Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door esther
#140788
??? ??? ???

met Ginge rmijn hond ben ik nu al bijna een jaar drukl bezig in het barf en vers voeding gebeuren. het gaat fantastisch en voor mij niets anders meer. Nu ik samenwoon heb ik ook twee katten erbij cadeau gekregen en de voeding van deze beestje intresseerde mijn vriend nooit zo. Of tenminste, hij dacht dat hij het goed deed,d us waarom anders. Ik vind de katten er totaal niet goed uitzien. Hangbuik, doffe vacht, slecht verharen en snel een vette huid. Nu krijgen ze een mengelmoesje van verschillende merken brokken door elkaar. Het zijn best wel moeilijk eters. In eerste instantie wil ik ze op 1 soort brok gaan zetten om ze zo langzaam te gaan wennen aan versvlees enzo. Zelf dacht ik aan biofood. Maar hoe ik dan verder moet kom ik echt niet uit :-[ Kortom, hoe kan ik dit het beste aanpakken. Waarmee kan ik beginnen???
Door geer
#140793
Waarom wil je ze eerst overzetten op een brok??? Je kan ze ook gelijk overzetten op vers! Desnoods meng je het eerst met hetgeen ze nu eten of geef je een paar dagen vers en een paar dagen het oude voer...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#140809
Het grote probleem met katten is gewoon, eten ze het of niet.
Ik zie ook het nut er niet van om ze eerst over te zetten op brokken, waarom probeer je niet direct vers te geven desnoods gemengd met en favoriet blikvoertje erdoor ,of bliksardientjes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#140817
esther schreef: Ik geef mijn hond bibi, mag een kat dat ook hebben? En hoeveel per kilo lichaams gewicht?
Ja en bibi heeft ook een katten variant
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door