Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ine
#14011
geen idee, waar ik dit moet plaatsen, maar het gaat om het volgende:
de jeweetwelkater van mijn dochter heeft een lichte vorm van niesziekte. nu moet hij voor de entingen, die hij al jaren krijgt.
wat is wijs? volgens mij mag ze hem niet laten enten, nu hij ziek is en daarbij, is het bij katten hetzelfde als bij honden, dat het niet jaarlijks hoeft?
wie helpt en weet raad?
Door Ink
#14012
Kijk anders even bij de links die Lizzy heeft gegeven van Don Hamilton. Gaat ook over katten.
Door sylvia
#14013
Ik zou het zeker niet doen,enten tegen niesziekte is hetzelfde als enten tegen verkoudheid.
die virussen veranderen elke keer en er zijn er honderden van en heb je er een vaccin voor muteerd dat kr.. weer en heb je weer niks aan je vaccin.
en voor katten geld net zo hard niet enten als ze niet in orde zijn.

geen idee, waar ik dit moet plaatsen, maar het gaat om het volgende:
de jeweetwelkater van mijn dochter heeft een lichte vorm van niesziekte. nu moet hij voor de entingen, die hij al jaren krijgt.
wat is wijs? volgens mij mag ze hem niet laten enten, nu hij ziek is en daarbij, is het bij katten hetzelfde als bij honden, dat het niet jaarlijks hoeft?
wie helpt en weet raad?
Door ine
#14014
ink en sylvia, bedankt voor de snelle reactie!!
heb de sites even aan mijn dochter doorgegeven, die zit nu naarstig alles te lezen!!
Door sylvia
#14015
Bij niesziekte is een goede behandeling zo snel mogelijk het gewenst daar het heel snel chronisch kan worden,en daar ben je niet blij mee :-/ Ik ben opgegroeid in een perzen catterie zo'n stuk of dertig had mijn moeder er en niesziekte is echt een rot aandoening als het in je catterie hangt kunnen kittens al besmet worden bij geboorte :-/ en enten helpt dus echt niet ja tegen die soort van het vaccin maar die honderden andere stammen krijgen ze dan weer wel :-/
ink en sylvia, bedankt voor de snelle reactie!!
heb de sites even aan mijn dochter doorgegeven, die zit nu naarstig alles te lezen!!
Door Sylvie
#14016
Mijn 6 katten zijn 4 en 5 jaar oud. Ik heb ze dit keer helemaal niet laten enten (en kijk dus met argusogen, als er eentje begint te niezen. Laatst had 1 een grasspriet in de neus en nieste zich helemaal gek :().
Maar het zijn buitenkatten en komen dus ongetwijfeld wel eens in contact met geinfecteerde katten, neem ik aan. Wat moet ik me voorstellen als de mijne het krijgen. Een paar dagen 'verkouden' en daarna helemaal genezen? Of kunnen ze toch chronisch ziek worden ofzo?
Door sylvia
#14017
Mijn 6 katten zijn 4 en 5 jaar oud. Ik heb ze dit keer helemaal niet laten enten (en kijk dus met argusogen, als er eentje begint te niezen. Laatst had 1 een grasspriet in de neus en nieste zich helemaal gek :().
Maar het zijn buitenkatten en komen dus ongetwijfeld wel eens in contact met geinfecteerde katten, neem ik aan. Wat moet ik me voorstellen als de mijne het krijgen. Een paar dagen 'verkouden' en daarna helemaal genezen? Of kunnen ze toch chronisch ziek worden ofzo?
Hoi Sylvie,als je niesziekte verslonst dan kan het cronisch worden,als je merkt aan je kat dat hij/zij het heeft even een kuurtje halen,maar zijn je katten in goede conditie zullen ze het niet zo snel op pikken.
Het is net zo iets als kinderen ,die komen veelvuldig in aanraking met verkoudheidsvirussen,maar ze krijgen ze niet allemaal en sommige kinderen pakken vaak een verkoudheid en andere niet,heeft alles met de weerstand te maken.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 14 jul 2003, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ink
#14018
Moet dit niet verplaatst worden naar de poessiesafdeling?
Ik lees me al het habbieboebierambam ...
Door sylvia
#14019
Moet dit niet verplaatst worden naar de poessiesafdeling?
Ik lees me al het habbieboebierambam ...
en dan ook nog ongewild over poessies,ut most niet mogen ;D ;D ;D ;D
Door sylvia
#14021
Kappu nou!!!!! :D :D :D
oke Ink we zetten hier de deur open en.........Ink poesies ...pak ze ;D

maar even niet voor het één of ander als je niet over poesies wilt lezen waarom lees je dan een topic over niesziekte...das namelijk een ziekte die alleen bij poesies voorkomt ;) ;D
Door Ink
#14022
Kan er niks aan doen ... licht manisch. Moet alles lezen behalve die 2 onderdelen bij poessies ...
Door sylvia
#14023
Kan er niks aan doen ... licht manisch. Moet alles lezen behalve die 2 onderdelen bij poessies ...
;D ;D ;D ;D ;D ;D nieuwsgierig noemen ze dat ;) ;D ;D ;D daarom lezen we allemaal bijna alles ik dan weer wel de poesies ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door