Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lisa-v
#1409606
vorige week opende ik al een topic in het barf gedeelte van dit forum.
mijn cocker had nl veel slijm bij haar ontlasting. ze krijgt al een half jaar kvv en sinds kort was ik bezig met nekken karkassen van eend en kip en konijn. het ging allemaal prima maar ik merkte wel telkens dat ze na het eten van de nekken of karkassen slijm bij haar ontlasting kreeg. als ik dan weer een paar dagen gewoon carnibest of haaks barf gaf dan was het over en werd haar ontlasting weer mooi. nou had ik zoiets van dit zal dan wel ontgiften zijn of te maken hebben met de nieuwe voeding waar ze aan moet wennen  :-\ maar zondag werd puck echt heel erg ziek.. ze poepte ontzettend veel slijm en het poepen hield maar niet op  :'(de hele nacht ging het door als maar meer slijm en dunne ontlasting. ik heb het nog geprobeerd op te lossen met okugest en probiotica, maar woensdag zat ik toch bij de da omdat de aandrang maar bleef. ze ging iedere 20 min zitten om te poepen. persen en persen en er kwam dan maar heel weinig ontlasting. echt heel zielig.. er zat woensdag zelfs bloed bij. de da constateerde een dikke darmontsteking door voeding? of een bactierie! haar onlasting is naar het lab en als het goed is hoor ik het morgen. puck heeft geen medicijnen gekregen omdat ze droge ogen onsteking heeft en de medicijnen die gegeven worden voor dikke darmontsteking kunnen niet samen met haar oogafwijking. die kan daardoor verslechteren. aangezien ze zo een aandrang had en ze totaal uitgeput is heb ik wel om finidiar gevraagd. vannacht is ze er nog vaak uit geweest maar sinds vanmorgen gelukkig even niet meer. ik geef haar nu even carnibest kip zodat haar darmen even bij kunnen komen. ik vind het zo raar! is er geen ander medicijn of iets wat ze voor haar kunnen doen? die ontsteking gaat toch niet vanzelf over??
hoe kan die onsteking gekomen zijn? de slijm kwam aldoor opzetten na het eten van barf hapjes.. ik maak me hier toch wel zorgen om en durf haar dadelijk niet gelijk weer barf dingen te geven. er zit wel een verband tussen want als ik haar s'avonds een karkas gaf dan had ze de volgende dag slijm en dan op de carnibest ging het weer over. nou moet ik er wel bij zeggen dat puck hele zwakke darmen heeft door een jaar giardia, maar het ging al heeel lang goed met haar en de eerste weken op barf hapjes ook.
ik zit echt een beetje in dubio en voel me ook schuldig.. heb ik haar te snel te veel laten proberen.
is er ook iemand die weet hoe we nu van de dikke darmontsteking af kunnen komen aangezien we geen medicijnen hebben.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1409609
lijkt me sterk dat het door die paar barfdingetjes komen hoor, hier ook een keertje darmontsteking met bloed en de hele bende....kuurtje gekregen en was zo verholpen daarna nooit meer gehad..
en tja volgens mij gaat een ontsteking niet zomaar over....
had je gezegt wat je voer?
Door lisa-v
#1409621
ja ik vertelde dat ik haar probeerde over te zetten op barf en jaaa  ::) toen kreeg ik gelijk : wat is daar nou de meerwaarde van bla bla bla.. kijk nu eens. maarja het is wel waar dat ze na een avond kippennekken of karkas dat ze de volgende dag slijm had, maar goed ik denk eerlijk gezegd zelf ook niet dat het daar van kan komen hoor! het zal er wel al even hebben zitten rommelen. op een zwak moment heeft het miss toch uiting gekregen ofzo.
ja ik vind het ook heel vervelend, maar ze mag dus absoluut die sulfalazine niet hebben die ervoor wordt uitgeschreven. volgens mij da kan er verder niet zo veel gegeven worden omdat er niet zo veel voor is. hij stelde voor om een aantal dagen carnibest kip te geven en de diarree remmers, maar ik heb daar niet zo een goed gevoel over  :'(
Door Sandra K
#1409662
Brasso heeft laatst een virusje gehad. Ook met bloed poepen en veel slijm. Ik heb hem daarna een kuur Propolis gegeven. Binnen een week had hij weer prachtige ontlasting en was helemaal opgeknapt. Ik geeft Propolis altijd drie weken achter elkaar. Het is een natuurlijke antibiotica gemaakt door bijen. Maar ik weet natuurlijk niet of de Propolis invloed heeft op de andere medicijnen van jouw hond.
Door Lizzy
#1410064
Je hebt natuurlijk meerdere opties. Je kunt Carnibest blijven voeren. Je kunt voorlopig Carnibest gaan voeren en weer langzaam proberen over te stappen. Een darmontsteking kan natuurlijk optreden. Dat hoeft niks met voeding te maken te hebben. Het kan natuurlijk wel. Misschien moet je gewoon nog een tijdje gemalen voer blijven geven en het over een tijdje nog een keer proberen? Je hond heeft een historie van darmproblemen he? Ze heeft misschien een dermate zwak spijsverteringssysteem dat ze nooit ongemalen bot leert verteren. Of misschien heeft ze langer de tijd nodig. Lukt het over 3 of 6 of 12 maanden wel. Kwestie van uitproberen, denk ik.
Door K&D
#1410377
Dubhe heeft ook wel eens een dikke darmontsteking gehad, Ik dacht een jaar of 2,5 geleden. En waarvan? Joost mag het weten. Ze heeft ab gekregen en pijnstillers, en na een paar dagen was het een stuk beter. Ik zou even, net wat Lizzy zegt, gemalen geven wat prima ging, en over een tijdje weer langzaam barf opbouwen. Dan kom je er snel genoeg achter of het mogelijk weer problemen geeft of niet.
Beterschap.
Door Sandra K
#1410457
Propolis kan je bij de reformwinkel kopen. Ik heb altijd capsules van 250 mgr per stuk. Geef ik twee keer per dag, 3 weken lang.
Door lisa-v
#1411775
okeej bedankt. het gaat gelukkig al een heel stuk beter met puck en voorlopig blijf ik idd even kvv geven (hoe jammer ik dat ook vind  :-\ ) over een poosje proberen we het gewoon opnieuw en dan zien we wel. puck heeft idd een darmbeschadeging door een hele lange poos met giardia gelopen te hebben dus miss dat ze het wel nooit kan.. dat zal de tijd ons leren. ik blijf in ieder geval probiotica geven en alles rustig aan proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door