgas?
Er zijn veel modernere middelen.
Ik heb dat lachgas nog wel moeten leren maar nog nooit in de praktijk meegemaakt er zitten nogal wat nadelen aan.
Nee lachgas wordt al jaaaaaren niet meer gebruikt.
Door peggy
#1414848
dan zal ik daarin verkeerd zijn.....sorry....ik denk ook aan pijn......is inderdaad niet te onderschatten zo een ooroperatie.....DA zei dat hij enkele dagen pijn zou gehad hebben......ja soms moet je beslissingen nemen die niet makkelijk zijn......als het pijn is zou het tegen het weekend al wat beter moeten zijn hé.
en dat hij door die pijn zo moeilijk zijn oriëntatie vind...zou inderdaad kunnen....zijn ogen staan nochtans heel fris en helder.duimen maar.....ik hou jullie op de hoogte.
ik zou graag een reaktie hebben van vanaalst want die had ook iets voor met vince
bedankt alvast
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door